JamCi Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 Kolejnym elementem, który chcę zaadoptować do mojego projektu jest układ hamulcowy. Doradźcie mi, który z motocyklowych układów wam znanych będzie najlepiej się spisywał. Założenia projektu: Masa pojazdu nominalna 300-320kg, 4 tarcze, po jednej na koło, o średnicy nie przekraczającej 30cm z zaciskiem. sterowanie dwiema pompami, osobna na tył i przód. Nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w mechanice motocyklowej więc opiszę krótko jak ja to sobie wyobrażam, proszę o sprostowanie moich wyobrażeń. Chcę umieścić 4 tarcze motocyklowe o średnicy 26cm (zakładam, że będą to tylne z motocykla, ona odpowiadają średnicą), z zaciskiem nie mogą przekroczyć 30cm (dobrze by było), po jednej przy każdym kole, zaciski chcę zastosować te z tarcz przednich (chyba że nie będzie takiej możliwości technicznej), również dwie pompy przednich hamulców. Mam takie pytania: Jak to jest rozwiązane w sportowych motocyklach, czy jest stosowane jakieś dodatkowe wspomaganie z silnika? Czy stosowane są systemy ABS itp? Na podstawie tych informacji doradźcie mi z jakiego motocykla układy będą nadawały się najlepiej, proszę o podanie modelu motocykla oraz krótki opis tego układu, bardzo pomoże mi to w dalszym projekcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 proponuje posciagac kilka manuali - poczytac i poogladac: http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp nie bardzo rozumiem dlaczego chcesz uzyc ukladu hamulcowego z motocykla?! kola i opony tez beda motocyklowe? ponad to ciekaw jestem jak zamierzasz 'zasilic' uklad 4 tarcz 2 niezaleznymi pompami? jak je zbalansujesz? i jeszcze taka mala uwaga - zostan przy jednym watku - zainteresowani go nie przeocza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alonzoo Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 jak nie masz doswiadczenia to moze lepiej odpusc sobie taki powazny projekt. Przeciez nie trzeba miec doswiadczenia aby wiedziec ze jezeli to ma byc wyczyn to nie zmiescisz hamulców w 30 cm. Wszystkie powazne sprzety maja ponad 320 i to na samej tarczy. Nie ma o co pytac bierzesz komplet od duzego sciga. np. haya albo xx albo gsxr i masz hamulce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 Odpowiem na twoje pytanie ale zaznacze ze obie wypowiedzi nademną maja absolutną racje. CO do układu 320kg ?? Co ty ciągnik budujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Whiplash666 Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 jak chcesz takiego potwora dobrze zatrzymywac to only tarcze 320mm do tego zaciski z GSXR TLR LUB hayabusy tam sa 6 tloczkowe i wszystko sprzegniete z ukladem i hamulcowym z VFR w standardzie masz duala 70% przod i 30% tyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 Hmmm...320kg...... Ja mam motocykl ważący na sucho ok.360kg. Hamulce z przodu 2 tarcze, po jednym zacisku 1-tłoczkowym, pływającym. Tarcze stałe czyli nie-pływające. I jak hamuje? A no chu*owo. :biggrin: Bo to Harley, słynie z braku hamulców. Gdybym zapodał na to 4- lub 6-tłoczkowe zaciski to by był bajka hamulec no ale nie potrzebuję aż tak bardzo. No i wtedy musiałbym zmienić też pompę hamulca na afktermarketową, wybór jest duży ale szkoda mi kasy. Bez hamulców jeszcze nikt nie umarł. :biggrin: Skoro chcesz zrobić taki układ jaki opisałeś to będzie problem z wydajnością pompy. Chociaż duże pociski mają 2 tarcze z przodu i są obsługiwane 1 pompą i super działają. Ale to są sprzęty w okolicach 200kg. Przy małych tarczach ugotujesz hamulce bardzo szybko. Zwróć uwagę że tylne hamulce w motocyklach są wyraźnie mniejsze bo przy hamowaniu 75% masy motocykla jest na przednim kole. Stąd małe tarcze z tyłu. Dając takie tarcze na przód będą miały ciężkie życie. I może być trudno dopasować przednie zaciski do tylnej tarczy właśnie ze względu na średnicę czyli też promień/łuk zacisku hamulcowego. Klocki nie będą dolegały całą powierzchnią, szybciej się zużyją a nadmiar 'wyfrezowany" w materiale klocka zacznie niszczyć tarczę od krawędzi. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyXJ Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Nie ma o co pytac bierzesz komplet od duzego sciga. np. haya albo xx albo gsxr i masz hamulce. i koniecznie odrazu dawaj stalowy oplot, Haykowe heble pomimo 3tłoczkowych zacisków nie są rewelacyjne, zimą mój sprzet obowiązkowo dostaje stalowy oplot bo gumiaki przy przebiegu ponad 50 i masie praiwe 250kg to nieporozumienie ... Pzdr. CO do układu 320kg ?? Co ty ciągnik budujesz? Uważasz , że to dużo ?? Powiedz jak a wyprowadzę Cie z błędu. Pzdr Cytuj http://www.bikepics.com/members/rudyfws/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.