capon Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Witam i zwracam się o pomoc do znawców tematu. Opiszę może całą sytuację: W motocyklu nowy akumulator (maj 2009), wycieczka ok. 60 km, prędkość ok 100. Zatrzymuje się żeby zadzwonić i już nie mogę go uruchomić - brak prądu. Zapalam "na pych" i jadę dalej. Nagle po 20 km strzał w tłumik (x2) i motocykl gaśnie całkowicie. Załamuje się. Po dwóch godzinach udaje mi się odpalić "na pych" jadę ok. 10 km i znów gaśnie. Wracam do domu samochodem z moto na pace. Następnego dnia odpalam na pych i sprawdzam ładowanie: - bez obciążenia 15 V - ze światłami 13,8 V - 14,5 V zależnie od obrotów czyli zgodnie z serwisówką (czyli regulator działa) sprawdzam alternator (miernikiem). Nie ma oporu na żadnym uzwojeniu. Wygląda, że jest ok. Oddaje akumulator do reklamacji. Na szczęście zostaje ona uwzględniona i dostaję nowe aku. Zalewam w piątek po południu, rano wkładam do motocykla i ..... miód. DZIAŁA !!! Jadę na trasę. Rozpędzam się powoli bo silnik zimny. osiągam 8-9 tys obrotów na 2 biegu i koniec. BRAK WYSOKICH OBROTÓW. Na każdym biegu i na luzie. Chociaż na luzie czasem osiąga maksymalne obroty (13 - 14 tys) zaraz spada i zaczyna kasłać. Normalnie rozpacz. Na wolnych obrotach nie ma żadnego problemu, chodzi pięknie i równiutko jak zawsze. Ale cały czas brak wysokich obrotów. Jeszcze wyczyściłem wszystkie świece bo myślałem że może nagar od tej wcześniejszej sytuacji jakiś albo coś, ale to nic nie pomogło. Proszę o rady co tu może być nie halo. I z góry dzięki za Waszą pomoc. pozdrawiam Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Z ktorego roku ten Hornet ? Odkrec pokrywki gaznikow i sprawdz czy membrany sa cale. Sprawdz czy kranik dziala normalnie na poz PRI i sprobuj przejechac sie na tej pozycji kranika sprawdzajac czy cos sie zmienilo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Ja bym stawiał na gaźniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 W hornecie nie ma pozycji pri, jest: on,res,off. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capon Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 (edytowane) Adam, Hornet jest z 2000 roku (już nowszy 17" przednie koło). Kranik działa w każdej pozycji bez zarzutu. Sprawdzone przy kontroli świec jak zdejmowałem bak. Mogę oczywiście spróbować rozkręcać gażniki ale czy jeżeli było by z nimi coś nie tak to na wolnych obrotach nie powinno być widocznych zmian w pracy silnika? Moje podejrzenia kierowały się w stronę elektryki (cewka może), ale oczywiście zdaję się na Waszą wiedzę w zakresie napraw. Jutro zabieram się do kontroli. No i czekam na opinie. Edytowane 21 Sierpnia 2009 przez capon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Niemoznosc wejscia na wysokie obroty moze byc spowodowana zarowno uszkodzeniem modulu jak uszkodzeniem membran gaznikow. Oba uszkodzenia sa malo prawdopodobne w moto 8 letnim, ale trzeba szukac. Sprawdzenie membran nie polega na rozbieraniu gaznikow, tylko na zdjeciu ich gornych pokrywek i dokladnym obejrzeniu membran ( nawet pod lupa ). Uszkodzenie membran nie spowoduje zlej pracy gaznika w niskim zakresie obrotow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Jakis tydzien temu mialem na warsztacie horneta z podobnymi objawami, przyczyczyna to poprostu zanieczyszczone gazniki. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capon Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Dzięki Panowie, Idę sprawdzić w takim razie gaźniki. Janusz rozumiem, że zanieczyszczone gaźniki = konieczność ich demontażu, wyczyszczenia i później synchro? czy jest jakiś inny sposób? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 czyszczenie (najlepiej myjka ultradzwiekowa), regulacja i synchronizacja, bez demontazu sie nie obejdzie pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merh Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 a ja jestem prawie pewien ze to filtr powietrza.pierwsze co sprawdz to własnie filtr (ewentualnie wymenione juz gazniki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Jeśli hornety mają taki sam system doładowania powietrznego jak w cebrach to sprawdź czy wężyk zasysający powietrze nie obsunął się jakoś bo jeśli nie pobiera tego powietrza to też nie będzie się wkręcał na wysokie obroty. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capon Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 (edytowane) Tak więc z braku czasu na osobiste zajęcie się sprawami mechanicznymi, zawiozłem moto do warsztatu. Zobaczymy co wyjdzie. Wielkie dzięki za wszystkie porady. Wiem przynajmniej gdzie szukać przyczyn. Pozdrawiam Edytowane 27 Sierpnia 2009 przez capon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capon Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2009 MOTO DZIAŁA!!! Jednak to zajebisty sprzęt :-) Brawo dla Lime82. Za bogata mieszanka była bo się wężyk zatykał i powietrza odpowiednio dużo nie pobierała. Przy najbliższej okazji stawiam piwko. Zresztą Wszystkim dziękuję za zainteresowanie problemem i porady. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.