Skocz do zawartości

Używane opony cross


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wpadłem na pomysł założenia opon kostkowych do DR BIG :) coby zobaczyć, jak się tym w terenie będzie jeździć. Czy można kupić takie opony lekko używane, np. od jakiegoś klubu enduro/motocross lub od zawodników, którzy po wyścigu pozbywają się lekko zdartych oponek. Ewentualnie gdzie tanio można nabyć takie opony?

Rozmiar 130/80-17 i 90/90-21

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Z 17 będzie trudno to fakt. Poza tym Strzałek dobrze mówi - sam wydaję opony gdy uznam, że już nie spełniają moich potrzeb.

Mam nawet jeszcze kilka na wydanie, ale 18-tki niestety.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

enduro/motocross lub od zawodników, którzy po wyścigu pozbywają się lekko zdartych

Po wyscigu, czyli masz na mysli zawody crossowe. Crossowe opony to chyba nie za bardzo... raz ze sa to (jak juz powiedziano) 18-calowki, a dwa - takie gumy sa raczej bardzo waskie.. 110 max 120 mm. To raczej za malo na ciezkiego biga.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

na biga fakt. ale na zawodach też bigi nie jeżdżą

spóbuj w sklepach motocyklowych

u Olka można czasami trafić na niemalże niezjechane (tyle tylko że nie ostre) crossowe i enduro opony które leżą i olek nie ma co z nimi robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to 17 do crossu nie występują. Motocylke klasy 80 jeżdżą na kołach 16 i 19 cali. Powoli nawet 18 wychodzą. Teraz 90% motocyklki jeżdzi na 19 z tyłu.

 

mój błąd masz racje

mi się pomyliło jest jakas mała Yamaszka z 17 z przodu a z tyłu miała 14 :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
enduro/motocross lub od zawodników, którzy po wyścigu pozbywają się lekko zdartych

Po wyscigu, czyli masz na mysli zawody crossowe. Crossowe opony to chyba nie za bardzo... raz ze sa to (jak juz powiedziano) 18-calowki, a dwa - takie gumy sa raczej bardzo waskie.. 110 max 120 mm. To raczej za malo na ciezkiego biga.

 

Pozdrawiam

 

Jeżdżę na co dzień na oponach enduro FIMowskich o szerokości 100-120. Wyrabiam sobie nawyk jeżdżenia na oponach enduro, które są wymagane na rajdach PP PZM. Dlatego wolę nie przyzwyczajać się do crossówek o kostce wyższej aż o 4 mm. To naprawdę wielka różnica.

Jak już mi odbije to jeżdżę na tanich crossówkach czeskiego Mitasa (Barum) o szerokości 140. Bugi jest dość sporo crossowych opon w szerokim rozmiarze. Oczywiście im szersza opona, tym niższy profil.

PS - sprawdzę w garażu czy nie mam jeszcze jakiś starych gum, bo ostatnio wydałem 3 komplety. Ale to dopiero za parę dni.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

no ja nie wiem czy ten mitas taki tani...

za 19 100 90 zapłaciłem 150złotych z kostką 5mm :twisted:

 

ale za to ta przyczepność 8) miodzio

kładziesz moto ryjąc podnóżkami w ziemi a tu nic...

 

ostatnio zrobiłem taki zwrot przy ok 40km/h że jak już jechałem w drugą stronę to wpadłem w deszcz błota które sam wyrzuciłem jadąc wcześniej

a że akurat wracałem ze szkoły to nie miałem na sobie nic crossowego oprócz butów i czyszczenia było że hej

 

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
no ja nie wiem czy ten mitas taki tani...

za 19 100 90 zapłaciłem 150złotych z kostką 5mm  :twisted:  

 

Opona enduro z homologacją FIM ma kostkę wysokości 9 mm.

Opona crossowa bez takiej homologacji ma kostkę wysokości 13 mm.

150 zł za oponę to jest Kon mało. Np. Michelin Competition IV przednia (moim zdaniem najlepsza obecnie opona przednia hard-enduro) kosztuje prawie 400 zł, a tylnia Pirelli Scorpion (moim zdaniem najlepsza obecnie hard-enduro opona tylnia) kosztuje ok. 300 zł.

Także 150 zł za tylnego Mitasa można potraktować jako "wydatek na treningi".

Choć tak jak powiedziałem - odszedłem od opon crossowych na rzecz enduro, bo to jest zupełnie inna jazda, wymagająca znacznie więcej umiejętności i siły w prowadzeniu motocykla. Dlatego wk.... mnie, jak do zawodów dopuszczają kolesi na oponach crossowych. Już na stracie mają sporą przewagę nad tymi, którzy mają na felgach opony enduro.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

mówiłem o tym że DLA MNIE to dużo, i to nawet bardzo dużo

ate 5 mm to mi się chyba porąbało bo kostaka crossowa raczej nie ma tyle...

no coż nie miałem matematyki

ile ma mites c 13 wysokości kostki bo ja mam już startego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...