sorier Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 (edytowane) Może niektórzy pamiętają jak opisałem kiedyś problem z gaźnikami Jinluna 250. Dla przypomnienia. W tym wynalazku są dwa gaźniki, ale łączył je tylko wygląd zewnętrzny, lewy i prawy gaźnik miał różne dysze. Nie wiem czy ten typ tak ma czy jakiś geniusz wkręcił co miał pod ręką. Tym razem problem też dotyczy gaźnika. Ale tym razem ktoś źle wywiercił lub źle obrobił otwór pod śrubę składu mieszanki w jednym gaźniku. Niestety nie wiem w którym. Sprawa wygląda tak: po wkręceniu do oporu śruby składu mieszanki, iglica jednej śruby wystaje do gardzieli gaźnika, a drugiej jest dokładnie z płaszczyzna gardzieli. Jeżeli tą wystającą śrubę wykręcę o 1 i 1/8 obrotu to też zrówna się z gardzielą. Pytanie brzmi: Która śruba działa prawidłowo? Czy po wkręceniu śruby jej czubek (iglica) powinien wystawać wewnątrz gardzieli? Obie śruby były wykręcone o 2,5 obrotu, więc wygląda na to że nikt nie ustawiał mieszanki tylko wykręcił je wstępnie. Pewnie jeszcze w fabryce. Edit: Tak dla jasności dodam że to silnik podobny na hondy cb 250, ma 2 cylindry w rzędzie i dwa gaźniki. Ale pewnie wszyscy obyci w temacie sie domyślili Edytowane 19 Sierpnia 2009 przez sorier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Ten post nabrał by dla mnie sensu jeżeli chodziłoby o śrubę wolnych obrotów. Ale wystająca do gardzieli śruba regulacji składu mieszanki? Takiego gaźnika niestety nie widziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Ten post nabrał by dla mnie sensu jeżeli chodziłoby o śrubę wolnych obrotów. Ale wystająca do gardzieli śruba regulacji składu mieszanki? Takiego gaźnika niestety nie widziałem. Dokładnie tak jak opisałem. Iglica śruby składu mieszanki (a dokładnie ilości mieszanki) wystaje do gardzieli gaźnika. To nic nadzwyczajnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Dokładnie tak jak opisałem. Iglica śruby składu mieszanki (a dokładnie ilości mieszanki) wystaje do gardzieli gaźnika. To nic nadzwyczajnego. Chodzi o tą co podnosi przepustnicę? jeżeli tak to większość motocyklistów zna ją pod nazwą "śruby wolnych obrotów". No i faktycznie, jeżeli śruba ta nie wystaje do gardzieli to tym samym nie może podnieść przepustnicy, czyli nie ma żadnej regulacji. Sprawdź gwint czy jest zrobiony wystarczająco głęboko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 DEAD ja wiem jak wygląda i działa gaźnik. I wciąż pytam o śrubę składu mieszanki, a nie "śrubę wolnych obrotów". W różnych gaźnikach to jest różnie rozwiązane, ale są gaźniki w których iglica tej śruby wystaje w gardzieli gaźnika i właśnie Romet ma taki Keihinopodobny gaźnik. Nie mam drugiego takiego gaźnika żeby sprawdzić czy iglica śruby ma wystawać czy nie, wiec licze na to ze ktoś ma taki motocykl, gaźnik lub miał z tymi motocyklami do czynienia i mi odpowie na pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Chodzi o tą co podnosi przepustnicę? jeżeli tak to większość motocyklistów zna ją pod nazwą "śruby wolnych obrotów". No i faktycznie, jeżeli śruba ta nie wystaje do gardzieli to tym samym nie może podnieść przepustnicy, czyli nie ma żadnej regulacji. Sprawdź gwint czy jest zrobiony wystarczająco głęboko. A mi to wygląda na śrubę, owszem - od wolnych obrotów, ale regulującą przepływ mieszanki obiegającej osobnym kanałem całkowicie zamkniętą przepustnicę. Spekuluję, gdyż tego gaźnika nie znam (to membranowy jest w ogóle?). Dziękuję też autorowi za kolejną cenną informację o chińczykach :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 A mi to wygląda na śrubę, owszem - od wolnych obrotów, ale regulującą przepływ mieszanki obiegającej osobnym kanałem całkowicie zamkniętą przepustnicę. ... To nie jest śruba powietrza tak jak np w Simsonie. Gaźniki wyglądają jak zwykłe Keihiny, ale nazywają się trochę inaczej i to są najzwyklejsze podciśnieniowe gaźniki jak w każdym japończyku. Żaden specjalny wynalazek, tylko chińczycy są na bakier z jakością i produkują tak jak im się uda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Ta śruba nie powinna wg mnie wystawać, chyba że bardzo minimalnie. Jeśli wystaje to znaczy że nie tylko otwór ale cały "stożek" jest źle obrobiony. A co w tym chińskim złomie nie działa, że zabrałeś się za gaźniki? Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Oczywiście że normalnie nie wystaje, bo wykręca się ją o ileś tam obrotów (oczywiście ilość tych obrotów jest dobrze strzeżona tajemnicą ChRL). :) Problem w tym że jeżeli śruby ustawie jednakowo to zawsze jedna jest wykręcona bardziej o 1 i 1/8 obrotu. Ktoś po prostu za głęboko lub za płytko wywiercił któryś stożek pod śrubke. Problem byl taki że silnik na zimno dławił się podczas przechodzenia z wolnych obrotów na średnie. Po zagrzaniu wszystko wracalo do normy. Na oko wszystkie elementy silnika są sprawne, poza śrubami składu mieszanki. Z tego co wiem to iglice raczej wystają do gardzieli, więc założyłem że ta wystająca jest prawidłowa. Wystającą śrube wykręciłem o 2,5 obrotu, a nie wystającą o 1,375. Silnik pracuje normalnie, ale pól dnia stał na słońcu. Jak będzie na zimno to okaże sie jutro rano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Problem byl taki że silnik na zimno dławił się podczas przechodzenia z wolnych obrotów na średnie. Po zagrzaniu wszystko wracalo do normy. Ja to się muszę rzeczywiście nie znać, bo dla mnie to objaw dobrze wyregulowanego gaźnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Ja to się muszę rzeczywiście nie znać, bo dla mnie to objaw dobrze wyregulowanego gaźnika. "Ten post nabrał by dla mnie sensu jeżeli chodziłoby o śrubę wolnych obrotów. Ale wystająca do gardzieli śruba regulacji składu mieszanki? Takiego gaźnika niestety nie widziałem." Robisz sobie jaja w tym temacie czy jesteś rzeczywiście laikiem w sprawach mechaniki? Jeżeli to drugie to postaraj się czytać a powstrzymaj się proszę z pisaniem bzdur bo zaśmiecasz ten temat. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Właściciel motocykla, pierwszy i jedyny, twierdzi że kiedyś nie miał takich problemów. Oczywiście wykonanie śrub składu mieszani i dławienie silnika może nie mieć w ogóle związku ze sobą. Dlatego też pytałem o śruby, a nie o prace silnika, opisałem to tylko dlatego że Greedo zapytał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 (edytowane) Ja już nie jestem zaskoczony różnorodnością elementów w dwóch takich samych gaźnikach. :biggrin: Pracuję w branży świńskich skuterków i często wielkie oczy robię jak widzę ichniejszą jakość. Np. kilka dni temu standardowa regulacja gaźnika 50ccm 4T. Silnik zaczynał normalnie pracować gdy śrubę składu mieszanki wykręciłem 5 obrotów. :eek: A wczoraj robiłem taki sam sprzęcik tylko że ten działał jako-tako gdy śruba była całkowicie zakręcona. Po wykręceniu chociażby pół obrotu zaczynał świrować pawiana. :biggrin: :banghead: Nie pomagają kombinacje z wielkością dysz, poziomem paliwa czy ustawieniem iglicy. Nie dają się wyregulować czasem. Do każdego świńczyka trzeba podchodzić indywidualnie, na te sprzęty nie ma reguły. :banghead: A z tą końcówką śruby to nie wiem do końca, jedni piszą tak, inni inaczej. W podciśnieniowych gaźnikach Keihin CVK40 w Harleyach końcówka śruby wystaje delikatnie do gardzieli. Bardzo delikatnie ale wyczuwalnie bo śruba jest bardzo ostra, jak szpilka więc czuć końcówkę w gardzieli. Przy okazji - które moto ma o-ring na śrubie składu mieszanki? Zgubiłem swój w HD a w sklepie z uszczelniaczami nie mają aż tak małych o-ringów a na oryg. musiałbym czekać kilka tygodni jeśli zamówię z USA. Edytowane 19 Sierpnia 2009 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Przy okazji - które moto ma o-ring na śrubie składu mieszanki? Chyba wszystkie mają. Ale zamiast o-ringa można po regulacjach zaślepić śrubę np. silikonem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Generalnie to objaw jaki opisałeś nie jest jakimś symptomem awarii. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.