mucha56 Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 (edytowane) witam, zajrzałem do termostatu, żeby sprawdzić czy się otwiera w odpowiedniej temp. (wydawało mi się że jest niedogrzany na trasie). sprawdziłem wszystko ok. złożyłem ponownie do kupy zalałem płyn do zbiorniczka i do chłodnicy. odpaliłem pochodził zagrzał się wszystko ok. wywaliło nadmiar ( myślę normalka) postał do rana rano idę zbiorniczek pusto, więc dolewam do stanu. przeleciałem parę kilometrów wskaźnik pokazywał na trasce taką samą temp. jak przed grzebaniem, miasto trochę korków postałem temp. rośnie załącza się wentylator jest ok. potem znowu kawałek traski temp. spada jest ok. SEDNO sprawy :) zatrzymuję się wyłączam silnik a tu słyszę jak woda gotuje się w zbiorniczku i przelewa się przewodem obok korka chłodnicy do zbiorniczka (temp. w normie na wskaźnikach) stygnie znowu brak płynu w zbiorniczku. p.s.-1- uszczelka pod głowicą odpada bo nie ma innych objawów na trasie jest ok nie grzeje się p.s.-2 nie było tak przed moim grzebaniem p.s.-3 może się zapowietrzył?? próbowałem go odpowietrzyć na przewodach przy termostacie nie pomogło :( Edytowane 23 Lipca 2009 przez mucha56 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 Skoro termostat działa mjak mowisz, to moze być własnie uszczelka ze bedzie zzerać płyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucha56 Opublikowano 23 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 Skoro termostat działa mjak mowisz, to moze być własnie uszczelka ze bedzie zzerać płyn. uszczelka odpada spuściliśmy cały olej i wymieniliśmy na nowy w starym nie ma śladu płynu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
George954rr Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 uszczelka odpada spuściliśmy cały olej i wymieniliśmy na nowy w starym nie ma śladu płynu Brak śladu płynu w oleju wcale nie wyklucza uszczelki pod głowicą byc może nieszczelność jest miedzy tłokiem a kanałem wodnym i dlatego bulgocze w zbiorniczku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 uszczelka odpada spuściliśmy cały olej i wymieniliśmy na nowy w starym nie ma śladu płynu To o niczym nie znaczy,dokladniej plyn w oleju wskazuje na sieknieta uszczelke,natomiast jego brak wcale nie oznacza ze ona jest dobra. Zalezy w ktorym miejscu uszczelka nie trzyma i z jakiego powodu. Gazy z komory spalania moga sie przedostawac do ukladu chlodzenia i wypychac plyn tylko i wylacznie kiedy silnik pracuje i to pod znacznym obciazeniam. Generalnie jak uszczelka jest siekniata to owszem wypycha plyn ale pozniej po ostudzeniu nie zassysa z powrotem poniewaz jest brak wystarczajacego podcisnienia z powodu nieszczelnej uszczelki.Maslo maslane. :biggrin: Ile razy musiales dolewac ten plyn ?, dolaj bezposrednio do chlodnicy,oczywiscie na zimnym silniku nastepnie odpal bez korka,zobacz co sie dzieje z poziomem,jezeli spadnie to dolej,byc moze w dalszym ciagu masz za niski poziom/powietrze w systemie . Sprawdz dzialanie korka i droznosc tych tych cienkich rurek w systemie.Korek jest podobny do tych jakie sa uzywane w wielu japonskich samochodach,mozesz gdzies przejsciowo pozyczyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 Uszczelka moze przepuszczać w obydwie strony, albo do oleju albo do wody tak jak prawdopodobnie bedzie u Ciebie. Nie zauważyłeś czy moto dymi bardziej z wydechu? czy nie pojawia sie taka charakterystyczna woń spalnoego płynu w spalinach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 A może pęknięta głowica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucha56 Opublikowano 23 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 (edytowane) KURDE PANOWIE SPOKOJNIE :) to było rutynowe sprawdzenie termostatu, przypuszczam że gdzieś zapowietrzony jest układ. przed zaglądaniem do termostatu nie było takich sytuacji jak odkręce korek od chłodnicy i włącze silnik to płyn lekko idzie do góry. przy wymianie termostatu wyciekło 1,5 litra które wlałem ponownie do zbiorniczka. odpaliłem temp nie rosła chłodnica była zimna więc wyłączyłem odkręciłem korek chłodnicy i dolałem tam ok, 0,6 litra odpaliłem i temperatura rosła nadmiar wywalało przez wężyk w zbiorniczku. zbierałem go do buteli wywaliło 1,5litra. rano zbiorniczek był pusty więc wlałem ponownie ten płyn do zbiorniczka. Edytowane 23 Lipca 2009 przez mucha56 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 Ale zapowietrzony układ nie powinien gotować wody. Jej poziom sie podnosi, bo pompa wody zaczyna działac to normalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucha56 Opublikowano 23 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 temperatura wody w chłodnicy jest w normie tylko w zbiorniczku gotuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 Weż sprawdz kompresje, to bedziesz wiedział czy cokolwiek ucieka przez uszczelke i czy szukac gdzie indziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
imak Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 temperatura wody w chłodnicy jest w normie tylko w zbiorniczku gotuje moim zdaniem to płyn w zbiorniczku się nie gotuje tylko bąbluje Weż ściśnij wężyk od przelewu i sprawdż czy węże będą puchły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucha56 Opublikowano 24 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 moim zdaniem to płyn w zbiorniczku się nie gotuje tylko bąbluje Weż ściśnij wężyk od przelewu i sprawdż czy węże będą puchły no i wybomblował się :)) rozkręciłem jeszcze raz termostat zszedł płyn i skręciłem ponownie zalałem chłodnicę do pełna i odpaliłem nie zakręcając korka na chłodnicy troche się odbombliło. zakręciłem poczekałem aż się włączy wentylator pośmigałem i jest ok. wniosek po wlaniu płynu do chłodnicy nie nalezy jej zakręcać tylko trzeba poczekać żeby powietrze zeszło na odpalonym silniku. dolać wody i zakręcić najważniejsze że jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 no i wybomblował się :)) wniosek po wlaniu płynu do chłodnicy nie nalezy jej zakręcać tylko trzeba poczekać żeby powietrze zeszło na odpalonym silniku. dolać wody i zakręcić najważniejsze że jest ok Czyli,zwroc uwage na post #5. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 A juz takie dramatyczne scenariusze były a to tylko złe odpowietrzenie. Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.