Avissa Opublikowano 16 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2004 Witam. Wpadłem na pomysł założenia opon kostkowych do DR BIG :) coby zobaczyć, jak się tym w terenie będzie jeździć. Czy można kupić takie opony lekko używane, np. od jakiegoś klubu enduro/motocross lub od zawodników, którzy po wyścigu pozbywają się lekko zdartych oponek. Ewentualnie gdzie tanio można nabyć takie opony?Rozmiar 130/80-17 i 90/90-21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 16 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2004 Popytaj sie na zawodach, czasami nawet za darmo oddają :flesje: tyle ze z 17 bedziesz miał problem bo chyba żaden motocykl crossowy nie ma takiej opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 17 Marca 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 Z 17 będzie trudno to fakt. Poza tym Strzałek dobrze mówi - sam wydaję opony gdy uznam, że już nie spełniają moich potrzeb. Mam nawet jeszcze kilka na wydanie, ale 18-tki niestety. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 17 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 mozesz mi dać na zapas do xt na zime sie przyda :mrgreen: Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bUgI Opublikowano 17 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 enduro/motocross lub od zawodników, którzy po wyścigu pozbywają się lekko zdartychPo wyscigu, czyli masz na mysli zawody crossowe. Crossowe opony to chyba nie za bardzo... raz ze sa to (jak juz powiedziano) 18-calowki, a dwa - takie gumy sa raczej bardzo waskie.. 110 max 120 mm. To raczej za malo na ciezkiego biga. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 na biga fakt. ale na zawodach też bigi nie jeżdżąspóbuj w sklepach motocyklowychu Olka można czasami trafić na niemalże niezjechane (tyle tylko że nie ostre) crossowe i enduro opony które leżą i olek nie ma co z nimi robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 17 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 Dominik 18tki chętnie przyjme :flesje:Z siedemnastkami jest kłopot, kostki są ale wąskie do lekkich crosówek 80 itpa na składach z oponami są raczej same szosowe i do dużych enduro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 17 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 Z tego co wiem to 17 do crossu nie występują. Motocylke klasy 80 jeżdżą na kołach 16 i 19 cali. Powoli nawet 18 wychodzą. Teraz 90% motocyklki jeżdzi na 19 z tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 17 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 Z tego co wiem to 17 do crossu nie występują. Motocylke klasy 80 jeżdżą na kołach 16 i 19 cali. Powoli nawet 18 wychodzą. Teraz 90% motocyklki jeżdzi na 19 z tyłu. mój błąd masz racje mi się pomyliło jest jakas mała Yamaszka z 17 z przodu a z tyłu miała 14 :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaRy Opublikowano 17 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 Mam nawet jeszcze kilka na wydanie, ale 18-tki niestety. Dominik jak co to też bym się pisał na jakąś podjechaną oponke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 17 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 Prawi ekażda 80 jest też w mniejszej wersji czyli 17 z przodu i 14 z tyłu. Kurcze takie małe kółka a moc około 30 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 17 Marca 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 enduro/motocross lub od zawodników, którzy po wyścigu pozbywają się lekko zdartychPo wyscigu, czyli masz na mysli zawody crossowe. Crossowe opony to chyba nie za bardzo... raz ze sa to (jak juz powiedziano) 18-calowki, a dwa - takie gumy sa raczej bardzo waskie.. 110 max 120 mm. To raczej za malo na ciezkiego biga. Pozdrawiam Jeżdżę na co dzień na oponach enduro FIMowskich o szerokości 100-120. Wyrabiam sobie nawyk jeżdżenia na oponach enduro, które są wymagane na rajdach PP PZM. Dlatego wolę nie przyzwyczajać się do crossówek o kostce wyższej aż o 4 mm. To naprawdę wielka różnica. Jak już mi odbije to jeżdżę na tanich crossówkach czeskiego Mitasa (Barum) o szerokości 140. Bugi jest dość sporo crossowych opon w szerokim rozmiarze. Oczywiście im szersza opona, tym niższy profil. PS - sprawdzę w garażu czy nie mam jeszcze jakiś starych gum, bo ostatnio wydałem 3 komplety. Ale to dopiero za parę dni. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2004 no ja nie wiem czy ten mitas taki tani...za 19 100 90 zapłaciłem 150złotych z kostką 5mm :twisted: ale za to ta przyczepność 8) miodziokładziesz moto ryjąc podnóżkami w ziemi a tu nic... ostatnio zrobiłem taki zwrot przy ok 40km/h że jak już jechałem w drugą stronę to wpadłem w deszcz błota które sam wyrzuciłem jadąc wcześnieja że akurat wracałem ze szkoły to nie miałem na sobie nic crossowego oprócz butów i czyszczenia było że hej :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 19 Marca 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2004 no ja nie wiem czy ten mitas taki tani...za 19 100 90 zapłaciłem 150złotych z kostką 5mm :twisted: Opona enduro z homologacją FIM ma kostkę wysokości 9 mm. Opona crossowa bez takiej homologacji ma kostkę wysokości 13 mm. 150 zł za oponę to jest Kon mało. Np. Michelin Competition IV przednia (moim zdaniem najlepsza obecnie opona przednia hard-enduro) kosztuje prawie 400 zł, a tylnia Pirelli Scorpion (moim zdaniem najlepsza obecnie hard-enduro opona tylnia) kosztuje ok. 300 zł. Także 150 zł za tylnego Mitasa można potraktować jako "wydatek na treningi". Choć tak jak powiedziałem - odszedłem od opon crossowych na rzecz enduro, bo to jest zupełnie inna jazda, wymagająca znacznie więcej umiejętności i siły w prowadzeniu motocykla. Dlatego wk.... mnie, jak do zawodów dopuszczają kolesi na oponach crossowych. Już na stracie mają sporą przewagę nad tymi, którzy mają na felgach opony enduro. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2004 mówiłem o tym że DLA MNIE to dużo, i to nawet bardzo dużo ate 5 mm to mi się chyba porąbało bo kostaka crossowa raczej nie ma tyle...no coż nie miałem matematykiile ma mites c 13 wysokości kostki bo ja mam już startego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.