Skocz do zawartości

k-750 tloki od poldka


max264
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich. mam problem z kacapem. w czasie jazdy peknal segger na tloku i trafilo cylinder. za 2 razem nie chcial bym popelnic bledu. zakladac seggery czy zabezpieczenia druciane na sworzen? chetnie dowiem sie na jakich jezdzicie :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich. mam problem z kacapem. w czasie jazdy peknal segger na tloku i trafilo cylinder. za 2 razem nie chcial bym popelnic bledu. zakladac seggery czy zabezpieczenia druciane na sworzen? chetnie dowiem sie na jakich jezdzicie :crossy:

Właśnie przerabiałem ten temat, tylko ja na własne życzenie zniszczyłem oba cylindry, zachciało mi się zmieniać tłoki dobre na lepsze :banghead: :banghead: , i po zmianie założyłem te same sworznie i zabezpieczenia które zdjąłem ze starych tłoków( zabezpieczenia segera) po krótkim czasie - kupa dymu z odmy i silnik słaby jak kociak.

Co się okazało : do tych nowo założonych tłoków potrzebne były dłuższe sworznie i zabezpieczenia grubsze , drutowe, jak założyłem krótsze sworznie i cienkie segery to efekt był taki że na obydwóch cylindrach sworznie wybiły zabezpieczenia , które wtarły się pomiędzy tłok a cylinder , obydwa cylindry do tulejowania. Podsumowując : jak masz tłoki nowszego typu to są tam segery i żeby wstawić drutowe zabezpieczenia musisz roztoczyć rowek w tłoku bo inaczej się drut nie zmieści, co jest operacją trudną do wykonania w garażu , bez odpowiedniego parku maszynowego, jeśli jest tłok dostosowany do segera to wkładaj seger tylko patrz czy jest dobrze osadzony w rowku, być może zakładając nie zwróciłeś uwagi że niedostatecznie rozprężył się i w efekcie sworzeń go wybił, ja po założeniu drugiego kompletu cylindrów założyłem to co fabryka dała w komplecie czyli segery , i jak na razie ( trzeci tydzień ) nic nie wskazuje by się rozlatywało. :notworthy:

Edytowane przez grzeh750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie czegos tu nie rozumiem, oryginalne tloki i oryginalne zabezpieczenia, pewnie i sworznie oryginalne rowniez i sie posypalo :icon_rolleyes: Poldki tyle km'ow smigaja i nie wystepuje w nich ten problem, jestes peweien ze wszystko poprawnie zlozyles :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zabezpieczeniami typu seger jest tak ze im mniejsza ich srednica tym bardziej trzeba uwazac podczas montazu czy demontazu.

Male segerki np takie jak byly w komarkach bardzo latwo jest uszkodzic poprzez zbyt mocne scisniece szczypcami. Nastepstwem tego jest wejscie w zakres plastyczny materialu i jego bezpowrotne odksztalcenie. Pozniej takie zabezpieczenie nie "siedzi" zbyt ciasno w rowku i moze wypasc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...