Skocz do zawartości

Problemy porady techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

Ano, z tyłu licznika jest, jakby od spodu. Powinien na stałe zostać ten przebieg który tym ustawisz. Przełączając odczytasz pozostałe wartości a trzymając przez chwilę zresetujesz.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robet J.

"poza tym kołek drewniany przyjemniejszy w japie, bieresz cieńszy trzonek od młotka szczelnie otulasz go waramy swymy i dotykasz gdzie chcesz, kiedy chcesz i kogo chcesz :wink: ja do tego jeszcze zatykam uszy i staram się mieć powietrze w ustach"

 

Jakos sobie tego wyobrażić nie potrafie. Mozna prosic o zdjecie? :cool:

 

Odnosnie kolektora.

Hm... nie dokrecam na krzyz srub, nie ustawiam kolektora dokładnie. Dowalam sruby prawie na maksa. W ogole robie to duzo bardziej po partacku niz Wy to tu opisujecie. I wciaż nie rozumiem problemu.

Tam wazne jest aby tylko odpowiednio zalozyć uszczelki (sa one trójkatne w przekroju wiec nie sa to o-ringi). Ot i wsio.

Zwróćcie uwagę na uszczelki Cometic'a.

James jest ok, ale.... Cometic jest lepszy i lepszych niż Cometic nie znam. Wg mnie.

 

Nie porównywałbym silników 4-ro cylinrowych o 4 gaźnikach do amerykańskiej v-ki. To nie ma sensu. Chociazby dlatego, ze podejrzewam- nie masz czym ustawić zajebiscie skladu na tych czterech nieszczesliwych karburatorach. Zatem w jaki sposób silnik ma chodzic równiutko przy niedokładnym składzie mieszanki. Synchronizacja gaźników w JaPsie to nie wszystko. Tam jest duzo wiecej do zrobienia. To inna bajka, inna robota i inne silniki. Pokusiłbym się o stwierdzenie- ze stanowia swoje idealne przeciwieństwo. :wink:

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cometic hmm... nie przyszło mi do głowy że robią do harego, potwierdzam Cometic, Cosworth-stosowane w silnikach samochodowych (np. z nierdzewki pod głowicę, kute tłoki itd.) bardzo wysoka jakość wykonania

...jutro sprawdzę czy dostępne są też do Harleya

 

...a z kołkiem to spróbuj :biggrin: i wtedy pogadamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszedłam przez etap kołków jakies 20 kilka lat temu.

Mam stetoskop nie człowieczy a silniczy... :cool: fajnie wytłumia odgłosy zewnetrzne nawet przy glosnych wydechach.

 

Głownie stosuje Cometica. Nie mam problemów. No chyba ze czasami załozę oryginał.. to mści się po jakims czasie. :wink:

 

Zwróccie uwagę na uszczelki Cometica pod głowice i cylindry. Moza sie fajnie bawic kompresja dzieki nim.

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fisu a jak wygląda sprawa uszczelniaczy z Cometica,czy są lepsze niż oem.Czeka mnie uszczelnianie mojego TC88 z 2004.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piter, powiem Ci na przykładzie uszczelek silników samochodowych, nie ma co porównywać do oryginału są o niebo lepsze, materiał, jakość, dostępne wszystkie grubości, a przede wszystkim wytrzymałość w ekstremalnych warunkach, a pod głowicę w silnikach samochodowych to już zupełnie inna bajka, u nas są dostępne tylko na zamówienie, przynajmniej tam gdzie ja się dowiadywałem i to też kręcą nosem i stwarzają sztuczne problemy.

 

dlatego pytałem Fisa gdzie on to szarpie

 

co byś nie kupił Cometica będzie na 100% lepsze od oryginału

 

że to nie ma jakiegoś przedstawiciela Cometic Gasketes na nasz rynek

Fisu weś się za to jak masz dobry dostęp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie bym kupował bo mam parę sprzętów kolegów na utrzymaniu.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... piter pytasz o pierścienie Simmera? Czy uszczelnienia statyczne typu O-ring?

 

Napisze tak- uszczelki głowica, cylinder rockerbox czyli cała góra HD - Cometic nie do przebicia.

Dół- wymienialny z Jamesem- bo tez daje radę. Jest ok - podobnie jak OEM, ale tylko w pewnych miejscach (pisze o OEMie: np. dekiel rozrządu, bo obudowy lifterów to już tylko James lub Cometic.)

Uszczelinienia statyczne gumowe typo O-ring- jest wiele rodzajów- i tu trzeba nauczyć sie to rozrózniać. Teoretycznie są takie same lecz nie do końca.

Jest np. w Jamesie zestaw uszczelek pod osłony lasek o przekroju prostokątnym a nie okragłym. Sa powalająco dobre.

Cometic ma za to rewelka matraiły na O-ringi.

Simmery- sorry Panowie ale tu OEM, James, Cometic - stawiam na równi. Poprostu najcześciej pada coś innego. Jest takie miejsce w silniku EVO gdzie co byś nie załozył to nie uszczelnisz gdy jedna duperela nie zostanie poprawiona po fabryce. Tak więc ja tam się nie spuszczam nadmiernie nad Simmerami.

Ładuje co mam bo to i tak na wiele lat spokój jest. Ale to moje zdanie. Inna sprawa, jak wszystkie: James Cometic i OEM uszczelniają dobrze to jak mam sprawdzić który jest lepszy? :biggrin:

Cometic poleciał w kosmos z uszczelkami trójwarstwowymi- techologia i materiały- igiełka. Te uszczelnienia widać jak pracują, mozna je kilka razy użyć. Nie stwarzają problemów. A Simmera jak sprawdzisz skoro wszystkie trzymają...? Tak więc ja się tutaj nie określam.

 

Przedstawicielstwo. Hm... Czy Ty nie czytasz moich postów uważnie? Napisałem na samym początku- cenię sobie swój święty spokój. Nie chce mi się. Mam dostęp- wystarcza on na potrzeby mojego warsztaciku, robie Harasy jako hobby aby na paliwo zarobić. Ot tyle. Starczy. Zrobie przedstawicielstwo i się zacznie- telefony, problemy logistyczne, reklamacje, narzekania- w dupie to mam. Słońce świeci, jeździć trzeba. Za pare dni czeka mnie piesza wyprawa poza szlakami w Bieszczady. Wezmę sobie aparat, plecak, namiot i zaszyję się gdzies w lesie na 4-5 dni. Stanę się PRZEDSTAWICIELEM naczelnych wsród dzikich zwierząt bieszczadzkich. To mnie interesuje a nie- robienie kasy. Życie jest takie krótkie. ;)

 

Jak ktoś potrzebuje coś zamówić to pisac. Zamówcie sobie więcej, na zaś aby mieć spokój i sie załatwi. To się nie starzeje. Dorzuce Wasze zamówienie do reszty i luzik. Każdy bedzie zadowolony. Można tez dla ciekawości porównać ceny. Mogę tez podac moje sugestie w przypadku konkretnych uszczelnień pod konkretny model, bo nie zawsze cena gra główną role (jak to kogoś interesuje oczywiście). :wink:

(Za 2 tygodnie powinienem uzbierac na paczkę.)

Uwaga: niektóre uszczelnienia są realizowane w paczkach po 5, 10, 25 lub 50 sztuk. Można wtedy rozdzelić taki pakunek na kilku forumowiczów. No i wychodzi taniej- to oczywiste.

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż za postawa - Fisu ZUCH jesteś :)

Osobiście niczego narazie nie potrzebuję ale i tak dzięki.

 

Wczoraj dogrzebałem się do twoich opowiadań na caferacer - czadowa lektura, inspirująca - polecam.

(No chyba że to inny Fisu ;-) )

Edytowane przez punkcik5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi oczywiście o simmery,wpakuję więc oryginały z Appaloozy.Ale jeśli będę potrzebował coś innego to poproszę o załatwienie.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Simmer jak simmer, wiele cudów tutaj nikt nie zdziała. Można iść do lokalnego sklepu z łożyskami i kupić simmer Koyo za 5zł. Też będzie git. A można zamówić OEM simmer, robiony przez KOYO, wtedy ze 50zł będzie. Mam tu na myśli akurat moto japońskie. Być może KOYO robi też od Haksa coś. Na pewno robi bo robią normatywne simmery a takie są używane w HD. Tak jak z łożyskami OEM robionymi w FŁT Kraśnik. :biggrin: Albo do wyboru TIMKEN za 100zeta lub odpowiednik SKF/FAG za 20-30zł. Niestety z łożyskami w Harrym nie jest tak łatwo, niektóra można kupić "na osiedlu" a inne trzeba sprowadzać zza wody. Choćby NJ205 na wałek sprzęgłowy wczesnych EVO. Znajomek który "żyje z łożysk" szuka, szuka i znaleźć takiego nie może.

 

 

Cometic używam w pracy, przeważne w wyczynowych silnikach. Fakt, są dobre. Nie myślałem o nich do Harrego. Może się skuszę zaś kiedy. Mówisz że jest wybór grubości na górę silnika? Sprytne, wolałbym takie cudo niż planowanie.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do konca Qurim. Kiedys na innym forum motocyklowym napisałem cały elaborat na temat simmerów. Jest tych rodzajów sporo. Mozna dostac niezłego kociokwiku jakby się w to bardziej zagłębic...

Simmer simmerowi nierówny. Samych rodzajów zabudowy zewnetrzney jest chyba z 6 wersji...

Budowy wargi uszczelniajacej 3 czasami 4 oraz materiałów bodajze 8.

HD wie co robi. Simmeringi w HD muszą byc dobre, aby zla slawa Shovla nie ciagnela się za nimi przez wieki.

Oczywiście ja tu pisze o swoich doznaniach z tymi pierścionkami.

 

Łozyska toczne posiadaja swoje grupy. Nie zawsze łozysko NJ205 to to samo łozysko. Precyzyjne okreslenie łozska wymaga podania wiekszej ilosci parametrów. Np. luzu czy cichobieznosci, Servisówka rzadko o tym mówi gdyz serwisówka przewiduje zakup łozysk u dealera. I tu mamy czasami zonk. Mozna to sobie co prawda przeliczyć, ale nie kazdy to wie. Zatem jak pójdziesz do Agromy to dostaniesz najczesciej łozysko z luzem C3- czyli powiekszonym co stanowi generalnie juz na początku uzytkowania początek zużycia jesli chodzi o HD. Zakładasz zatem łozysko z fabrycznym luzem kwalifikujacym silnik/skrzynke/urządzenie do naprawy, a napewno z luzem tzw. początku zużycia lub granicznym luzem dopuszczalnym. Jak kto woli.

Klasyfikacja luzu łozysk zalezy od wielu czynników.

Nimi sa:

- obciażenie statyczne i dynamiczne- przeliczane odpowiednio dla obciążeń statycznych i dynamicznych łożysk

- kierunek sił jakie przenosza (nie zawsze zdajemy sobie sprawe, ze wystepuja w danym układzie inne siły niz nam sie wydaje np. skrzynia biegów w HD).

- rodzaj obciażenia/ typ obciazenia

- rodzaj smarowania

- obroty

- dokladność wykonania wszystkich wsółpracujacych cześci.

- ilość podpór na elementach obciazanych- bardzo wazny czynnik z którego nie zawsze zdajemy sobie sprawe.

Nie można sobie zakładac zatem losowo kupionych łozysk. A juz napewno nie mozna ich wbijac w otwory obudowy byle jak. Nie mozna tezbyle jak skladac dekli i polówek obudów. To wszystko to wazne czynniki gwarantujace bezawaryjnosć. Nawet uszczelka w tym wszystkim posiada jakis wymiar którego nie nalezy lekcewazyć. Czyli też jest wazna. :wink:

DIABEŁ TKWI W SZCZEGÓŁACH. :rolleyes:

 

I Jerry30 zas powie ze filozofuję i za duzo myślę... po czym ja skasuje swój post, jak to miało miejsce juz wczesnie j i znów nastanie bezwiedna forumowa błogosc. :P

 

P.S.

Piter- nie ma sprawy. Jak coś potrzebujesz- pisz.

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...