Skocz do zawartości

Doradźcie jaki wybrać silnik


Rekomendowane odpowiedzi

W ramach prowadzonego przeze mnie projektu JR Racing poszukuję silnika. Potrzebuję fachowej rady jaki wybrać silnik, który spełni założenia mojego projektu, marka silnika nie jest istotna, musi to być silnik z motocykla sportowego osiągającego duże prędkości, seryjnie produkowanego i dostępnego w Polsce, nie koniecznie w sprzedaży, nie musi być też nowy byle w miarę nowoczesny, z dostępnymi częściami zamiennymi.

 

Założenia projektowe:

4 suwowy, 4 cylindrowy, chłodzony cieczą, wysokoobrotowy, łańcuch lub wał, Pojemność: ok 1300-1400cm3, Moc: nominalna 150-170KM, łatwość w podkręcaniu (zwiększeniu mocy)

 

Proszę o podanie konkretnego modelu motocykla, który taki silnik posiada. Jeżeli również się orientujecie to podajcie szacunkową masę tego silnika wraz z osprzętem.

Edytowane przez JamCi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  JamCi napisał:

 

Założenia projektowe:

4 suwowy, 4 cylindrowy, chłodzony cieczą, wysokoobrotowy, łańcuch po prawej stronie, Pojemność: ok 1300-1400cm3, Moc: nominalna 150-170KM, łatwość w podkręcaniu (zwiększeniu mocy)

 

Będzie problem z zębatką z prawej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie znajdziesz nic z łańcuchem po prawej stronie. Wszytko ma po lewej. Wprowadź lepiej zmiany do projektu to sprawa będzie wiele łatwiejsza. A od siebie polecam silnik Honda CBR1000F. Nie taki mocny jak Hayka ale też potężny i owiany dobrą sławą za swoje osiągi. Za to mniej elektroniki i pierdołów sterujących. :biggrin: Ewentualnie jak chcesz coś to bezgranicznego podkręcania to polecam silnik Suzuki GSX-R 1100 - ulubiony silnik tunerów i psychopatów. Prosty, mocny, trwały i potrafiący znieść wiele modyfikacji. Znajomek ma starego Gixxera podkręconego do ok.180KM. Z zewnątrz wygląda jak fabryczny Gixxer z wczesnych lat 90-tych a po przejażdżce trzeba zmienić bieliznę :biggrin:

 

http://www.youtube.com/watch?v=BWUcZXAHQ8I

:buttrock:

 

 

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  JamCi napisał:

Jeżeli zębatka była by po lewej stronie to musiałbym zastosować przekładnie zmieniającą obryty, silnik będę musiał obrócić tak aby pociągnąć wał napędowy do tylnego mostu a tu potrzeba mi obrotów w prawo, a zębatka z lewej da mi obroty w lewo. Wolałbym nie stosować żadnych dodatkowych przekładni zmieniających obroty, bo to są straty mocy i dodatkowa masa i większa awaryjność.

 

 

Mhm. To weź coś z wałem napędowym. BMW, Honda ST1100, Kawa GTR1400 itp.

 

Zajrzyj w dział custom/wynalazki - tam jest kilku gości lubiących własnoręczne wynalazki. :biggrin:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  JamCi napisał:

Taki z wałem napędowym też był by dobry, tylko potrzeba mi minimum 150KM mocy.

 

 

No to zostaje Kawa GTR1400. Moc ok.155KM. Ale nie będzie lekko - GTR to jeden z najbardziej napakowanych elektroniką sprzętów obecnie jeżdżących po drogach.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...