Skocz do zawartości

stuki w kierownicy


Nypel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zauwazylem ze przy ostrzejszym hamowaniu czuje delikatne stukniecie w kierownicy... czyzby lozysko glowki ramy? czy moze poprostu jakas duperelka cos moze jest charakterystycznego w tych modelach sam jajkiem nie jezdze za dlugo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Suzukach, szczególnie GS,GSX-F stuki są powodowane luzem zacisków hamulcowych na prowadnicach. Baaaardzo popularne zjawisko w tych sprzętach. Ale trzeba umieć to odróżnić od stuków główki ramy.

 

A luz główki możesz sprawdzić domową metodą - siadasz na moto, lewą ręką łapiesz okolicy górnego łożyska pod nakrętką kontrującą łożysko czyli tuż przed wejściem w główkę ramy, prawą naciskach przedni hamulec i bujasz moto w przód i w tył, jeśli jest tam luz to wyczujesz go na palcach ręki przy łożysku. W GSX-F jest centralna podstawka więc kontrola jeszcze łatwiejsza jest ale warto mieć drugą osobę do pomocy która usiądzie na moto na podstawce a Ty łapiesz za lagi i ruszasz nimi w przód i w tył. Wyczujesz luz jeśli jest, chociaż wtedy można go pomylić z luzem prowadnic amortyzatorów. :biggrin:

 

A najpierw zacznij od sprawdzenia luzu na zaciskach - łapiesz zacisk hamulcowy i ruszasz nim w różne strony, na pewno będzie miał wyraźny luz. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odkrecic przeciwnakretke i sruby sciskajace gornej polki, dociagnac nakretke do oporu kluczem pazurkowym i odpuscic 1/3 obr. Dokrecic przeciwnakretke i sruby sciskajace gornej polki.

Sprawdzic czy kierownica luzno sie obraca, i czy nie ma zadnych zaciec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jest to eksploatacyjne wypracowanie łożysk główki ramy to wykasowywanie luzu przez dokrecanie nakredki na sztycy ma krótkotrwały efekt i nalezałoby wymienic te łozyska.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie stuku w Virago 1.1 .

Łożyska główki ramy założyłem nowe a stuk jak miałem tak mam nadal. Stuk jest tępy jakby walnąć młotkiem w rurę.

Nie stuka na maksymalnym dobiciu zawieszenia tylko w momencie rozprężania się(cofania do pozycji wyjściowej) zawieszenia. Stuka przy hamowaniu i przejeżdżaniu na nierównościach.

Wybadałem, że stuk dochodzi z okolic tulei ślizgowych w goleni, czyżby dostały tak nagle luz :rolleyes: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...