Patryk_mx Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 (edytowane) Panowie, jaki olej lać do paliwa i do skrzyni? Manual zaleca SHELL, ale jest on dosc drogi(zwłaszcza ten do paliwa), co powiecie o castrolu power 1 2T do paliwa i o motulu transoil do skrzyni?Mam exc200 Śmiało możesz lać jeden i drugi, ważne żebyś do mieszanki lał syntetyka a do skrzyni minimum pól-syntetyka. Do skrzyni możesz lać każdy olej motocyklowy do silników 4t z mokrym sprzęgłem. Jeśli nie zalewałeś ikselki minerałem to możesz ten olej na razie wlać do skrzyni jak ci zostało coś go btw pochwal sie nowym nabytkiem :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: Edytowane 26 Lutego 2011 przez bananek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Nie no XL jezdzi na minerale :icon_razz: Castrol Power 1 2T to pełny czy pół-syntetyk? Kat, jak kat, w miarę świeżo wyglada jak na 12lat, ktos o niego dbał, na dzisiejszą chwilę jedynie muszę oleje pozmieniać, oponki,klocki i napęd mają nie więcej niż 5-10mth, okleina, siedzenie odnowione, ale w trasporcie się przytarło. Silnik ochoczo odpala, wkręca się, moc może nie szokuje po 600tce, ale lekkość i zwrotność to masakra. Szkoda, że nie ma USD na przodzie, no ale trzebaby dołożyć min 2k zł za kata z takim zawiasem. Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 (edytowane) Wygląda czysto, co jest jak dla mnie ogromnym plusem ma osłonke wysprzęglika co żadko jest ostatnio montowane w katach przez riderów. To klasyczne zawieszenie w brew pozorom nie jest gorsze od usd więc nie ma co narzekać ;). Popraw przewód hamulcowy bo jest źle puszczony, powinien być od wewnątrz bo tak jak masz teraz łatwo może Ci go wyrwać z zacisku A castrol power 1 2t to oczywiscie syntetyk Edytowane 26 Lutego 2011 przez bananek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 (edytowane) wiem, do transportu lagi zdzierałem i potem złozyłem na szybko 'osłonka wysprzęglika' to to złote przy silniku?:icon_mrgreen: Edytowane 26 Lutego 2011 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 wiem, do transportu lagi zdzierałem i potem złozyłem na szybko 'osłonka wysprzęglika' to to złote przy silniku?:icon_mrgreen: Tak, to koło zębatki ;) Jak będziesz zmieniał olej to sprawdź jak się ma sprzęgło tj czy nie poci się przy wysprzęgliku i przy klamce no i przy okazji możesz wymienić płyn w nim. Do tego możesz spokojnie użyć płynu LHM+ do zawieszenia citroena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Nie poci się. Kolejna sprawa. W silnik wlewa się 0,7l oleju, pytanie jak sprawdzic jego poziom? Nie ma z tego co widzę, żadnej śrubki do tego służącej(przez którą ma sie wylewac przy odp poziomie), nie ma bagnetu w korku od wlewu. Niby mozna wlac równo 0,7 z baniaczka i olac temat, ale potem zeby sprawdzic poziom trzeba by go wylewać :/ Czy w tym silniku jest jakas pompa oleju? Jakie wbic cisnienie w koła? Jakies rady co do ustawienia zawiasu? Kurde serwisówkę mam tylko o silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Silnik to zwykły 2t bez żadnych udziwnień , pomp itp . Zalej 0,8 l i będziesz miał spokój na te 20 mth ? czy co ile tam zalecana jest wymiana. Jak coś będzie działo się z olejem to zauważysz bo albo będzie go wywalać na zewnątrz silnika albo do komory korbowej. CO do ciśnienia w kołach to daj takie na jakim ci wygodniej się jeździ, taka rada na miękki , sypki teren daj mniej a na twardy więcej ciśnienia. Mi osobiście najlepiej się jeździ na ok 0,5-0,6 atmosfery, ale ja głownie po piachu jeżdżę. Na głównej stronie motox-a w dziale garaż albo poradniki ( nie pamiętam :P) masz poradniki co do ustawienia zawiasu oraz na forum artykuł oparty bodajże właśnie na zawiasie KTM-a, podstawa to ustawienie SAG-a pod swoją wagę no i co ważne jeśli nie chcesz żeby co chwila wywalało Ci uszczelniacze to odpowietrzanie zawiasu przed,po i w czasie jazdy oraz po transporcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Niby mozna wlac równo 0,7 z baniaczka i olac temat, ale potem zeby sprawdzic poziom trzeba by go wylewać :/ Czy w tym silniku jest jakas pompa oleju? w 2T skrzynia jest smarowana rozbryzgowo, przez kręcące sie koła zębate skrzyni biegów i ona ,,pływa'' w oleju nie ma tam żadnych pomp...druga sprawa jak wlejesz za dużo nic sie nie stanie, nadmiar wypluje ci odpowietrzeniem i tyle.... co do ubywania to sa 3 drogi:-albo będziesz miał zewnętrzny wyciek i to będzie widać-albo jak padnie simmering to będzie dymił gorzej niż twoja xl :D i nie będzie miał mocy, świeca będzie wiecznie zalana...-albo jak nagle zacznie ci pluć z odpowietrzenia to zobacz czy nie ucieka ci płyn chłodniczy... no i jeśli zamierzasz go topić to zobacz gdzie jest odpowietrzenie skrzyni poprowadzone, bo jak zaciągnie wody do skrzyni to olej trzeba wymienić (jak w 4T ) ciśnienie to nie ma reguły, im wyższe tym wolniej sie drą opony i mniejsza szansa złapania kapcia, ja jak dużo latam po asfalcie to z tyłu mam 2 atmosfery z przodu 1.8 chyba, minusem jest że fatalnie prowadzi się w błocie i głebokim piachu a plusem że nie mam nawet trzymaka i tylko 2 razy złapałem kapcia, pozatym opona sie praktycznie nie zużywa mimo że dużo latam po czarnym.... pozatym jak robisz mieszankę to radzę robic to starannie i w miarę dokładnie odmierzać ilość oleju na paliwo np kupić 5l wahy i do tego 100ml oleju (1:50) bo to ma bardzo duży wpływ na osiągi w wyczynowym sprzęcie, ja zawsze wożę ze soba strzykawkę....za dużo oleju powoduje spadek osiągów za mało wiadomo :D pozatym udanej eksploatacji :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryszo Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 (edytowane) JJank pobierz teraz, wcześniejszy link był do serwisówki silnika, a ten jest service manual do całego motocykla. Ktm EXC 125/200/250/300 Service info Edytowane 27 Lutego 2011 przez ryszo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Silnik to zwykły 2t bez żadnych udziwnień , pomp itp . Zalej 0,8 l i będziesz miał spokój na te 20 mth ? czy co ile tam zalecana jest wymiana. Jak coś będzie działo się z olejem to zauważysz bo albo będzie go wywalać na zewnątrz silnika albo do komory korbowej.no też tak mi się wydaje, ale pobierz sobie manuala tego co wrzucił ryszo i tam na str. 35 wyraźnie piszą opompie oleju(byc moze chodzi o olej do paliwa, dozownik czy hooj wi co ;D ) Wymiana w przekładni co 20mth, ale dziwne ze nie da się sprawdzic stanu inaczej niz przez spuszczenie.Na głównej stronie motox-a w dziale garaż o właśnie o takie coś mi chodziło, jakby ktos szukał:http://www.motox.pl/garaz-motox-com-pl-motocross/jak-ustawic-zawieszenie-tylne Serwisowka Ktm EXC 200 Service manual KTM Exc 125/200/250/300 1999-2003 mam to samo, w sumie to jest serwisówka silnika a nie motocykla :icon_rolleyes: no i jeśli zamierzasz go topić to zobacz gdzie jest odpowietrzenie skrzyni poprowadzone, bo jak zaciągnie wody do skrzyni to olej trzeba wymienić (jak w 4T )słuszna rada, topiony będzieco ciśnienia to w XL wg manuala trzeba było wbic 1.0 i szczerze mówiąc przy innym cisnieniu była mizeria tzn. wężykowanie, niepewność na łukach albo słaba przyczepnosc, widocznie KTM uważa ze uzyszkodnicy ich motocykli sami sobie mają do wszystkiego dojsc :icon_mrgreen:pozatym udanej eksploatacji :D bóg zapłać :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Jest śrubka odpowiedzialna za stan oleju tylko nie wiesz która to, zrób zdjęcie silnika z prawej strony to ci pokażę o którą chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 (edytowane) Pobrałem seriwsówke i nic o pompie oleju nie znalazłem, za to znalazłem to o czym pisze major ADD Serwisowka Ktm EXC 200 Service manual KTM Exc 125/200/250/300 1999-2003 mam to samo, w sumie to jest serwisówka silnika a nie motocykla :icon_rolleyes: Ta serwisówka jest dla 250 wzwyż i nie pasuje do dwusetki Edytowane 27 Lutego 2011 przez bananek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 (edytowane) Ja mam jednak manuala tylko do 125 i 200, srubka faktycznie jest, ale dobrze ukryta, w tym moim manualu nie ma o niej zadnej wzmianki.Serwisówka podaje taki olej do paliwa:http://allegro.pl/sh...1468695059.htmlTrochę drogawy, w sklepi polecają mi taki:http://allegro.pl/sh...1439292015.htmlSam nie wiem. Do łancucha wziałem to:http://allegro.pl/va...1455175436.htmlDo filtra to:http://allegro.pl/ol...1436488504.htmlCo ciekawe w sklepiku na wsi pod Lublinem gosc ma lepsze ceny niz na allegro.np takie buciki sprzedaje po 400zł...:http://allegro.pl/bu...1473158836.html(jesli by ktos chciał to mogę załatwić,lub dać namiar)ogólnie ciuchy ma w dobrych cenach, allegro wymięka EDIT/// do przekładni wezmę to:http://allegro.pl/ol...1475068659.htmlzeby juz przy shellu pozostać, bo ponoc zalecanego 20W-40 oleju Shell Advance VSX4 juz nie produkują EDIT2///jesli nie macie co robić to tu jest manual do 200exchttp://chomikuj.pl/Motorkarze/Serwis*c3*b3wki++-++Service+Manual/KTM/KTM_125_200_sx_exc_service_manual,208199551.pdften w rozmiarze 15.5MB i na stronie 35 piszą tam o pompie oleju. Edytowane 28 Lutego 2011 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 kumpla exc 250 jeździł na tym http://allegro.pl/mobil-motocyklowy-racing-2t-1l-hurtownia-warszawa-i1462576360.htmli na nim chyba też kamsel śmiga na swoim exc 300 potem na http://allegro.pl/midland-micro-olej-syntetyczny-do-dwusuwow-550ml-i1446041252.html i wszystko ok 1.5 roku przelatał od remontu na żeliwnej tuleji i sprzedał.... na tym midlandzie latam ja też i polecam..... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Kurde, kazdy co innego poleca. Znajomy mechanior samochodowy zawsze mówił, ze mobil 1 i castrol to najgorszy syf jaki jest, a robić auto na nich jezdzone to koszmar. Mi sie wydaje, ze to wszystko jeden ptak, biore tego półsyntetyka Shella Advance VSX 2T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.