kamilp7 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 (edytowane) witam, Bede robil szlif cylindra w moim AM6 i powiedzcie mi jaki tlok powinien miec luz ? teraz mam tlok 40,3mm a chce kupic taki : http://moto.allegro.pl/item659389113_tlok_...ha_peugeot.html http://www.agmot.pl/sklep.php?k=40&s=t%B3ok&cz=2 (ten 1 od gory) en jeden ma takie dziory u dolu, czemu one sluza ? nie wiem ktory wybrac bo ten na agmot jest drozszy. To jak tlok ma 40.50 to jaka srednice powiniem miec cylinder ? 40.52mm? Moze polecicie mi jakis tlok lepszej klasy bo slyszalem ze te moteory nie sa za dobre. Pozdrawiem i czekam na szybka odpowiedz . Edytowane 24 Czerwca 2009 przez kamilp7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Sam ten szlif będziesz robił?? chyba nie jak będziesz miał tłok to zanosisz z cylindrem do zakładu zajmującego się tym i oni zrobią swoje , cylinder w żeliwie? Te dziury to do okien płuczących ... musisz kupić taki sam jak z silnika jeżeli chodzi o otwory , bo jeżeli masz tłok z otworami a kupisz bez to silnik nie będzie pracował. Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilp7 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 No cylinder zeliwny. Tlok mam bez otworow no to kupie ten z allegro. Oczywiscie zaniose do zakladu ale chce wiedziec ile powinno byc luzu bo chyba kazdy silnik ma inaczej :P no chyba ze sie myle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 To zależy czy dwusuw czy czterosuw jaka średnica cylindra (im większa tym większe luzy sie daje ) Czy tłok kuty czy zwykły . Sposób chłodzenia. W twoim przypadku , dwusów mała średnica to pasowanie będzie ciaśniejsze , tłok również pełni rolę "zaworów " i dokładność ma tu większe znaczenie niz np w czterosuwie tej samej pojemności .Co do luzu to ja wiem... 0.06-0.08 mm ale to tylko takie przypuszczenia bo pewności nie mam ,nigdy sam szlifów nie robiłem to sie nie wypowiem ile ma być dokładnie. Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pypek9 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 luzu to nie znam, ale tam jest powłoka nicasilowa i to jest troche inny szlif i potem jeszcze połozenie na nowo nicasilu i chyba się trochę inaczej dobiera luzy tłoków, chociaż nie jestem pewien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 W silnikach AM6 zazwyczaj występują cylindry żeliwne, tylko czasami można spotkać aluminiowe. Luz tłok-cylinder według oryginalnej serwisówki i do oryginalnych tłoków ma wynosić 0.049 - 0.062 mm. Tłoki z otworami są do starych DT 50/DT 80 z silnikami Yamahy z membraną w cylu a także do silników skuterów Minarelli, ale nie do Minarelli AM6. W Simsonach i MZ stosowało się spasowanie 0.03 - 0.04 mm, ale były to niskoobrotowe silniki. Wysokoobrotowe silniki takie jak AM6 muszą mieć większe pasowanie. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilp7 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 To znaczy ze jak tlok ma 40.50mm to cylinder musi miec 40.55-56mm ? W zakladzie napewno wiedza ale tak chcialem sie dowiedziec jak to jest bo bylem a gosciu mi powiedzial ze sie jumu tlumaczyc nie chce i zebym sie gdzies indziej dowiedzial ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 To znaczy ze jak tlok ma 40.50mm to cylinder musi miec 40.55-56mm ? W zakladzie napewno wiedza ale tak chcialem sie dowiedziec jak to jest bo bylem a gosciu mi powiedzial ze sie jumu tlumaczyc nie chce i zebym sie gdzies indziej dowiedzial ;/ Przy wosokoobrotowych silnikach to tak 0.05 0,07 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.