Skocz do zawartości

Wojskowy kask na motor


Rekomendowane odpowiedzi

Wytrzymaly na co ? na uderzenie czy przestrzal kula ? Helm motocyklowy nie ma byc wytrzymaly jak stalowy heml wojskowy, jego skorupa my byc na tyle plastyczna aby przyjac uderzenie i " rozprowadzic " je po calosci skorupy. O W " wysciolce " helmu nie wspomne, o ile jestes przekonany, ze skorka grubosci 0,3-0,4 mm zwiazana sznurowka wytrzyma udezenie i nie podzre sie jak stare kalesony wojka Zdziska, to nie mam w tym temacie zadnych pytan.

:crossy:

A widziałeś buźkę na końcu mojego posta? No to nie traktuj go tak śmiertelnie poważnie. :cool:

Oczywistym jest, że hełmy militarne nie są stworzone po to, żeby w nich jeździć na motocyklu. Ale tak samo kask, który wyszukał Cobretti - też nie jest. Garnek piechoty przynajmniej nie trzaśnie na pół przy pierwszej okazji, a i wojskowy dizajn jakby bardziej wyrazisty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjacielu, a nie możesz po prostu pomalować tego kasku co masz na oliwkę? Nawet na moro Ci go walną za te 300 zł co chcesz dać na ten nocnik.

 

Nie rozumiesz mnie. ten hełm ma również inną ważną cechę: masę. mój szczękowiec jest troche ciężki i ma niezbyt dobrą wentylację na szczycie kasku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a widzisz. producenci kasków motocyklowych też dążą do obniżenia masy, a jakoś jeszcze ciągle tylko najlżejsze skorupy z karbonu schodzą do ca. 1kg... "coś" tam jeszcze musi więc być takiego, z czego nie da się zrezygnować bez uszczerbku dla bezpieczeństwa makówki w środku

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdziś czytałem/nie pamiętam już gdzie/ posty o kasku dla faceta z dredami,padało tam wiele ciekawych i zaskakujących przykładów i propozycji.Pamiętam że taki kask był lekki,przewiewny i kolorowy,może jak się postarasz to odnajdziesz ten temat :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdziś czytałem/nie pamiętam już gdzie/ posty o kasku dla faceta z dredami,padało tam wiele ciekawych i zaskakujących przykładów i propozycji.Pamiętam że taki kask był lekki,przewiewny i kolorowy,może jak się postarasz to odnajdziesz ten temat :bigrazz:

Obiawiam się tylko, że takie cudo niewiele będzie miało wspólnego z wojskowością :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mamo... a czy moge jezdzic w babcinym moherku na moim gsxr`erze????

 

wlasnie tak mniej wiecej brzmi pierwszy post zalozony przez autora tematu.

 

chcesz jezdzic w jakims gow.... to prosze bardzo.. nikt ci tego nie zabroni, co najwyzej policja da mandat (teraz zmienily sie przepisy i to chyba max 100 zl).

 

jesli jednak chcesz jezdzic w czyms, co jest bezpieczne (spelnia jednoczesnie przy tym normy homologacji drogowej), to kup sobie normalny kask z homologacja.

 

na czoperka fajnie sie prezentuja (maja niezly design)

 

shark evo-line

nolan n43

shubert (zapomnialem modelu.. taki z pałąkiem)...

 

jesli jednak chcesz mi odpowiedziec, ze za drogie sa te kaski, ktore wymienilem i chcesz kupic taki jak w pierwszym poscie, to nie wypowiadam sie wiecej slow i zycze powodzenia w jezdzie

www.motoautostrada.pl zobacz co robią dla Ciebie inni motocykliści

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czepiasz się, Tazz.

Chłopak widocznie nie ma doświadczenia i nie do końca wie, czy można w czymś takim jeździć, czy nie - więc się pyta ludzi, którzy mają o tym pojęcie. Po to jest to forum.

 

ja się trochę zgodzę z tazzem.

cobretti ma już opinię na temat tego kasku, jak na razie to wszyscy są jednomyślni.

jeśli zależy mu na bezpieczeństwie tak jak o tym napisał, kupi kask przeznaczony do jazdy na motocyklu.

 

Edytowane przez manka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale się rozmowa rozwineła. I tak jak się spodziewałem "znawcy" jak zwykle zrównali świeżaka za jego nieznajomość prawa. Chylę czoła "znawcom". Następnym razem radzę powiedzieć normalnie, bez drwin.

 

A teraz pozwólcie że przedstawię wam to czego się dowiedziałęm. Mianowicie kask który wam przedstawiłem na stronie producenta widnieje jako kask rowerowy. Nie wiem jakim sposobem został zakupiony przez wojsko amerykańskie. oto link na stronę producenta:

http://pro-tec.net/bike/helmets/classic/classic.html

Jak widać produkt ten posiada certyfikat bezpieczeństwa CPSC (amerykański, więc nie obowiązuje w Uni) oraz certyfikat CE (certyfikat Europejski ale niestety nie ten co być powinien). Dodatkowo hełm ten posiada wypełnienie EPS a tu przedstawiam wam gdzie takie wypełnienie jest stosowane:

http://moto.allegro.pl/search.php?string=E...ion=1&country=1

Tak więc dziękuje niektórym za cenne rady. przydało się. przynajmniej czegoś się dowiedziałem.

Tak więc jedyne co mi chyba zostało to oddanie mojego szczękowca do znajomej która maluje aerografem i przerobienie go na piaskowe moro. zapewne będzie wyglądał zajebiście. Jeszcze raz dziękuję

Wy czytajcie wszystko. co jest napisane na końcu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się trochę zgodzę z tazzem.

cobretti ma już opinię na temat tego kasku, jak na razie to wszyscy są jednomyślni. (...)

To prawda, ale Tazz odnosił się do pierwszego posta, w którym Cobretti po prostu zadał pytanie.

No, tak czy inaczej obraz jest już chyba jasny...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kompletuje swój ubiór na motor w stylu wojskowym: mam już kurtkę z protektorami, spodnie. po wypłacie kupuję buty. W zimę planuję zakup kasku. Korci mnie by kupić ten:

http://www.vest.pl/product-pol-4205-Pro-Te...RCOAL-GREY.html

oczywiście do tego gogle i husta. jednakże mam pewien problem: czy w ogóle można legalnie jeździć w takim kasku?

Można. Pomimo głupot, które zostały wcześniej w tym temacie napisane.

 

Zgodnie z kodeksem :"Art. 40. 1. Kierujący motocyklem lub motorowerem oraz osoba przewożona takimi pojazdami są obowiązani używać w czasie jazdy hełmów ochronnych odpowiadających właściwym warunkom technicznym."

Jedynym odniesieniem do "właściwych warunkó technicznych" jest polska norma.

Warunki techniczne, jakim mają odpowiadać hełmy ochronne, określa Polska Norma PN-61/S-80001 i PS-69/S-80001. Hełm musi odpowiadać rozmiarem wielkości głowy, a pasek być zapięty podczas jazdy w sposób uniemożliwiający spadnięcie hełmu przy gwałtownych przemieszczeniach ciała.

 

To czy jest to bezpieczne czy nie, to jest już Twoja sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...