marco Opublikowano 17 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 w nawiązaniu do poprzedniego mojego tematuhttp://motocyklisci.riders.pl/viewtopic.php?t=11783umówiłem się wstępnie z kumplem na sobotęprzyjedzie do mnie z wakumetrami będziemy ćwiczyćw związku z tym proszę o instrukcję jak regulować gaźniki przy pomocy wakumetrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 17 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 Generalnie chodzi o to, żeby we wszystkich kolektorach dolotowych było równe podciśnienie. Robi się to tak : w serwisówce powinno być napisane jakie są obroty biegu jałowego. Trzeba to ustawić. Powinno być także napisane jakie powinno być podciśnienie przy tych obrotach. Podłączamy wakuometr do cylindra/cylindrów, które są regulowane pierwsze ( chodzi o to, że dźwignie sterujące przepustnicami są ze sobą połączone w taki sposób, że cięgno steruje dźwignią jednej przepustnicy, a do niej jest podłączona poprzez śrubę regulacyjną druga itd. lub są takie układy parami ) i ustawiamy żądane podciśnienie. Następnie podłączamy do następnych itd. W efekcie podciśnienie na wszystkich kolektorach dolotowych powinno być takie samo ( z dokładnością do tolerancji , która także powinna być zawarta w serwisówce) przy obrotach biegu jałowego. Jeżeli się różni trzeba wszystko powtórzyć. Przy dodawaniu gazu wszystkie wskaźniki powinny się zachowywać podobnie. Jeżeli tak nie jest, to coś jest nie tak z przepustnicami lub ich regulacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 17 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 W serwisówce być podane obroty i ciśnienie jakie powinno przy nich być.Potem wszystkie gaźniki reguluje się aby uzyskać to ciśnienie na jednakowym poziomie.Z reszta w serwisówce jest to objaśnione krok po kroku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marco Opublikowano 17 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 Z reszta w serwisówce jest to objaśnione krok po krokunajpierw trzeba ją mieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marco Opublikowano 18 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2004 czy do czyszczenia gaźników można urzyć benzyny ekstrakcyjnejczy ni poniszczy przypadkiem uszczelek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 18 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2004 Można Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marco Opublikowano 18 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2004 kolejne pytanie:mam podane: Poziom paliwa w kom. pływakowej wynosi "5"wydaje mi się że chodzi o mmale jak to sie mierzy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 18 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2004 Tutaj jest mocno rekomendowana serwisówka, bo poziom jest mierzony w stosunku do jakiegoś znaku na gaźniku. Różni producenci różnie to robią. Możesz spróbować poratować się jakimś opisem samego gaźnika i znaleźć w nim opis w stosunku do czego mierzy się ten poziom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marco Opublikowano 18 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2004 Tutaj jest mocno rekomendowana serwisówkawłaśnie chce kupic sobie ksero od tego gościa co opisany jest w temacie serwisówek tylko jakoś nie mogę go złapać na ggmoże ktoś ma jakiś inny namiar na niego lub wie gdzi jeszcze szukać takich kserek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 19 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2004 Rzuć hasło w temacie „serwisówki” A może akurat twoja jest dostępna w necie, albo ktoś z forum ja posiada.Ja swoja znalazłem w sieci. Wydrukowałem i mam.Proste czynności z ogólnie wiadomymi zasadami można robić samemu jak wymiana klocków, czy naciąganie łańcucha , czy wymiana oleju. Przy bardziej skomplikowanych tam gdzie są potrzebne konkretne dane bez serwisówki się nie obejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dgree Opublikowano 20 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2004 ale jak jade z na gazniki do mechanika..to on bedzie wiedzial co robic, tak? ja niemusze sie martwic, jakie powinno byc cisnienie itp.. ? czy lepiej poszukac...i miec przy sobie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marco Opublikowano 23 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2004 udało mi się ustawić gaźniki :) :) chociaż jeden z nich i tak jest beznadziejny kiepsko chodzi ale mam jeszcze jedno pytanie chciałbym osłuchać czy nie dzwoni mi łańcuszek rozżądu i tu moje pytanie jeśli wymaga wymiany jaki powinien być dźwiękbęde badał przy użyciu stetoskopu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marco Opublikowano 23 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2004 Co znaczy że jeden z nich kiepsko chodzi? przy dodaniu gazu gwałtownie wzrasta ciśnienie a potem skokowo spada natomiast pozostałe 3 mają niewielki wzrost ładnie schodzą.Kompresja była mierzona i wszystko oki (w miarę wysoka i równa na wszystkich cylindrach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marco Opublikowano 23 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2004 A podłącz inny wakuometr do tego cylindraMyślisz że może to być uszkodzenie wakumetra? (kórde one są pożyczone)Milcznie na tema nieszczelności zaworów mogę przyjąć jako rozwiązane skoro jest dobre ciśnienie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 23 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2004 Ja osobiście nie widziałbym to sprawyt zaworów - nie wydaje mi się, tymbardziej że badanie ciśnienia nic nie przyniosło. Może to luźne myślenie ( :) ), ale .. ale czy nie przycina się przepustnia ?? (tylko nie ta otwierana linką gazu, tylko ta otwierana podciśnieniem za pośrednictwem membrany. Moze to jest przyczyną, więcej nie powiem jak nie widzę, a nie chcę się bawić we wróżkę w stylu :"na pewno puka na czwartej panewce :-)" Co do łancucha rozrządu - najbardziej go słychać na wolnych obrotach. Jak chcesz mieć pewność, że jest OK, to zdejmij pokrywe zaworów, wyciągnij świece i pokręć powoli silnikiem. Układ krzywek na wałkach powoduje, że w pewnym momencie jeden z nich chce wyprzedzić drugi - wtedy pojawia się luz na łańcuchu między nimi i charakterystyczny dźwięk - stuknięcie. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.