Skocz do zawartości

pomoc przy ustawianiu wakumetrami


marco
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

w nawiązaniu do poprzedniego mojego tematu

http://motocyklisci.riders.pl/viewtopic.php?t=11783

umówiłem się wstępnie z kumplem na sobotę

przyjedzie do mnie z wakumetrami będziemy ćwiczyć

w związku z tym proszę o instrukcję jak regulować gaźniki przy pomocy wakumetrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie chodzi o to, żeby we wszystkich kolektorach dolotowych było równe podciśnienie. Robi się to tak : w serwisówce powinno być napisane jakie są obroty biegu jałowego. Trzeba to ustawić. Powinno być także napisane jakie powinno być podciśnienie przy tych obrotach. Podłączamy wakuometr do cylindra/cylindrów, które są regulowane pierwsze ( chodzi o to, że dźwignie sterujące przepustnicami są ze sobą połączone w taki sposób, że cięgno steruje dźwignią jednej przepustnicy, a do niej jest podłączona poprzez śrubę regulacyjną druga itd. lub są takie układy parami ) i ustawiamy żądane podciśnienie. Następnie podłączamy do następnych itd. W efekcie podciśnienie na wszystkich kolektorach dolotowych powinno być takie samo ( z dokładnością do tolerancji , która także powinna być zawarta w serwisówce) przy obrotach biegu jałowego. Jeżeli się różni trzeba wszystko powtórzyć. Przy dodawaniu gazu wszystkie wskaźniki powinny się zachowywać podobnie. Jeżeli tak nie jest, to coś jest nie tak z przepustnicami lub ich regulacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest mocno rekomendowana serwisówka, bo poziom jest mierzony w stosunku do jakiegoś znaku na gaźniku. Różni producenci różnie to robią. Możesz spróbować poratować się jakimś opisem samego gaźnika i znaleźć w nim opis w stosunku do czego mierzy się ten poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest mocno rekomendowana serwisówka

właśnie chce kupic sobie ksero od tego gościa co opisany jest w temacie serwisówek tylko jakoś nie mogę go złapać na gg

może ktoś ma jakiś inny namiar na niego lub wie gdzi jeszcze szukać takich kserek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzuć hasło w temacie „serwisówki” A może akurat twoja jest dostępna w necie, albo ktoś z forum ja posiada.

Ja swoja znalazłem w sieci. Wydrukowałem i mam.

Proste czynności z ogólnie wiadomymi zasadami można robić samemu jak wymiana klocków, czy naciąganie łańcucha , czy wymiana oleju. Przy bardziej skomplikowanych tam gdzie są potrzebne konkretne dane bez serwisówki się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udało mi się ustawić gaźniki :) :)

chociaż jeden z nich i tak jest beznadziejny kiepsko chodzi

 

ale mam jeszcze jedno pytanie chciałbym osłuchać czy nie dzwoni mi łańcuszek rozżądu i tu moje pytanie jeśli wymaga wymiany jaki powinien być dźwięk

będe badał przy użyciu stetoskopu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy że jeden z nich kiepsko chodzi?

przy dodaniu gazu gwałtownie wzrasta ciśnienie a potem skokowo spada natomiast pozostałe 3 mają niewielki wzrost ładnie schodzą.

Kompresja była mierzona i wszystko oki (w miarę wysoka i równa na wszystkich cylindrach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A podłącz inny wakuometr do tego cylindra

Myślisz że może to być uszkodzenie wakumetra? (kórde one są pożyczone)

Milcznie na tema nieszczelności zaworów mogę przyjąć jako rozwiązane skoro jest dobre ciśnienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście nie widziałbym to sprawyt zaworów - nie wydaje mi się, tymbardziej że badanie ciśnienia nic nie przyniosło. Może to luźne myślenie ( :) ), ale .. ale czy nie przycina się przepustnia ?? (tylko nie ta otwierana linką gazu, tylko ta otwierana podciśnieniem za pośrednictwem membrany. Moze to jest przyczyną, więcej nie powiem jak nie widzę, a nie chcę się bawić we wróżkę w stylu :"na pewno puka na czwartej panewce :-)"

 

Co do łancucha rozrządu - najbardziej go słychać na wolnych obrotach. Jak chcesz mieć pewność, że jest OK, to zdejmij pokrywe zaworów, wyciągnij świece i pokręć powoli silnikiem. Układ krzywek na wałkach powoduje, że w pewnym momencie jeden z nich chce wyprzedzić drugi - wtedy pojawia się luz na łańcuchu między nimi i charakterystyczny dźwięk - stuknięcie.

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...