Skocz do zawartości

Proszę o pomoc słabe ładowanie


Jaro78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.Od jakiegoś czasu mam bardzo słabe ładowanie w mojej hondzie 750 cb . Już wcześniej pisałem na forum o tym problemie.Regulator mam chyba dobry bo wstawiłem inny i to samo. Dałem do przewinięcia stojan,zabuliłem i dalej to samo.Po odpaleniu motoru ,bez włączonych świateł ładowanie na wolnych obrotach jest 12.5-13 v , natomiast przy 5000 obr wzrasta do 14-14.2 v.Po właczeniu świateł ,przy niskich obrotach mam 11.5-11.7 a przy 5000 obr wzrasta nieznacznie do 12-12.5 v.Nie wiem już co mam robic.Masy posprawdzane.Podłączyłem osobno masę z - do regulatora,posprawdzałem styki i niby wszystko ok.Mam w związku z tym takie pytanie, a mianowicie z regulatora idzie 5 przewodów( -,+ i 3 fazy).Gdy włącze stacyjkę to na tych przewodach jest jak wyżej pisałem + i - a na fazach nie ma napięcia co jest oczywiste.Po odpaleniu na fazach jest napięcie rzędu 10V( przy połaczeniu 1-2,2-3,3-1),przy 5000 obr wzrasta do 11v, ale martwi mnie fakt że na tych pozostałych dwóch przewodach jest + a na tym co wcześniej był - (przed odpaleniem) teraz probówka się zarzy(tak jakby jakieś zwarcie czy co).Co może byc tego przyczyną,czy to normalne.Proszę o podpowiedż.Nadmieniam że mam alternator ze szczotkami na prawej końcówce wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz problem z uzwojeniem wirnika alternatora.

Jak sprawdzic czy wirnik jest uszkodzony.Gdy podłączałem na krótko + do miejsc gdzie dotykają szczotki przejście było,nawet sprawdzałem czy jest przyciąganie na magnesach wirnika i było.Ponadto nie widac żadnych podejrzanych miejsc na wirniku,uzwojenie wygląda ok.Co dalej zrobic. :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzic czy wirnik jest uszkodzony.Gdy podłączałem na krótko + do miejsc gdzie dotykają szczotki przejście było,nawet sprawdzałem czy jest przyciąganie na magnesach wirnika i było.Ponadto nie widac żadnych podejrzanych miejsc na wirniku,uzwojenie wygląda ok.Co dalej zrobic. :banghead:

Zanieść wirnik do specjalisty, który sprawdzi go na przebicie. Prawdopodobnie ileś zwoi ma połaczenie między sobą i w związku z tym nie wytwarza się właściwe pole magnetyczne i nie indukuje się właściwe napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy podłączałem na krótko + do miejsc gdzie dotykają szczotki przejście było,nawet sprawdzałem czy jest przyciąganie na magnesach wirnika i było.

Lepiej nie rób tak więcej bo usmażysz lakier na zwojach. Spec rozbierze, zobaczy uszkodzoną izolację i jego diagnoza będzie taka że to własnie uszkodzony lakier był przyczyną a to będzie w Twoim przypadku jedynie skutek szukania usterki i będziecie tak błądzić w kółko. Oczywiście możliwe ze izolacje masz i tak uszkodzoną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...