dj moto Opublikowano 18 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2004 Może ktoś przekaże swoje uwagi dotyczące startów w pucharze pzm, tzn. jakie należy spełnić formalności( koszty itp.) i może jakieś inne praktyczne rady dla tych którzy chcieliby w tym roku zadebiutować. :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 18 Marca 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2004 Możesz wystartować w 2 eliminacjach, czyli 1 rajdzie w ramach PP PZM (rajd zawsze składa się z dwóch eliminacji, po jednej każdego dnia). Aby startować dalej w sezonie należy zrobić licencję B. Koszt zrobienia licencji ok. 300 z). Egzaminem praktycznym jest ukończenie 2-dniowego rajdu. Ponadto egzamin teoretyczny (dość szczegółowy) z RSM (Regulamin Sportów Motorowych - dla niewtalejmniczonych Bilbia wszystkich sportów motocykliwych w Polsce). Koszt udziału w rajdzie w ramach PP PZM - 250 zł bez licencji, 150 zł z licencją. Dopłata w przypadku pojawienia się na zawodach po zamknięciu Parku Maszyn. W przypadku braku licencji dochodzą koszty - badania lekarskie (ok. 50 zł), ubezpieczenie NW (ok 30 zł). W przypadku posiadania licencji B kosztów dodatkowych brak. W przypadku konieczności zakupu numerów startowych - ok. 15 zł. Ponadto należy przewidzieć koszty samego rajdu: w dwa dni pokonuje się około 500 km, a więc idzie 10 zbiorników paliwa, czyli jakieś 400 zł (liczę V-Power99); zwykke po rajdzie (oczywiście jak się rzetelnie i mocno jedzie) należy wymienić opony (np taki rajd u Bembeników zawsze kończy się wymianą opon); jeżeli rajd jest mokry, to na bank zjeżdża się oba komplety klocków (jak jest sucho to spoko); waryo mieć 2 komplety strojów, jak jest mokro. Itd, itp, mógłbym pisać i pisać. W razie pytań służę pomocą. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj moto Opublikowano 19 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2004 czy istnieje możliwość wystartowania tylko w jednym dniu imprezy dwudniowej (zwykle mogę pozwolić sobie tylko na jeden dzień wolny :flesje: ) czy w związku z tym koszty udziału się zmniejszają i czy klasyfikacja jest prowadzona dla każdego dnia osobno) :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 19 Marca 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2004 czy istnieje możliwość wystartowania tylko w jednym dniu imprezy dwudniowej (zwykle mogę pozwolić sobie tylko na jeden dzień wolny :flesje: ) czy w związku z tym koszty udziału się zmniejszają i czy klasyfikacja jest prowadzona dla każdego dnia osobno) :lol: Tak, możesz wystartować tylko jednego dnia. Nie, koszty nie zmniejszają się. W przeciwieństwie do rajdów amatorskich lub cross country płaci się za cały rajd składający się z dwóch dni eliminacji. Tak, klasyfikacja prowadzona jest dla każdego dnia osobno. Po każdej eliminacji pubkty są sumowane. Wygrywa ten, który nazbiera najwięcej przez cały sezon. Wyniki publikowane są na stronie www.zubix.com.pl w zakładce encduro (ta firma zajmuje się pomiarem czasów na zawodach). pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduroman Opublikowano 19 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2004 na poczatek polecam rajdy typu cross cantry, nie trzeba miec motoru zarejestrowanego, prawa jazdy itd, Koszt wpisowego ok 80zl max 100zl, z regoly rajd 1 dniowy, i do tego badanie lekarskie chyba ze masz jakies aktualne, a koszt badania na zawodach ok 20zl. Sa to najlepsze rajdy wg mnie i to wlasnie w nich wylania sie najlepszego bo musisz gonic non stop aby cos wywalczyc, a w enduro scigasz sie tylko na probach krotkich i tam z regoly wygrywa zawodnik co sciga sie na motocrossie bo ma dobra technike jazdy na takim torze. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj moto Opublikowano 21 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2004 Dominik, napisałeś, że egzaminem praktycznym na licencje jest ukończenie 2-dniowego rajdu, start tylko jednego dnia imprezy wykluczałby w takim razie tą możliwość, bo jak napisałeś wcześniej można bez licencji startować tylko w jednym rajdzie :flesje: . Możesz mi to wyjaśnić dokładniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Słabek Opublikowano 21 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2004 na poczatek polecam rajdy typu cross cantrytym "cantry" to mnie rozwaliłeś :lol: a tak poważnie to jestem podobnego zdania, po tym jak przyjrzałem się organizacji PZM to za szybko tam nie wystartuję. Trzeba mieć naprawdę dobrego czuja żeby nie zgubić się na trasie rajdu, z takimi oznaczeniami trasy to oni się mogą w chowanego bawić, a wytyczać trasy :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 21 Marca 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2004 Dominik, napisałeś, że egzaminem praktycznym na licencje jest ukończenie 2-dniowego rajdu, start tylko jednego dnia imprezy wykluczałby w takim razie tą możliwość, bo jak napisałeś wcześniej można bez licencji startować tylko w jednym rajdzie :flesje: . Możesz mi to wyjaśnić dokładniej? Tak, trzeba w sezonie ukończyć 2 eliminacje, aby móc robić licencję B. Możesz ukończyć po 1 dniu eliminacji na różnych rajdach, jak już tak się upierasz przy startowaniu tylko jednego dnia. Jeżeli ukończysz 2 eliminacje w sezonie, to nie możesz wystartować w następnej bez zrobienia licencji. Taki wymóg.Czyli reasumując - można zaliczyć bez licencji dwie jednodniowe eliminacje w ramach Pucharu PZM, następnie należy zrobić licencję B. Jeżeli ktoś chce startować w Indywidualnych Mistrzostwach Polski w Rajdach Enduro musi zrobić licencję A. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj moto Opublikowano 21 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2004 Dziękuje za wszyskie informacje :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj moto Opublikowano 21 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2004 wszysTkie- oczywiście :oops: :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 21 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2004 Pierwsze eliminacje PZM już za tydzień. Zawodnicy z mojego miasta ostro trenują, a ja razem z nimi :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 21 Marca 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2004 Strzałek będziesz? Ja mam handicap, bo już objechałem trasę w Obornikach,a m tor motocrossowy znam jak własną kieszeń :flesje:Także w przyszły weekend startuje karuzela PP PZM enduro w Obornikach Wlkp. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaRy Opublikowano 21 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2004 Jak dam rade to przyjade wam pokibicować, rozumiem że Strzalek też startujesz. Może ktoś jescze z 4um tam będzie?? Jestem ciekaw jak to wygląda bo nie byłem jeszcze na tego typu zawodach. Może cuś podpatrze u zawodników i dowiem się nowych rzeczy które będą mi pomocne w opanowaniu jazdy Endurakiem. No i powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj moto Opublikowano 21 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2004 Mam jeszcze jedno pytanie. W regulaminie jest napisane, że odprawa do drugiego dnia zawodów odbywa się w sobotę. W takim razie nie można przyjechać w niedzielę i wystartować :cry: Czy tak jest na prawdę? A jeszcze jedno, jak jest ze zgłoszeniami, czy można załatwić wszystko na miejscu? dzięki pzdr :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 21 Marca 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2004 Bary - zapraszam. Miejsce startu - Kowanówka/Oborniki. Mam nadzieję, ze będę miał swój 256 na numerach startowych. Jakby co to poznasz mnie po pomarańczowej 450 EXC, kurtka czerwono-biała plus Sokół gdzie się da :flesje: Jak zwykle mam kleksa w gaciach przed zawodami, uffffff. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.