Skocz do zawartości

Jaki luz na tloku ( szlif cylindra, AM6 )


kamilp7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

Bede robil szlif cylindra w moim AM6 i powiedzcie mi jaki tlok powinien miec luz ?

 

teraz mam tlok 40,3mm a chce kupic taki :

http://moto.allegro.pl/item659389113_tlok_...ha_peugeot.html

 

http://www.agmot.pl/sklep.php?k=40&s=t%B3ok&cz=2 (ten 1 od gory)

 

en jeden ma takie dziory u dolu, czemu one sluza ? nie wiem ktory wybrac bo ten na agmot jest drozszy.

 

To jak tlok ma 40.50 to jaka srednice powiniem miec cylinder ? 40.52mm?

 

Moze polecicie mi jakis tlok lepszej klasy bo slyszalem ze te moteory nie sa za dobre.

 

Pozdrawiem i czekam na szybka odpowiedz .

 

 

Edytowane przez kamilp7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam ten szlif będziesz robił?? chyba nie jak będziesz miał tłok to zanosisz z cylindrem do zakładu zajmującego się tym i oni zrobią swoje , cylinder w żeliwie? Te dziury to do okien płuczących ... musisz kupić taki sam jak z silnika jeżeli chodzi o otwory , bo jeżeli masz tłok z otworami a kupisz bez to silnik nie będzie pracował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy czy dwusuw czy czterosuw jaka średnica cylindra (im większa tym większe luzy sie daje ) Czy tłok kuty czy zwykły . Sposób chłodzenia. W twoim przypadku , dwusów mała średnica to pasowanie będzie ciaśniejsze , tłok również pełni rolę "zaworów " i dokładność ma tu większe znaczenie niz np w czterosuwie tej samej pojemności .Co do luzu to ja wiem... 0.06-0.08 mm ale to tylko takie przypuszczenia bo pewności nie mam ,nigdy sam szlifów nie robiłem to sie nie wypowiem ile ma być dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach AM6 zazwyczaj występują cylindry żeliwne, tylko czasami można spotkać aluminiowe.

Luz tłok-cylinder według oryginalnej serwisówki i do oryginalnych tłoków ma wynosić 0.049 - 0.062 mm.

Tłoki z otworami są do starych DT 50/DT 80 z silnikami Yamahy z membraną w cylu a także do silników skuterów Minarelli, ale nie do Minarelli AM6.

W Simsonach i MZ stosowało się spasowanie 0.03 - 0.04 mm, ale były to niskoobrotowe silniki. Wysokoobrotowe silniki takie jak AM6 muszą mieć większe pasowanie.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy ze jak tlok ma 40.50mm to cylinder musi miec 40.55-56mm ?

 

W zakladzie napewno wiedza ale tak chcialem sie dowiedziec jak to jest bo bylem a gosciu mi powiedzial ze sie jumu tlumaczyc nie chce i zebym sie gdzies indziej dowiedzial ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy ze jak tlok ma 40.50mm to cylinder musi miec 40.55-56mm ?

 

W zakladzie napewno wiedza ale tak chcialem sie dowiedziec jak to jest bo bylem a gosciu mi powiedzial ze sie jumu tlumaczyc nie chce i zebym sie gdzies indziej dowiedzial ;/

Przy wosokoobrotowych silnikach to tak 0.05 0,07

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...