JamCi Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 (edytowane) W ramach prowadzonego przeze mnie projektu JR Racing poszukuję silnika. Potrzebuję fachowej rady jaki wybrać silnik, który spełni założenia mojego projektu, marka silnika nie jest istotna, musi to być silnik z motocykla sportowego osiągającego duże prędkości, seryjnie produkowanego i dostępnego w Polsce, nie koniecznie w sprzedaży, nie musi być też nowy byle w miarę nowoczesny, z dostępnymi częściami zamiennymi. Założenia projektowe: 4 suwowy, 4 cylindrowy, chłodzony cieczą, wysokoobrotowy, łańcuch lub wał, Pojemność: ok 1300-1400cm3, Moc: nominalna 150-170KM, łatwość w podkręcaniu (zwiększeniu mocy) Proszę o podanie konkretnego modelu motocykla, który taki silnik posiada. Jeżeli również się orientujecie to podajcie szacunkową masę tego silnika wraz z osprzętem. Edytowane 18 Lipca 2009 przez JamCi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TYSON Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 Odpowiedź jest banalnie prosta..., pytasz o silnik Suzuki Hayabusa (GSX1300R). np. http://www.scigacz.pl/Suzuki,Hayabusa,1300...,2008,3406.html P.S. Co to za projekt? Co będziesz konstruował i w jakim celu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiatek Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 Hayabusa nie spełnia założenia, że łańcuch ma być po prawej stronie. Honda CBR 1100XX Kawasaki ZX-14, ZX-12 też mają łańcuch po lewej stronie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TYSON Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 Hayabusa nie spełnia założenia, że łańcuch ma być po prawej stronie. Fakt, nie zwróciłem na to uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 Założenia projektowe: 4 suwowy, 4 cylindrowy, chłodzony cieczą, wysokoobrotowy, łańcuch po prawej stronie, Pojemność: ok 1300-1400cm3, Moc: nominalna 150-170KM, łatwość w podkręcaniu (zwiększeniu mocy) Będzie problem z zębatką z prawej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 Raczej nie znajdziesz nic z łańcuchem po prawej stronie. Wszytko ma po lewej. Wprowadź lepiej zmiany do projektu to sprawa będzie wiele łatwiejsza. A od siebie polecam silnik Honda CBR1000F. Nie taki mocny jak Hayka ale też potężny i owiany dobrą sławą za swoje osiągi. Za to mniej elektroniki i pierdołów sterujących. :biggrin: Ewentualnie jak chcesz coś to bezgranicznego podkręcania to polecam silnik Suzuki GSX-R 1100 - ulubiony silnik tunerów i psychopatów. Prosty, mocny, trwały i potrafiący znieść wiele modyfikacji. Znajomek ma starego Gixxera podkręconego do ok.180KM. Z zewnątrz wygląda jak fabryczny Gixxer z wczesnych lat 90-tych a po przejażdżce trzeba zmienić bieliznę :biggrin: http://www.youtube.com/watch?v=BWUcZXAHQ8I :buttrock: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JamCi Opublikowano 18 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 (edytowane) Już wiem, jak zrobić żeby pasował ten z zębatką po lewej! Edytowane 18 Lipca 2009 przez JamCi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 Buell ma po prawej stronie, ale to V-ki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 wniosek: silnik ktorego szukasz nie istnieje szynszyll xtz750 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 (edytowane) Jeżeli zębatka była by po lewej stronie to musiałbym zastosować przekładnie zmieniającą obryty, silnik będę musiał obrócić tak aby pociągnąć wał napędowy do tylnego mostu a tu potrzeba mi obrotów w prawo, a zębatka z lewej da mi obroty w lewo. Wolałbym nie stosować żadnych dodatkowych przekładni zmieniających obroty, bo to są straty mocy i dodatkowa masa i większa awaryjność. Mhm. To weź coś z wałem napędowym. BMW, Honda ST1100, Kawa GTR1400 itp. Zajrzyj w dział custom/wynalazki - tam jest kilku gości lubiących własnoręczne wynalazki. :biggrin: Edytowane 18 Lipca 2009 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JamCi Opublikowano 18 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 Już wymyśliłem jak będzie to działać z zębatką po lewej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 To tylko V MAX Yamahy :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JamCi Opublikowano 18 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 Taki z wałem napędowym też był by dobry, tylko potrzeba mi minimum 150KM mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 Taki z wałem napędowym też był by dobry, tylko potrzeba mi minimum 150KM mocy. http://www.motocykl-online.pl/testy/Yamaha_Vmax_ http://www.motocykl-online.pl/img/testy/8-...a-vmax-2008.jpg Wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 Taki z wałem napędowym też był by dobry, tylko potrzeba mi minimum 150KM mocy. No to zostaje Kawa GTR1400. Moc ok.155KM. Ale nie będzie lekko - GTR to jeden z najbardziej napakowanych elektroniką sprzętów obecnie jeżdżących po drogach. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.