Skocz do zawartości

Docieranie 2T..


grebur
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.. Użyłem szukajki w celu poszukania tak oczywistego tematu jakim jest docieranie 2T i niestety nie dokopałem sie do niczego ciekawego..

 

W poniedziałek przyjdzie do mnie nowy tłok do Husqvarny sm 125s '00r, kiedy go otrzymam będe musiał jechać z cylem i tym tłokiem do szlifu - tu pojawia sie moje 1sze pytanie.. Ten szlif koleś zrobi mi na miejscu ? w 1dzień czy dłużej ? (dajmy na to że ma mało roboty, chodzi o czas trwania samego szlifowania)

 

Po wyszlifowaniu cylka, pora go wsadzić wraz z nowym tłokiem na jego własciwe miejsce - 2gie pytanie.. wystarczy go wsadzić, popodłaczać wszystko i odpalić, czy należy jakoś nasmarować tłok przed włożeniem, czy strzykawką wlać tam troche paliwa czy jak..

 

Ok.. wszystko założone, git.. Pora na pierwsze odpalenie.. - jakies uwagi ? np. bez ssania czy coś takiego ?

 

Maszyna odpaliła.. chodzi.. pora sie przejechac i dotrzeć nowy tłok..

Jedni mówią zeby dać mu w pyte drudzy żeby dobrze dotrzeć trzeba jeździć spokojnie - przez około 500km.. jak to jest ? jak go docierać.. spokojniutko przez te 500km, czy spokojnie, ale raz dziennie mu dać iść, czy w ogóle odrazu go pałować (oczywiście podczas jazdy ;) ) ?

Edytowane przez grebur

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maszyna odpaliła.. chodzi.. pora sie przejechac i dotrzeć nowy tłok..

Jedni mówią zeby dać mu w pyte drudzy żeby dobrze dotrzeć trzeba jeździć spokojnie - przez około 500km.. jak to jest ? jak go docierać.. spokojniutko przez te 500km, czy spokojnie, ale raz dziennie mu dać iść, czy w ogóle odrazu go pałować (oczywiście podczas jazdy ;) ) ?

 

Nicasil czy żeliwo?

Pierwsze 3 baki na 3/4 gazu bez dochodzenia do górnych granic, na wszystkich biegach. Później kolejne 3 baki 3/4 gazu z tym że co jakiś czas dajesz w pizdę do końca. Ilość przejechanych kilometrów jest nie ważna. Pamiętaj aby nie jechać cały czas jednostajnie, silnik poddawaj obciążeniom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.motor-tech.katowice.pl/

 

5min googlowania....fachowiec obszernie i na temat nic dodać nic ując tylko sie stosować :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm czy ja wiem.. dowiedziałem sie tam tylko żeby lać dobry olej a reszta to tylko o specyfikacji tłoków, sposobie wykonania szlifu i jego robocie..

 

no i w husce mam żeliwo

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze mam cierpliwośc :D technika-docieranie

 

Docieranie motocykli drogowych wiąże się z tym samym: częstym otwieraniem przepustnicy na maxa, jednak bez dłuższego utrzymywania wysokich obrotów lub obciążenia. Pomiędzy pełnymi otwarciami silnik powinien mieć czas na odprowadzenie ciepła z silnie nagrzanych miejsc i usunięcie cząsteczek metalu z docierających się elementów. Dzisiejsze silniki są produkowane z taką dokładnością, że naprawdę potrzebują dużych obciążeń aby elementy mogły przedrzeć się przez film olejowy i przez częściowy kontakt dotrzeć się do idealnego spasowania. Pyrkanie kilometr za kilometrem z oszczędnym manipulowaniem manetką gazu w żaden sposób tego nie dokona. Tu potrzebne są Prawdziwe obciążenia.

 

Jak to mówią: „Docieraj powoli to zawsze będzie wolny, docieraj szybko to będzie szybki”

 

 

 

Podczas tego całego wstępnego dopieszczania nie należy jednak zapominać o najważniejszych zasadach:

 

1. Zawsze nagrzej silnik do temperatury pracy /większość szkód jest wyrządzana silnikom przez obciążanie ich przed nagrzaniem/

 

2. Stosując gwałtowne otwarcia i zamknięcia gazu w ruchu ulicznym, pamiętaj o pojazdach za tobą – chyba nie chcesz by rozochocony dres zaparkował ci Golfa GTIturboMpowerRS zaparkował ci w tył..

 

3. Uważaj na temperaturę. Nawet chwilowe przegrzanie na oleju niesyntetycznym może doprowadzić do jego zeszklenia na honowanej powierzchni cylindra uniemożliwiając skuteczne dotarcie i uszczelnienie.

 

W przypadku wyczynowych silników dwusuwowych jestem zdecydowanie za docieraniem na olejach z górnej półki takich jak Castrol R2, Power racing czy Motul 800 a to dlatego że bardzo mocno jest obciążony układ korbowy który wymaga bardzo dobrego smarowani.

 

nadal nic nie wiesz ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...