_michal_mistrz_ Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 Witam, mam pytanko do panów którzy się lepiej orientują w sprawach oleju do dr'a 350.. 91'r... mianowicie jak się powinno sprawdzać olej w tym motorku, bo wiem że wchodzi do niego 1700ml... ale co do sprawdzenia to nie wiem, raz na bagnecie pokazuje mi fulla aż ponad kreske full - a raz brak... na zimnym silniku jak postoi całą noc to nie ma nawet deczka oleju na bagnecie... jak go odpale i troche pochodzi, postawie go prosto i odczekam jakąś godzinkę to jest full... pomocy jak to kontrolować, żeby nie nalać za dużo ani za mało... i wogule czy powinno się sprawdzając olej wkręcać bagnet do końca gwintu czy nie...???? proszę o odpowiedzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Reynevan Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 Według instrukcji masz uruchomić silnik na ponad 3 minuty,zgasić,odczekać minutę i sprawdzić... Szczerze mówiąc mam podobny problem (z tym ze nie odczekuje minute po zgaszeniu) Dobrze rozgrzewam silnik,staje,gaszę silnik,wyścigam bagnet...i prawie za każdym razem jest inaczej (nie o milimetr tylko np o pół centymetra na bagnecie,oczywiscie bagnet wycieram...) ;] Niech powie ktoś mądre słowa komu stan wychodzi zawsze podobny... Cytuj Par montaignes et par valeesEt par forez longues et leesPar leus estranges et sauvagesEt passa mainz felonz passagesEt maint peril et maint destroit... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
superfastmario Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 1700ml a nie przypadkiem 1900ml przy wymianie filtra oleju? Suma sumarum ja leję około 2,1-2,2L tak polecił mi bardzo dobry mechanik, który śmigał DR350 przez lat kilka. Co do sprawdzania stanu oleju to najlepiej robić to od razu po jeździe. Gasisz silnik, wykręcasz bagnet, wycierasz, wkładasz bez wkręcania, wyciągasz i odczytujesz poziom.. U mnie utrzymuje się w połowie wysokości całego bagnetu( nie podziałki MIN-MAX). yo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_michal_mistrz_ Opublikowano 19 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 No właśnie widzicie panowie są różne wersje, ale dzięki za info.... Jeśli by ktoś wiedział tak na 100% jak to trzeba robić to bardzo proszę o rozwinięcie tego tematu..!!! pozdrawaim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 20 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 ja sprawdzam zawsze po jeździe olej. Robie to tak ze po zgaszeniu czekam 1-1,5min i wyciągam bagnet, wycieram szmatką i wkładam bagnet ale bez przykręcania, i mi zawsze pokazuje ful. I wiem ze dobrze pokazuje bo kiedy miałem walniętą uszczelke od sprzęgła i ciekło z niej to co jakis czas kiedy sprawdziłem w ten sam sposób oleju było mniej. Ja tak robie i wydaje mi się ze to dobry sposób. superfastmario za duzo oleju w silniku to też jest nie zdrowe, może Ci wydmuchac którąś uszczelke, bo cisnienie jest zaduze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 20 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 (edytowane) superfastmario za duzo oleju w silniku to też jest nie zdrowe, może Ci wydmuchac którąś uszczelke, bo cisnienie jest zaduze. DR350 ma suchą miskę i w tym przypadku lekki nadmiar oleju nie jest problemem, w zasadzie to ile oleju możesz wlać do układu z suchą miską jest ograniczone zbiornikiem do którego jest on wypompowywany, jedyne o czym trzeba pamiętać to fakt że olej wypompowywany z silnika jest spieniony i napełniając układ trzeba zostawić odpowiednią przestrzeń żeby pompa miała gdzie wypompować olej z silnika. Całkowita ilość oleju w DR350 to 2,1L, przy wymianie oleju bez filtra 1,7L, wymiana oleju z filtrem 1,9L, w praktyce wlanie 2,2L czy nawet 2,3L nie spowoduje żadnych kłopotów, wręcz przeciwnie większa ilość oleju poprawi chłodzenie. Sprawdzenie stanu oleju wykonuje się tak jak opisuje to serwisówka, a różnice na poziomie 0,5cm w górę czy w dół nie powinny być powodem do paniki. Edytowane 20 Czerwca 2009 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
superfastmario Opublikowano 20 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 Myślę że kolego ghollum opisał to wystarczajaco dobrze :clap: . Leję 2,2L i mam nadzieję ze głowica dzieki temu pożyje długooo. Uszczelek na razie neie wypierdziało. Polecam wlewanie przynajmniej tych 2,1L oliwy. yo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_michal_mistrz_ Opublikowano 20 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 dzięki panowie i właśnie o to mi chodziło...!!! :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz_w4 Opublikowano 9 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2009 dzięki panowie i właśnie o to mi chodziło...!!! :bigrazz: 2,5 litra też nie jest grzechem jak jezdzi się w troszkę cięższym terenie.Sprawdzanie tak jak pisali poprzednicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adifcbarca Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 czesc panowie jestem nowy i mam pytanko tak jak pisaliscie ile wlewacie oleju i ze sprawdzacie na bagnecie to niektorzy pisali ze maja polowe w oleju nie ktorzy maja calybagnet zatopiony w oleju. A ja mam bagnet nie orginalny bo z jakas temperatura. I czy ten bagnet jest takiej samej dlugosci jak orginalny?? I 2 sprawa najpierw ta temp. byla do 60 stopni C teraz mi wzrasta do 110 i najprawdopobdniej wtedy byo malo oleju skoro do 60 C bo nawet jak sprawdzalem to bagnet byl suchy i pewnie ten bagnet nawet sie nie zatapial w tym oleju a teraz rozgrzewa sie do 110 a od 120 C juz jest czerwopne pole nic sie nie dzieje skoro osiaga ten olej tak wysoka temperature?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 W ciepłe dni, przy dość ostrej jeździe, olej potrafi rozgrzać się do ok 140 stopni. 110-120 to norma, nie masz się czym przejmować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adifcbarca Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 wielkie dzieki za odpowiedz ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.