BANANvanDYK Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Witam. Odpaliłem cebrę pod dłuższym postoju. Po przejechaniu kilku kilometrów zauważyłem że z jednego gaźnika zaczęło kapać jak z kranu, wcześniej ten gaźnik wykazywał jedynie sączenie się paliwa z komory pływakowej. Odkręciłem pokrywkę z pierwszego gaźnika w celu porównania z uszczelką z innego gaźnika (Keihin od Kawasaki), okazało się że nie pasował, w katalogu Larssona okazało się że nie ma takich uszczelek! Odkręciłem pokrywkę od cieknącego gaźnika (trudny dostęp ale się dało) i po konsultacji z innym mechanikiem postanowiłem założyć o-ring. Jeździłem po kilku sklepach i dostępny był tylko oring 70x2mm który pasuje idealnie, ale wydaje się być zbyt cienki. Niestety nigdzie nie ma oringu "2 i coś". Kupiłem cztery i wymieniłem w tych dwóch gaźnikach i nie ciekną. Moje pytanie brzmi: czy nic się nie stanie gdy takie zostawię, czy lepiej będzie dla świętego spokoju poszukać grubszych oringów lub oryginalnych uszczelek? Mam zamiar za dwa tygodnie jechać na zlot (120 km w jedną stronę) i nie chcę mieć niespodzianki. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 1 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Witam ponownie, z kolejną usterką. Znowu zaczęło się sączyć paliwo z sąsiedniego gaźnika, wymieniłem uszczelkę komory pływakowej (musiałem wyjąć całą baterię aby odkręcić śruby), po złożeniu okazało się że zaczyna lecieć z gaźnika obok (z którego wcześniej leciało) i z węża doprowadzającego paliwo do tych gaźników... Dzisiaj wziąłem się za robotę, wyjąłem gaźniki i podłączyłem paliwo z gaźnikami obok i włączyłem pompę paliwa (mam zrobiony dodatkowo microswitch do ręcznego włączania pompy). Okazało się że leci z obu stron trójnika przy gaźnikach (sądziłem że to oringi). Rozkręciłem gaźniki celem wyjęcia obu trójników i wymiany oringów, okazało się że ten trójnik jest pęknięty po obu stronach przy oringach. Najciekawsze było to, że pęknięte części były do siebie przyklejone... Co za idiota grzebał przy tych gaźnikach!? Dopatrzyłem się również braku takiego gumowego łącznika pomiędzy tymi trefnymi gaźnikami, przepływa tam powietrze spod membrany tłokowej i poprzez gaźniki połączone do filterka. W tym filterku nie mam wkładu (gąbki). Czy ma to jakieś znaczenie co do pracy silnika czy też zanieczyszczania gaźników? Przechodząc do senda sprawy, potrzebuję teraz tego trójnika oraz tego gumowego łącznika. Gdzie takie części można dostać? Może u kogoś leżą niepotrzebne części? Foto: http://www.bikepics.com/pictures/1770061/ Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Dzwon po handlarzach uzywanymi czesciami, moze zgodza sie na sprzedaz tego jednego elementu, tyle ze plastik sie starzeje i mozesz miec podobny problem, na twoim miejscu kupilbym nowy w Hondzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 2 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Zapytałem się Hondy, pokazałem zdjęcie, a otrzymałem cennik oraz wyciąg z katalogu części gaźników - ale niestety nie tej części z widocznymi trójnikami i pozostałymi elementami baterii gaźników. Sprawdzałem czy pasuje od tego Kawasaki - niestety trójnik jest za długi. U mnie musi mieć 47mm długości (pomiędzy gaźnikami) oraz średnicę otworów w gaźniku 11mm. Nie sądzę aby ten element ulegał starzeniu, jest wykonany z tworzywa chemoutwardzalnego (blakelit itp). Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 poszukaj na allegro baterii gazników- za okolo 200 zł może już wyrwiesz mozesz jeszcze tu spróbować :) http://www.dwa-kola.pl/szukaj/model,1,1989,CBR600FK,10289 Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 http://moto.allegro.pl/item720561914_gazni..._600_90_f1.html tu sa za ok. 180 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 2 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Kurde, łącznik 90 lub 160 zł :icon_eek: Używane gaźniki prawie 200 zł... Niestety nie stać mnie na taki wydatek. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 200 zl to nie jest dużo jesli chodzi o japonski motocykl, naprawde :buttrock: Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 3 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2009 200 zl to nie jest dużo jesli chodzi o japonski motocykl, naprawde :buttrock: Za to dość dużo jeśli chodzi o portfel przeciętnego 21-latka... Z braku laku ten element powinien dać się łatwo wytoczyć. Kwestia dostępu do tokarki i materiałów. Co do tego drugiego, to najlepszy byłby mosiądz - genialnie się obrabia (nie ciągnie się jak aluminium) i można w prosty sposób przytwierdzić rurkę doprowadzającą przy użyciu cyny lutowniczej (tylko ołowiowej, żadnej ekologicznej!). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.