lucas Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 jak w temacie rozchodzi sie o XL 500s silnik PD01, problem jest tej kwestii maszyna jezdzila, zapalala z kazdego strzalu, jednak ktoregos dnia podczas jazdy strzelila w gaźnik i zgasła. objawy: jest iskra, rozrzad na swoim miejscu, paliwo zasysa proba odpalenia wyglada tak ze po kopaniu jest nic nic nic i nagle strzal w gaźnik i to porządny podejrzewam jakies problemy z elektryką (moduł?, cewka?, impulsator?) kupiłem na ebaju i moduł i cewkę zmieniłem i tak sytuacja bez zmian ( jednak nie mam pewnosci czy zakupione części są bez wad) Jeśli miał ktoś podobny problem z takim sprzętem i może cos podpowiedziec, albo ktoś w warmińsko-mazurskim ma taki sprzęt jeżdżący i chciałby sie spotkać na piwku i użyczyłby modulu czy innego dziadostwa w celu testu i wykluczenia wadliwych czesci. Proszę o pomoc bo mam duzy sentyment do tego sprzetu i nie chciałbym rzucac go w kąt, a juz niewiele mi brakuje bo skonczyly mi sie pomysly na usterki. Oczywiscie moje podejrzenie ze to elektryka tez moze byc zupelnie bledne, ale nie znalazlem zadnej mechanicznej wady ktora by nie pozwalała zapalic silnika. Dodam jeszcze ze kompresja jest elegancka. Pozdrawiam Lucas i czekam na jakieś wskazówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Jeżeli masz tam CDI, koło magnesowe i klin, to wygląda to tak jak by się koło poluzowało i ścięło klina, a przestawiony zapłon wali w gaźnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Jeżeli masz tam CDI, koło magnesowe i klin, to wygląda to tak jak by się koło poluzowało i ścięło klina, a przestawiony zapłon wali w gaźnik. klin cały zapłon na swoim miejscu :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 klin cały zapłon na swoim miejscu :/ jezeli jest iskra to ani modul ani cewka ani impulsator... z drugiej strony motocykl chodzi do konca i jazda konczy sie strzalem w gaznik i koniec... wiec na 90% elektryka, tak jak DEAD uwazam, ze problem tkwi w momencie zaplonu, przekrecony wal, sciety klin itp itd. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 cewka wysokiego napięcia ;] iskra jest ale za słaba zeby utrzymać prace silnika i jak czasem jej sie uda to tylko raz robi pach i silnik strzela w gaxnik teorie spiskowe na zamówienie ;] Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 cewka wysokiego napięcia ;] iskra jest ale za słaba zeby utrzymać prace silnika i jak czasem jej sie uda to tylko raz robi pach i silnik strzela w gaxnik Można sklepać elektrody świecy z zalecanych chyba 0.6mm do 0.2mm. Jeżeli rzeczywiście iskra jest słaba to taki zabieg powinien coś zmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Można sklepać elektrody świecy z zalecanych chyba 0.6mm do 0.2mm. Sklepać? Ale jak? Młotkiem? :biggrin: Laickie pytanie - a świecę chociaż zmieniłeś? Poszukaj też lewego powietrza na dolocie, zajrzyj w gaźnik itp. A moc iskry sprawdź ręcznie - złap świecę w rączkę, małym palcem sięgnij do masy i zakręć silnikiem. Jak powali Cię na glebę to znaczy że iskra jest OK. :biggrin: :buttrock: Albo przy sprawdzaniu iskry odsuń świecę od masy na ok.1cm, jeśli iskra przeskoczy ze świecy na masę to też jest OK, szukaj przyczyny gdzie indziej. Podłącz kontrolkę z żarówką do przewodu sygnału do cewki i wg.położenia tłoka sprawdź w którym momencie następuje zapłon. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 cewka wysokiego napięcia ;] iskra jest ale za słaba zeby utrzymać prace silnika i jak czasem jej sie uda to tylko raz robi pach i silnik strzela w gaxnik teorie spiskowe na zamówienie ;] tez stawiam na cewke wysokiego napiecia...lub co blisko--przewód WN...fajka??? http://zaplon.pl.tl/Diagnostyka-i-naprawa-CDI.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Podłącz kontrolkę z żarówką do przewodu sygnału do cewki i wg.położenia tłoka sprawdź w którym momencie następuje zapłon. Hmmm a jakiej żarówki użyć (napięcie, moc)? bo w przypadku CDI na cewkę podawane jest 200V, a impuls będzie bardzo krótki bo to idzie z kondensatora rzędu 1-2mikro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 dzieki za zainteresowanie tematem świece zmienialem pare razy podczas prób uruchomienia załatwiłem juz cewkę z kablem WN z jezdzacego motocykla po weekendzie załoze i sprawdze czy sa jakieś zmiany nalanie paliwa bezpośrednio w gar i próba zapalenia tez poszły na marne zero odzewu ze strony silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.