Krzyhu Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 najprostszy sposób na zminimalizowanie "efektu szatkownicy"- osłonić słupki taka dodatkowa blacha nie wpływa w żaden sposób na pracę bariery przy uderzeniu osobówki i cięższych pojazdów- więc może być zamontowana na KAŻDEJ barierze (czyli na starych SP06 itd., na linówkach, na wszelkich nowinkach projektowanych wg norm serii EN 1317)- a jednocześnie diametralnie zmienia sytuację z punktu widzenia sunącego w kierunku bariery motocyklisty i jego szlifującego obok sprzęta a na koniec niespodzianka- można i u nas: http://www.a1-pyrzowice-sosnica.pl/files/zdjecia/Bariery_ochronne_z_oslonami_dla_motocyklistow_na_lacznicy_wezla_Piekary.JPGodcinek A1 z Piekar Śląskich do Pyrzowic- na WSZYSTKICH łukach zarówno w pasie rozdziału, jak i na zewnętrznych barierach zaprojektowano i wykonano takie właśnie dodatkowe osłony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pa2olo Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 (edytowane) (...)a na koniec niespodzianka- można i u nas: http://www.a1-pyrzow...zla_Piekary.JPGodcinek A1 z Piekar Śląskich do Pyrzowic- na WSZYSTKICH łukach zarówno w pasie rozdziału, jak i na zewnętrznych barierach zaprojektowano i wykonano takie właśnie dodatkowe osłonyte zielone "łopatki" to są osłony, żeby nie oślepiać tych jadących z przeciwka swoimi światłami, prawda? Edytowane 8 Listopada 2012 przez pa2olo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fantom Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Visuz Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 te liny dają szybkie skojarzenie z gilotynką... dosyć makabryczne. Raczej z krajalnicą. Pamiętacie jajcarnię z KIngsajzu? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maestro Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 Mój dwuślad jest niski, więc liniowe bariery przy skrzyżowaniach (np. drogach dwujezdniowych odgrodzonych barierą) poprawiają widoczność... to jest plus.Tradycyjne czy linowe - masakra dla nieosłoniętych uczestników ruchu. To jest minus.Może jakieś pleksi ;) walnięcioodporne w miejscach, gdzie wymagana jest dobra widoczność innych uczestników ruchu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hero Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Generalnie nie jest łatwo być motonitą w tym kraju... zresztą ogólnie niełatwo jest tu być... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wachu666 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 (edytowane) Nie rozumiem Was zupelnie. Najlepiej w ogole nie jezdzic motocyklem, tyle zagrozen!!! Co nam wielce robia te liny? Szczerze, to 5 x bardziej niebezpieczne wydaja mi sie ubytki w nawierzchni i wszelkiej masci dziury. Co sie przejmujecie barierami linowymi jak w Polsce nadal macie tysiace kilometrow drog gdzie drzewa rosna metr od jezdni? Lepiej spotkac sie z lina czy z drzewem? Trzeba z tym zyc i jezdzic dalej. Rzecz jest prosta: bariery linowe sa znacznie bezpieczniejsze od tych stalowych, dlatego że znacznie lepiej pochlaniaja energie i jest ona rozlozona na bardziej elastycznym materiale, ktory lepiej pochlania energie z uderzenia i 'wypluwa' przeszkode z powrotem zamiast skumulowac cala energie w sobie. Tu macie to w miare wyjasnione: http://www.youtube.com/watch?v=ENyHmQKeL_g Po drugie: ile procent wszystkich pojazdow stanowia motocykle? W sezonie moze pare procent? I co, bedziemy robic stalowe balustrady zeby te pare procent osob sie cieszylo, czy lepiej jednak bardziej bezpieczne linowe zeby te 95% czulo sie bezpieczniej? Wiadomo, idealem byloby montowanie plaskich oslon pod barierami stalowymi, ale to wiaze sie z lobbowaniem na rzecz takich rozwiazan w parlamencie lub ministerstwie lub GDDKiA. Skoro dalo sie przeforsowac idiotyczne przepisy o normach halasu i montowano ekrany akustyczne za miliony to mysle, ze koszt tych oslon na glownych drogach bylby do zniesienia przez panstwo. A tak na powaznie: to nie w Polsce takie rzeczy :laugh: Po trzecie: to ze te bariery linowe sa o wiele lepszym rozwiazaniem pokazuje przyklad Szwecji, gdzie drogi wystepuja czesto w formacie 2+1 (tak jak u nas na gorskich odcinkach zeby mozna bylo powyprzedzac TIRy pod gorke) i pasy sa rozdzielone wlasnie barierami linowymi. Na zalaczonym ponizej filmiku mozna zaobserwowac ze bariery linowe na szwedzkich drogach sa w wielu miejscach, a wszyscy wiemy, ze oni w statystykach wypadkow nie przoduja. http://www.youtube.com/watch?v=cKnvJaFzoPw Fajnie by bylo gdyby wszystkim barierom zamontowac te oslony, ale wszyscy wiemy, ze to nierealne. Wiec zamiast zabierac sie od dupy strony i obrazac ze ZDM w Warszawie montuje tego typu rozwiazania (ktore z pewnoscia uratuja zycie wielu kierowcom puszek) to moze lepiej niech wszyscy motonici zaczna sie przejmowac stanem swojego licznika? Ja tu nie prawie moralnosci, ale to chyba najlepszy sposob, zeby przestac sie przejmowac tymi barierami. Nie wiem nic na temat kosztow tych rozwiazan, ale to co wczesniej bylo wypisywane, ze robia to byle zaoszczedzic, to nie do konca prawda. Sa one po prostu bezpieczniejsze i to jest glowny powod. Tego typu rozwiazan bedzie przybywac i musimy sie z tym pogodzic. Dla przykladu autostrada w Szwecji:http://img200.images...413/1024673.jpg A tu rozwiniecie tego tematu dla ciekawskich: http://www.scigacz.pl/Bariery,przy,drogach,ochraniaja,czy,zabijaja,17698.html Edytowane 29 Kwietnia 2013 przez wachu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.