Jaro78 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Witam wszystkich.Od jakiegoś czasu mam bardzo słabe ładowanie w mojej hondzie 750 cb . Już wcześniej pisałem na forum o tym problemie.Regulator mam chyba dobry bo wstawiłem inny i to samo. Dałem do przewinięcia stojan,zabuliłem i dalej to samo.Po odpaleniu motoru ,bez włączonych świateł ładowanie na wolnych obrotach jest 12.5-13 v , natomiast przy 5000 obr wzrasta do 14-14.2 v.Po właczeniu świateł ,przy niskich obrotach mam 11.5-11.7 a przy 5000 obr wzrasta nieznacznie do 12-12.5 v.Nie wiem już co mam robic.Masy posprawdzane.Podłączyłem osobno masę z - do regulatora,posprawdzałem styki i niby wszystko ok.Mam w związku z tym takie pytanie, a mianowicie z regulatora idzie 5 przewodów( -,+ i 3 fazy).Gdy włącze stacyjkę to na tych przewodach jest jak wyżej pisałem + i - a na fazach nie ma napięcia co jest oczywiste.Po odpaleniu na fazach jest napięcie rzędu 10V( przy połaczeniu 1-2,2-3,3-1),przy 5000 obr wzrasta do 11v, ale martwi mnie fakt że na tych pozostałych dwóch przewodach jest + a na tym co wcześniej był - (przed odpaleniem) teraz probówka się zarzy(tak jakby jakieś zwarcie czy co).Co może byc tego przyczyną,czy to normalne.Proszę o podpowiedż.Nadmieniam że mam alternator ze szczotkami na prawej końcówce wału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Masz problem z uzwojeniem wirnika alternatora. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro78 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Masz problem z uzwojeniem wirnika alternatora. Jak sprawdzic czy wirnik jest uszkodzony.Gdy podłączałem na krótko + do miejsc gdzie dotykają szczotki przejście było,nawet sprawdzałem czy jest przyciąganie na magnesach wirnika i było.Ponadto nie widac żadnych podejrzanych miejsc na wirniku,uzwojenie wygląda ok.Co dalej zrobic. :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Jak sprawdzic czy wirnik jest uszkodzony.Gdy podłączałem na krótko + do miejsc gdzie dotykają szczotki przejście było,nawet sprawdzałem czy jest przyciąganie na magnesach wirnika i było.Ponadto nie widac żadnych podejrzanych miejsc na wirniku,uzwojenie wygląda ok.Co dalej zrobic. :banghead: Zanieść wirnik do specjalisty, który sprawdzi go na przebicie. Prawdopodobnie ileś zwoi ma połaczenie między sobą i w związku z tym nie wytwarza się właściwe pole magnetyczne i nie indukuje się właściwe napięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Gdy podłączałem na krótko + do miejsc gdzie dotykają szczotki przejście było,nawet sprawdzałem czy jest przyciąganie na magnesach wirnika i było. Lepiej nie rób tak więcej bo usmażysz lakier na zwojach. Spec rozbierze, zobaczy uszkodzoną izolację i jego diagnoza będzie taka że to własnie uszkodzony lakier był przyczyną a to będzie w Twoim przypadku jedynie skutek szukania usterki i będziecie tak błądzić w kółko. Oczywiście możliwe ze izolacje masz i tak uszkodzoną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.