Skocz do zawartości

Doradźcie jaki wybrać silnik


Rekomendowane odpowiedzi

W ramach prowadzonego przeze mnie projektu JR Racing poszukuję silnika. Potrzebuję fachowej rady jaki wybrać silnik, który spełni założenia mojego projektu, marka silnika nie jest istotna, musi to być silnik z motocykla sportowego osiągającego duże prędkości, seryjnie produkowanego i dostępnego w Polsce, nie koniecznie w sprzedaży, nie musi być też nowy byle w miarę nowoczesny, z dostępnymi częściami zamiennymi.

 

Założenia projektowe:

4 suwowy, 4 cylindrowy, chłodzony cieczą, wysokoobrotowy, łańcuch lub wał, Pojemność: ok 1300-1400cm3, Moc: nominalna 150-170KM, łatwość w podkręcaniu (zwiększeniu mocy)

 

Proszę o podanie konkretnego modelu motocykla, który taki silnik posiada. Jeżeli również się orientujecie to podajcie szacunkową masę tego silnika wraz z osprzętem.

Edytowane przez JamCi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Założenia projektowe:

4 suwowy, 4 cylindrowy, chłodzony cieczą, wysokoobrotowy, łańcuch po prawej stronie, Pojemność: ok 1300-1400cm3, Moc: nominalna 150-170KM, łatwość w podkręcaniu (zwiększeniu mocy)

 

Będzie problem z zębatką z prawej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie znajdziesz nic z łańcuchem po prawej stronie. Wszytko ma po lewej. Wprowadź lepiej zmiany do projektu to sprawa będzie wiele łatwiejsza. A od siebie polecam silnik Honda CBR1000F. Nie taki mocny jak Hayka ale też potężny i owiany dobrą sławą za swoje osiągi. Za to mniej elektroniki i pierdołów sterujących. :biggrin: Ewentualnie jak chcesz coś to bezgranicznego podkręcania to polecam silnik Suzuki GSX-R 1100 - ulubiony silnik tunerów i psychopatów. Prosty, mocny, trwały i potrafiący znieść wiele modyfikacji. Znajomek ma starego Gixxera podkręconego do ok.180KM. Z zewnątrz wygląda jak fabryczny Gixxer z wczesnych lat 90-tych a po przejażdżce trzeba zmienić bieliznę :biggrin:

 

http://www.youtube.com/watch?v=BWUcZXAHQ8I

:buttrock:

 

 

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zębatka była by po lewej stronie to musiałbym zastosować przekładnie zmieniającą obryty, silnik będę musiał obrócić tak aby pociągnąć wał napędowy do tylnego mostu a tu potrzeba mi obrotów w prawo, a zębatka z lewej da mi obroty w lewo. Wolałbym nie stosować żadnych dodatkowych przekładni zmieniających obroty, bo to są straty mocy i dodatkowa masa i większa awaryjność.

 

 

Mhm. To weź coś z wałem napędowym. BMW, Honda ST1100, Kawa GTR1400 itp.

 

Zajrzyj w dział custom/wynalazki - tam jest kilku gości lubiących własnoręczne wynalazki. :biggrin:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki z wałem napędowym też był by dobry, tylko potrzeba mi minimum 150KM mocy.

 

 

No to zostaje Kawa GTR1400. Moc ok.155KM. Ale nie będzie lekko - GTR to jeden z najbardziej napakowanych elektroniką sprzętów obecnie jeżdżących po drogach.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...