Skocz do zawartości

Suzuki DR 350- stan oleju...?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanko do panów którzy się lepiej orientują w sprawach oleju do dr'a 350.. 91'r...

mianowicie jak się powinno sprawdzać olej w tym motorku, bo wiem że wchodzi do niego 1700ml... ale co do sprawdzenia to nie wiem, raz na bagnecie pokazuje mi fulla aż ponad kreske full - a raz brak... na zimnym silniku jak postoi całą noc to nie ma nawet deczka oleju na bagnecie... jak go odpale i troche pochodzi, postawie go prosto i odczekam jakąś godzinkę to jest full...

pomocy jak to kontrolować, żeby nie nalać za dużo ani za mało... i wogule czy powinno się sprawdzając olej wkręcać bagnet do końca gwintu czy nie...????

proszę o odpowiedzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według instrukcji masz uruchomić silnik na ponad 3 minuty,zgasić,odczekać minutę i sprawdzić...

Szczerze mówiąc mam podobny problem (z tym ze nie odczekuje minute po zgaszeniu) Dobrze rozgrzewam silnik,staje,gaszę silnik,wyścigam bagnet...i prawie za każdym razem jest inaczej (nie o milimetr tylko np o pół centymetra na bagnecie,oczywiscie bagnet wycieram...) ;] Niech powie ktoś mądre słowa komu stan wychodzi zawsze podobny...

Par montaignes et par valees

Et par forez longues et lees

Par leus estranges et sauvages

Et passa mainz felonz passages

Et maint peril et maint destroit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1700ml a nie przypadkiem 1900ml przy wymianie filtra oleju?

 

Suma sumarum ja leję około 2,1-2,2L tak polecił mi bardzo dobry mechanik, który śmigał DR350 przez lat kilka.

 

Co do sprawdzania stanu oleju to najlepiej robić to od razu po jeździe.

Gasisz silnik, wykręcasz bagnet, wycierasz, wkładasz bez wkręcania, wyciągasz i odczytujesz poziom..

U mnie utrzymuje się w połowie wysokości całego bagnetu( nie podziałki MIN-MAX).

 

yo

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sprawdzam zawsze po jeździe olej. Robie to tak ze po zgaszeniu czekam 1-1,5min i wyciągam bagnet, wycieram szmatką i wkładam bagnet ale bez przykręcania, i mi zawsze pokazuje ful. I wiem ze dobrze pokazuje bo kiedy miałem walniętą uszczelke od sprzęgła i ciekło z niej to co jakis czas kiedy sprawdziłem w ten sam sposób oleju było mniej. Ja tak robie i wydaje mi się ze to dobry sposób.

superfastmario za duzo oleju w silniku to też jest nie zdrowe, może Ci wydmuchac którąś uszczelke, bo cisnienie jest zaduze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

superfastmario za duzo oleju w silniku to też jest nie zdrowe, może Ci wydmuchac którąś uszczelke, bo cisnienie jest zaduze.

DR350 ma suchą miskę i w tym przypadku lekki nadmiar oleju nie jest problemem, w zasadzie to ile oleju możesz wlać do układu z suchą miską jest ograniczone zbiornikiem do którego jest on wypompowywany, jedyne o czym trzeba pamiętać to fakt że olej wypompowywany z silnika jest spieniony i napełniając układ trzeba zostawić odpowiednią przestrzeń żeby pompa miała gdzie wypompować olej z silnika. Całkowita ilość oleju w DR350 to 2,1L, przy wymianie oleju bez filtra 1,7L, wymiana oleju z filtrem 1,9L, w praktyce wlanie 2,2L czy nawet 2,3L nie spowoduje żadnych kłopotów, wręcz przeciwnie większa ilość oleju poprawi chłodzenie. Sprawdzenie stanu oleju wykonuje się tak jak opisuje to serwisówka, a różnice na poziomie 0,5cm w górę czy w dół nie powinny być powodem do paniki.

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że kolego ghollum opisał to wystarczajaco dobrze :clap: .

Leję 2,2L i mam nadzieję ze głowica dzieki temu pożyje długooo.

Uszczelek na razie neie wypierdziało.

 

Polecam wlewanie przynajmniej tych 2,1L oliwy.

 

 

yo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 10 miesięcy temu...

czesc panowie jestem nowy i mam pytanko tak jak pisaliscie ile wlewacie oleju i ze sprawdzacie na bagnecie to niektorzy pisali ze maja polowe w oleju nie ktorzy maja calybagnet zatopiony w oleju. A ja mam bagnet nie orginalny bo z jakas temperatura. I czy ten bagnet jest takiej samej dlugosci jak orginalny?? I 2 sprawa najpierw ta temp. byla do 60 stopni C teraz mi wzrasta do 110 i najprawdopobdniej wtedy byo malo oleju skoro do 60 C bo nawet jak sprawdzalem to bagnet byl suchy i pewnie ten bagnet nawet sie nie zatapial w tym oleju a teraz rozgrzewa sie do 110 a od 120 C juz jest czerwopne pole nic sie nie dzieje skoro osiaga ten olej tak wysoka temperature??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...