Skocz do zawartości

Ciśnienie w oponach a przyczepność


Gość Visuz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zabawne, producent motocykla zaleca dane ciśnienie i żeby sprawdzać na ZIMNEJ oponie i tak pisze w każdej serwisówce, na naklejkach które są naklejone na motocykl itp.

 

Wtedy przychodzi polaczek, który ma doktorat z co najmniej kilkudziesięciu dziedzin życia i stwierdza, że to jest źle, opona przecież się nagrzeje i będzie miała większe ciśnienie, więc pompuje po swojemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja czytałem w prasie fachowej że ciśnienie to jest fikcyjne zjawisko wymyślone przez komuniste, żyda i antychrysta Pascala po to by omamić światłych wierzacych i rzucić cień na stówrczą moc Boga.

Wierzę wiec nie sprawdzam ciśnienia

Edytowane przez Bimbak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to do kogo?

 

Bez cytatu więc wychodzi że do mnie.

 

 

Zabawne, producent motocykla zaleca dane ciśnienie i żeby sprawdzać na ZIMNEJ oponie i tak pisze w każdej serwisówce, na naklejkach które są naklejone na motocykl itp.

 

Wtedy przychodzi polaczek, który ma doktorat z co najmniej kilkudziesięciu dziedzin życia i stwierdza, że to jest źle, opona przecież się nagrzeje i będzie miała większe ciśnienie, więc pompuje po swojemu...

 

Kolego, jak nie jesteś czegoś pewien to przynajmniej miarkuj bajerę, a nie tak sarkazmem od razu.

 

Jak zaczynałeś jeździć to też pewnie niektóre rzeczy wyobrażałeś sobie inaczej a potem okazywało się że jest inaczej. Jak chcesz jeździć na ciśnieniu z manuala to bardzo dobrze i żadna krzywda z tego powodu cię nie spotka. Ale w szybkiej sportowej jeździe ciśnienie ustawia się inaczej - oprócz tego, że ciśnienie się zaniża, czasem bardzo, to w pewnych konfiguracjach ciśnienie w przednim kole jest wyższe niż w tylnym.

 

Z weekendowym pozdrowieniem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarnij się, bo bladego pojęcia nie masz o czym piszesz.

No nie mam, dlatego stosuję się do zaleceń producenta, chyba, że on też nie ma pojęcia?. I nie mówię tutaj o sytuajci kiedy ktoś używa motocykla na torze, tylko o normalnym ruchu ulicznym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pompuj swoje opony w/g manuala, a innym nie doradzaj.

Całe szczęście, że inni doradzają. A to, że ciśnienie wzrasta na torze, to chyba normalne skoro co chwile jest rozpędzanie do ogromnych prędkości i nagłe wytracanie tej prędkości w dodatku na bardzo chropowatej nawierzchni, chociaż może po drogach też ktoś tak jeździ to mu się te rady przydadzą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe szczęście, że inni doradzają. A to, że ciśnienie wzrasta na torze, to chyba normalne skoro co chwile jest rozpędzanie do ogromnych prędkości i nagłe wytracanie tej prędkości w dodatku na bardzo chropowatej nawierzchni, chociaż może po drogach też ktoś tak jeździ to mu się te rady przydadzą.

ja stosuje to samo cisnienie tor/ulica , nawet jak jade do pracy czy na piwo do baru :icon_mrgreen: stosuje opony bez homologacji na ulice i zyje, kwestia przyzwyczajenia i poznania ich limitow przy danej temp otoczenia , wszak cisnienie sprawdzam czesciej niz smaruje lancuch....

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...