ghollum Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 czyli jaki? manual podaje 0,55mm a 'reccomended" uszczelkę pod cylinder 0.6mm, tak złożyłeś?mam wrażenie, że u mnie tłok docierał najwyzej 1mm od końca tulei... kolejny problem mam taki, ze nie podejdę swoim kluczem dynamometrycznym aby dokręcic cylinder :banghead: szukać gdzies mniejszego czy dokręcić z wyczuciem?"Wymiar X" ma wynosić 0.55mm czyli odległość denka tłoka w GMP do końca cylindra, żeby to uzyskać dokładasz lub ujmujesz podkładkę pod cylek, zwróć uwagę że EXC200 od 2003r. mają podniesiony stopień kompresji właśnie w skutek cieńszej uszczelki pod cylkiem i w nich denko tłoka dochodzi do samego końca cylka i "wymiar X" wynosi 0,00. Ja zwyczajnie dokładałem kolejne uszczelki puki "wymiar X" nie uzyskał odpowiedniej wartości. Cylinder dokręć z wyczuciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 A nie korciło Cie zeby zrobic mały tjuning? :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 (edytowane) A nie korciło Cie zeby zrobic mały tjuning? :icon_mrgreen:Korciło jak cholera :icon_mrgreen: , do tematu tuningu powrócę po sezonie :buttrock: Edytowane 26 Maja 2011 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowytzrdt Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Czy grubość tej uszczelki jest mega ważne??Bo musze sie przyznać że nie wiedziałem o tym i złozyłem "na pałe" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Czy grubość tej uszczelki jest mega ważne??Bo musze sie przyznać że nie wiedziałem o tym i złozyłem "na pałe"No mega nie, ale warto nie przekraczać pewnych granić zwłaszcza z jej cienkością :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Nadejszła wiekopomna chwila. Mam juz odpowiednie uszczelki prosto z Austrii, 45 zł za obie...Dzis zdążyłem tylko ustawić zawór. I teraz kilka pytań:-czy ktoś z was w ogóle to rozkładał? :icon_mrgreen:-czy i jeśli tak to gdzie znajduje się w tym całym układzie sprężyna zamykająca zawór? Otwiera go dzwignie z dołu, ale zamykać go nie może. Czy przypadkiem między głowicą a tym trzpieniem trzymjącym zawór nie powinno byc sprężynki? Serwisówka niegdzie o niczym takim nie pisze, ale juz nie do końca jej ufam gdyż zgodnie z nią nie da się ustawic tak zaworu aby się do końca otwierał, dopiero gdy ustawiłem tak jak tutaj znak wchodzi w okienko a przy pełnym otwarciu jest przelot przez te dwa boczne wałki(te wałki nie są też identyczne...) inaczej ni hu hu. Na rysunku w manualu na stronie 47 jest podkowa inna niz moja i i nna niz tego goscia z youtube - znak ten podwójny na podkowie jest o jeden ząbek za nisko. - uszczelka pod głowicę jest jakas dziwna tzn., od strony węża wodnego w głowicy nie ma otworów na kanały wodne o wielkosci kanałów, lecz tylko dziurki o przekątnej ok 8mm, nie zwróciłem uwagi na tą co była wcześniej-pierscienie mierzone zgodnie z manualem mam OK(na 1 cm ponizej gmp jest mniej niz 0,4mm), różnicę tłok-cylinder tez mam OK(średnio ok 64.14/64.20),0 nie mam luzu na korbie, ale mam próg na nicasilu, to chyba normalne skoro robi się kilka tłoków na jednym nicasilu? Do zimy moze domęczę?-czy mogę nalać borygo do układu? Jutro może odpalę, ale i tak zawór nie będzie się otwierał bo pałąk się nie ruszał, choćpewnien nie jestem, bo mechanizm tak ciężko pracował, ze moze pałąk nie miał siły go ruszyć :banghead: pewnie czeka mnie jeszcze rozbiórka prawej kapy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 (edytowane) Nadejszła wiekopomna chwila. Mam juz odpowiednie uszczelki prosto z Austrii, 45 zł za obie...Dzis zdążyłem tylko ustawić zawór. I teraz kilka pytań:-czy ktoś z was w ogóle to rozkładał? :icon_mrgreen:Tak, "moja to rozkładać"-czy i jeśli tak to gdzie znajduje się w tym całym układzie sprężyna zamykająca zawór? sprężyna jest w mechanizmie odśrodkowym w prawej pokrywie silnika Czy przypadkiem między głowicą a tym trzpieniem trzymjącym zawór nie powinno byc sprężynki?NIE żadnych sprężynek Serwisówka niegdzie o niczym takim nie pisze, ale juz nie do końca jej ufam gdyż zgodnie z nią nie da się ustawic tak zaworu aby się do końca otwierał, dopiero gdy ustawiłem tak jak tutaj znak wchodzi w okienko a przy pełnym otwarciu jest przelot przez te dwa boczne wałki(te wałki nie są też identyczne...) inaczej ni hu hu.NIe wiem z czym masz problem, to co koleś pokazuje na filmiku jest zgodne z tym co pokazuje manual, na podkowie masz znaki tak samo masz znaki na trybikach tych wałków zgrywasz je ze sobą i tyle, lewy wałek ma jeden znak, prawy ma dwa. Na rysunku w manualu na stronie 47 jest podkowa inna niz moja i i nna niz tego goscia z youtube - znak ten podwójny na podkowie jest o jeden ząbek za nisko.A co ty masz za manual? bo w moim wszystko się zgadza. - uszczelka pod głowicę jest jakas dziwna tzn., od strony węża wodnego w głowicy nie ma otworów na kanały wodne o wielkosci kanałów, lecz tylko dziurki o przekątnej ok 8mm, nie zwróciłem uwagi na tą co była wcześniejNie bój, wszystko OK :wink: -pierscienie mierzone zgodnie z manualem mam OK(na 1 cm ponizej gmp jest mniej niz 0,4mm), różnicę tłok-cylinder tez mam OK(średnio ok 64.14/64.20),0 nie mam luzu na korbie, ale mam próg na nicasilu, to chyba normalne skoro robi się kilka tłoków na jednym nicasilu? Do zimy moze domęczę?-czy mogę nalać borygo do układu?Lej śmiałoJutro może odpalę, ale i tak zawór nie będzie się otwierał bo pałąk się nie ruszał, choćpewnien nie jestem, bo mechanizm tak ciężko pracował, ze moze pałąk nie miał siły go ruszyć :banghead: pewnie czeka mnie jeszcze rozbiórka prawej kapy.Rozbierz cały zawór i przeczyść go dokładnie, wszystko powinno bezproblemowo i płynnie pracować popychane palcem. Edytowane 1 Czerwca 2011 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Uploaded with ImageShack.usu mnie i u goscia z YT znaki są na 3 zębie od dolu, w manualu są na drugim zębie sprężyna jest w mechanizmie odśrodkowym w prawej pokrywie silnikapołaczenie podkowa-pałąk wygląd trochę jakby pałąk mógł tylko pchać w górę, a nie ciągnąć na dół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Uploaded with ImageShack.usu mnie i u goscia z YT znaki są na 3 zębie od dolu, w manualu są na drugim zębieTo co masz pokazane w manualu to ilustracja poglądowa, zgrywasz znaki i tyle połaczenie podkowa-pałąk wygląd trochę jakby pałąk mógł tylko pchać w górę, a nie ciągnąć na dółRamie mechanizmu odśrodkowego trafia w gniazdo w podkowie w kształcie "U" i zarówno podnosi jaki i opuszcza zawór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 poglądowa czy nie, to lewy i środkowy podali ok, a prawy podali w innym miejscu, przy takim ustawieniu prawy wałeczek nie będzie w momencie otwarcia miał przelotu, choć chyba te przeloty nie są az tak ważne, bo oba stanowią 1% przelotu głównego, moze tylko o smarowai chodzi? pytanie tylko czy te podkowy i inne elementy się nie zużywają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 (edytowane) poglądowa czy nie, to lewy i środkowy podali ok, a prawy podali w innym miejscu, przy takim ustawieniu prawy wałeczek nie będzie w momencie otwarcia miał przelotu, choć chyba te przeloty nie są az tak ważne, bo oba stanowią 1% przelotu głównego, moze tylko o smarowai chodzi? pytanie tylko czy te podkowy i inne elementy się nie zużywająWszystko się zużywa :wink: my też, te dwa wałeczki otwierają dodatkowe kanały wydechowe i nie są bez znaczenia bo umożliwiają lepszą wymianę gazów przy wysokich obrotach. Edytowane 2 Czerwca 2011 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 a jakieś oringi w głowicy są w ogóle w tym sprzęcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 a jakieś oringi w głowicy są w ogóle w tym sprzęcie?W tym roczniku masz jeden oring uszczelniający komorę spalania, od rocznika 2003 są dwa ornigi jeden uszczelniający komorę i drugi który zastępuje uszcelkę pod głowicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 (edytowane) no to ladnie, nie załozyłem go, gdzie on jest? czy on ma byc włozony na głowicę, dookoła komory spalania?ja pier,,,, odpaliłem moto, zawór otwiera się do końca, moc jest duzo wieksza, przejechałem się do lasu, dotykam cylindra-gorący jak nigdy, luzuję korek chłodnicy-cisnienie, myślę- pewnie za duzo nalałem lub trochę powietrza zostało, wracam pod domem silnik zaczął kichać w wydech i nie wkręcać się, ale na otwartym korku po dodaniu gazu nic się nie dzieje, głowica dokręcona 18Nm :banghead: , z uszczelką głowicy nic nie przyszło dodatkowo no nic, silnik se popalił wody, ale moze nic mu sie nie stało, moze sie nie przegrzał, zamawiam znowu uszczelkę teraz razem z oringiem i czekam se dalej :angry: Edytowane 2 Czerwca 2011 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 no to ladnie, nie załozyłem go, gdzie on jest? czy on ma byc włozony na głowicę, dookoła komory spalania?ja pier,,,, odpaliłem moto, zawór otwiera się do końca, moc jest duzo wieksza, przejechałem się do lasu, dotykam cylindra-gorący jak nigdy, luzuję korek chłodnicy-cisnienie, myślę- pewnie za duzo nalałem lub trochę powietrza zostało, wracam pod domem silnik zaczął kichać w wydech i nie wkręcać się, ale na otwartym korku po dodaniu gazu nic się nie dzieje, głowica dokręcona 18Nm :banghead: , z uszczelką głowicy nic nie przyszło dodatkowo no nic, silnik se popalił wody, ale moze nic mu sie nie stało, moze sie nie przegrzał, zamawiam znowu uszczelkę teraz razem z oringiem i czekam se dalej :angry:No nieźle... dałeś do pieca :wink: , oring ma iść tu:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8bde615e7b1fbd15.htmlnr. 0770 720021 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.