Skocz do zawartości

Uszczelka komory pływakowej CBR 600 F1


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Odpaliłem cebrę pod dłuższym postoju. Po przejechaniu kilku kilometrów zauważyłem że z jednego gaźnika zaczęło kapać jak z kranu, wcześniej ten gaźnik wykazywał jedynie sączenie się paliwa z komory pływakowej. Odkręciłem pokrywkę z pierwszego gaźnika w celu porównania z uszczelką z innego gaźnika (Keihin od Kawasaki), okazało się że nie pasował, w katalogu Larssona okazało się że nie ma takich uszczelek! Odkręciłem pokrywkę od cieknącego gaźnika (trudny dostęp ale się dało) i po konsultacji z innym mechanikiem postanowiłem założyć o-ring. Jeździłem po kilku sklepach i dostępny był tylko oring 70x2mm który pasuje idealnie, ale wydaje się być zbyt cienki. Niestety nigdzie nie ma oringu "2 i coś". Kupiłem cztery i wymieniłem w tych dwóch gaźnikach i nie ciekną. Moje pytanie brzmi: czy nic się nie stanie gdy takie zostawię, czy lepiej będzie dla świętego spokoju poszukać grubszych oringów lub oryginalnych uszczelek?

 

Mam zamiar za dwa tygodnie jechać na zlot (120 km w jedną stronę) i nie chcę mieć niespodzianki.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie, z kolejną usterką.

Znowu zaczęło się sączyć paliwo z sąsiedniego gaźnika, wymieniłem uszczelkę komory pływakowej (musiałem wyjąć całą baterię aby odkręcić śruby), po złożeniu okazało się że zaczyna lecieć z gaźnika obok (z którego wcześniej leciało) i z węża doprowadzającego paliwo do tych gaźników...

Dzisiaj wziąłem się za robotę, wyjąłem gaźniki i podłączyłem paliwo z gaźnikami obok i włączyłem pompę paliwa (mam zrobiony dodatkowo microswitch do ręcznego włączania pompy). Okazało się że leci z obu stron trójnika przy gaźnikach (sądziłem że to oringi). Rozkręciłem gaźniki celem wyjęcia obu trójników i wymiany oringów, okazało się że ten trójnik jest pęknięty po obu stronach przy oringach. Najciekawsze było to, że pęknięte części były do siebie przyklejone... Co za idiota grzebał przy tych gaźnikach!?

Dopatrzyłem się również braku takiego gumowego łącznika pomiędzy tymi trefnymi gaźnikami, przepływa tam powietrze spod membrany tłokowej i poprzez gaźniki połączone do filterka. W tym filterku nie mam wkładu (gąbki). Czy ma to jakieś znaczenie co do pracy silnika czy też zanieczyszczania gaźników?

Przechodząc do senda sprawy, potrzebuję teraz tego trójnika oraz tego gumowego łącznika. Gdzie takie części można dostać? Może u kogoś leżą niepotrzebne części?

 

Foto:

http://www.bikepics.com/pictures/1770061/

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytałem się Hondy, pokazałem zdjęcie, a otrzymałem cennik oraz wyciąg z katalogu części gaźników - ale niestety nie tej części z widocznymi trójnikami i pozostałymi elementami baterii gaźników. Sprawdzałem czy pasuje od tego Kawasaki - niestety trójnik jest za długi. U mnie musi mieć 47mm długości (pomiędzy gaźnikami) oraz średnicę otworów w gaźniku 11mm. Nie sądzę aby ten element ulegał starzeniu, jest wykonany z tworzywa chemoutwardzalnego (blakelit itp).

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200 zl to nie jest dużo jesli chodzi o japonski motocykl, naprawde :buttrock:

Za to dość dużo jeśli chodzi o portfel przeciętnego 21-latka...

 

Z braku laku ten element powinien dać się łatwo wytoczyć. Kwestia dostępu do tokarki i materiałów. Co do tego drugiego, to najlepszy byłby mosiądz - genialnie się obrabia (nie ciągnie się jak aluminium) i można w prosty sposób przytwierdzić rurkę doprowadzającą przy użyciu cyny lutowniczej (tylko ołowiowej, żadnej ekologicznej!).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...