Skocz do zawartości

Problem po remoncie..


grebur
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj pokonałem problem z płynem chłodniczym w całym silniku, sprężarką to co mogłem wydmuchałem, dałem nową uszczelke pod cylinder, pozakładałem wszystko i motor odpalił na zapych (wymieniany był tłok i robiony był szlif - husqvarna sm 125), na wolnych obrotach ładnie chodzi, jedzie ale jak wejdzie na ciut wyzsze obroty np. 5,5tys to gaśnie, tak samo na 5biegu - do szóstego niedoszłem, na 5'tce nawet mam małe obroty to gaśnie, co to może być ? mieszanka jest dobra, wszystko podłączone, zdejmowałem gaźnik aby wydmuchać z niego płyn chłodniczy, zdjołem pokrywe pływaka i tam też dmuchałem, może coś sie przestawiło ? .. hmm tak jakby sie zalewał.. ale po tym wszystkich jak mi zgaśnie to opali od pierwszego kopa..

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świeca nowiutka, nie sprawdzalem jeszcze koloru..

słuchaj.. Jade na dwójce dam mu w pizde do 10tys, potem chce to samo na trojce i gaśnie jakby paliwa juz niedostawał, motor postoi chwile i znów moge mu tak samo zrobic ale znow zgaśnie, a jak gasnie i wezme go na zapych odrazu podczas jazdy to załapie i wogole nichce sie wkrecic, myśle że to coś z pływakiem, mogłem coś przestawić czyszcząc sprężarką..

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świeca nowiutka, nie sprawdzalem jeszcze koloru..

słuchaj.. Jade na dwójce dam mu w pizde do 10tys, potem chce to samo na trojce i gaśnie jakby paliwa juz niedostawał, motor postoi chwile i znów moge mu tak samo zrobic ale znow zgaśnie, a jak gasnie i wezme go na zapych odrazu podczas jazdy to załapie i wogole nichce sie wkrecic, myśle że to coś z pływakiem, mogłem coś przestawić czyszcząc sprężarką..

 

 

Pierwsze sprawdż gażnik:poziom paliwa oraz ustawienie iglicy w przepustnicy(odpowiednia wysokość) jeżeli to nic nie da sprawdż uszczelninia,czy nie łapie gdzieś powietrza(na króćcu dolotowym ewentualnie przed filtrem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj pobawiłem sie pływakiem, odchyliłem to gówienko na maxa i jest juz fajnie, w sam raz na dotarcie, jednak jak jade na szóstce 1/2 manetki to gaśnie, ale póki co do jazdy po lesie jest ok.. to że mi gaśnie na szóstce to może być spowodowane tym że mam wyprany filtr powietrza, jeszcze nie nasączony olejem, w dodatku troche podarty, może łapie za dużo powietrza, zauważyłem ze podczas jazdy jak wezme go na sprzeglo to niechce zejsc na male obroty, ma w miare duże, ale wątpie żeby gaśnięcie było spowodowane dziurawą gąbką filtra..

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj pobawiłem sie pływakiem, odchyliłem to gówienko na maxa i jest juz fajnie, w sam raz na dotarcie, jednak jak jade na szóstce 1/2 manetki to gaśnie, ale póki co do jazdy po lesie jest ok.. to że mi gaśnie na szóstce to może być spowodowane tym że mam wyprany filtr powietrza, jeszcze nie nasączony olejem, w dodatku troche podarty, może łapie za dużo powietrza, zauważyłem ze podczas jazdy jak wezme go na sprzeglo to niechce zejsc na male obroty, ma w miare duże, ale wątpie żeby gaśnięcie było spowodowane dziurawą gąbką filtra..

 

Ano jest spowodowane. Lapie Ci lewe powietrze. Dlatego jak zwiekszyles poziom paliwa to od razu polepszylo sie. Podniesienie poziomu paliwa w komorze plywakowej wzbogaca mieszanke. A obroty wzrastaja wlasnie przez lapanie lewego powietrza. Zmien filtr powietrza na dobry, nasacz gąbke, i wroc do poprzedniego poziomu paliwa. Chcesz to nie zmieniaj poziomu, zmien filtr i zobaczysz ze swiece po wykreceniu beda czarne.

 

Ps. Wykrec swiece i zobacz po kolorze swiecy jaka jest mieszanka. Powinny byc koloru ceglanego/ kawy z mlekiem. Jesli jest za uboga mieszanka beda mialy bialy nalot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano jest spowodowane. Lapie Ci lewe powietrze. Dlatego jak zwiekszyles poziom paliwa to od razu polepszylo sie. Podniesienie poziomu paliwa w komorze plywakowej wzbogaca mieszanke. A obroty wzrastaja wlasnie przez lapanie lewego powietrza. Zmien filtr powietrza na dobry, nasacz gąbke, i wroc do poprzedniego poziomu paliwa. Chcesz to nie zmieniaj poziomu, zmien filtr i zobaczysz ze swiece po wykreceniu beda czarne.

 

Ps. Wykrec swiece i zobacz po kolorze swiecy jaka jest mieszanka. Powinny byc koloru ceglanego/ kawy z mlekiem. Jesli jest za uboga mieszanka beda mialy bialy nalot.

mówisz w l. mnogiej, ja mam tylko jedną świece, jutro sprawdze ten kolorek a na nowy filter mnie niestać póki co, wkońcu to 60zł.. a mogę samemu taką gąbke zrobić lub tą jakoś podreperować, jest podarta w kilku miejscach, moze jakos to hmm załatać ?

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co napisales moge wnioskowac ze podarty filtr paliwa dziala jak ssanie.tzn.zatyka dolot powietrza /bo go wessie/ i zalewa świeczke.po prostu wzbogaca mieszanke.załóż nowy nasacz troche zadymi ale powinno sie poprawic.to tak na szybko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięzko tu cokolwiek doradzić skoro mówimy o jeździe z podartym filtrem powietrza. Według mnie takie coś nie ma prawa bytu. Po drugie sprawa wygladu swiecy przewijala się setki razy - od tego wypada zacząc jeżeli są jakiekolwiek problemy z praca silnika. To, że jest nowa o niczym nie świadczy - nie zwalnia z obowiazku zapewnienia odpowiedniej mieszanki. W/w przez Ciebie praca silnika to prawdopodobnie wlasnie zly sklad mieszanki paliwo - powietrze. Ponadto na dotarcie nie jest zapewne to " w sam raz".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówisz w l. mnogiej, ja mam tylko jedną świece, jutro sprawdze ten kolorek a na nowy filter mnie niestać póki co, wkońcu to 60zł.. a mogę samemu taką gąbke zrobić lub tą jakoś podreperować, jest podarta w kilku miejscach, moze jakos to hmm załatać ?

 

Mowie w liczbie mnogiej z przyzwyczajenia z robótek w innych motocyklach ;) Podarty filtr bedzie przepuszczac za duzo powietrza. Jesli Cie nie stac to chociaz przyslon troche dolot. A najpierw sprawdz kolor swiecy. Jesli jest biala to obecny stan nie jest zdrowy dla silnika, tym bardziej na dotarciu. Juz lepsza bedzie bogatsza mieszanka niz za uboga.

 

Jerzyk7 - z tego co ja zrozumialem to poprostu gąbka jest podarta, czyli dziura w filtrze. :)

 

Ps. Grebur, zaciagnij ssanie i zobacz czy nie jezdzi lepiej..

Edytowane przez jimi11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świeca jest czarna, bez żadnego białego nalotu, na ssaniu robi to samo i obłożyłem dziurawy filtr powietrza szmatami nasączonymi troche olejem i robi itak to samo.. i podkreśle że silnik mocno słychać jakoś dziwnie..

 

ale niewiem czy na dotarciu tak zawsze słychać.. mam przejechane 80km na nowym tloku..

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...