m16 Opublikowano 9 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2004 WitamSprawa dla mnie bardzo wazna wiec prosilbym o szybka odpowiedz jak ktos wie.Ile iskier przypada na jeden obrot walu w charcie ??Wydaje mi sie, ze 3 ale nie jestem pewien na 100 % Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 9 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2004 Wydaje mi sie, ze 3 ale nie jestem pewien na 100 % A co masz trzygarowego charta. Oczywista rzeczą jest że jedna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 9 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2004 Jeden obrót wału to jeden prłny ruch tłoka - czyli jedna iskra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 10 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2004 A modul elektroniczny tu przypadkiem nic nie zmienia ?Jak sie dolozy naprzyklad swiece do cylindra i kopnie to sa 3 iskry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 10 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2004 Jak kopniesz raz to wał obróci sie nawet kilka razy. Dlatego masz kilka iskier. Moduł elektroniczny nie ma tu nic do tego. Poszukaj sobie materiałów na temat działania silników 2 suwowych tam jest wszystko dokładnie wyjaśnione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gościu Opublikowano 10 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2004 m16 zdziwiełęs mie tym pytaniem 8O nie wiem czy masz miernik proadu takie małe gówienko z dwoma kabalmi jak tak to ustam na nim opcje zeby ci pokazywało czy obwód zamkniety czy otwarty 1-otwarty, 0-zamkniety i wystarczy ze bedziesz krecił wałem po uprzenik podłaczeni tego ustrojstwa, to sam zobaczysz ze przy jednym oprice wału tylko raz ci sie pojawi "1" zdazaja sie przypadki ze sie ma 2 iskry przy jednym obrocie , miałem tak przy motoryce co sie okozało zrobiłs ie jakis zadzior na krzywce wypolerowałem go i był gitess ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qler Opublikowano 10 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2004 m16, na 1 obrot walu napewno przypada jedna iskra, wiecej iskier moze przypadac tylko przy kilkucylindrowych moto, lub tak jak mowi Gosciu, ale ty masz zaplon elektroniczny wiec cos takiego ci sie niemoze przydazyc, przy wylaczonym zaplonie i wykreconej swiecy przytkaj palcem wlot do cylindra i wtedy zobaczysz ile razy wal sie obraca jak kopniesz(tylko nie przytykaj go mocno, tylko tak zeby komprecha uciekala a zebys czul na palcu jak ucieka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 10 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2004 Znaczy sie tez tak myslalem ale korespondowalem z gostkiem w sprawie obrotka i dostalem maila o takiej oto tresci:Rzeczywiście, jednocylindrowy dwusów to tak jak dwucylindrowy czterosów, ale tylko w przypadku tradycyjnego układu zapłonowego z przerywaczem. W przypadku zapłonu elektronicznego impulsy wyzwalające (inicjujące iskrę na świecy) są wytwarzane w specjalnej cewce (pod kołem zamachowym). W układzie z przerywaczem i silniku 1cyl. 2suw. jest jeden impuls na obrót. W przypadku zapłonu elektronicznego tego typu, impulsów w ciągu jednego obrotu jest tyle, ile mabiegunników na kole magnesowym. Jeśli jest 6 (o ile sie nie myle to w Charcie taka jest ich liczba, jeśli nie to proszę mnie poprawić) nabiegunników to tyle samo jest impulsów, z tym, że 3 w jedną i 3 w drugą stronę. Montując diodę prostowniczą odseparujemy impulsy dodatnie od ujemnych, co daje właśnie 3 impulsy na obrótDlatego bylem taki zdziwiony czyli, ze koles sie myli ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gościu Opublikowano 11 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2004 ale pomysl logicznie jezeli bys miał 3iskry w ijednym obrocie wału to by sytłacja wygladała tak: wał sie obraz o 14 obrotu w tym momecie masa iskre mieszanak która jeste w cylidrze jest czesciowo spalona tłok ci sie cofa potem znowu idze do góry masz 24 obrotu wału i znowu iskra znowu mieszank ci sie spala i cofa potem masz juz iskre tam gdzei powina byc tzn. w punkcie najwiekszego sprzezenia i wtedy w cylidrze nie masz juz mieszanki i nie masz co spalic ;) to było rozumowanie bardzo teoretyczne :buttrock: chyba ze masz taki zepłon ze on te w jakis dziwny sposód kodesuje te 3 iskry po czym w puncie zapłonu je wyzwala i w efekcie koncowym jasz jedna wielka iskre :roll: ale nie wiem czy to mozliwe :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 11 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2004 Znaczy sie tez tak myslalem ale korespondowalem z gostkiem w sprawie obrotka i dostalem maila o takiej oto tresci:Rzeczywiście, jednocylindrowy dwusów to tak jak dwucylindrowy czterosów, ale tylko w przypadku tradycyjnego układu zapłonowego z przerywaczem. W przypadku zapłonu elektronicznego impulsy wyzwalające (inicjujące iskrę na świecy) są wytwarzane w specjalnej cewce (pod kołem zamachowym). W układzie z przerywaczem i silniku 1cyl. 2suw. jest jeden impuls na obrót. W przypadku zapłonu elektronicznego tego typu, impulsów w ciągu jednego obrotu jest tyle, ile mabiegunników na kole magnesowym. Jeśli jest 6 (o ile sie nie myle to w Charcie taka jest ich liczba, jeśli nie to proszę mnie poprawić) nabiegunników to tyle samo jest impulsów, z tym, że 3 w jedną i 3 w drugą stronę. Montując diodę prostowniczą odseparujemy impulsy dodatnie od ujemnych, co daje właśnie 3 impulsy na obrótDlatego bylem taki zdziwiony czyli, ze koles sie myli ?? Koleś ma problem z fizyką. Co z tego, że jest 6 nadbiegunników skoro ic układ jest taki , że jest 5 "połuniowych " i jeden "północny" i w czasie jednego obrotu wału nastę puje tylko jedna zmiana pola z S na N i tym momencie pojawia sie impuls. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 11 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2004 Człowieniu, jakbys miał 3 iskry to by ci ten silnik nie pracował w ogole, nie odpaliłbys go Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 11 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2004 Człowieniu, jakbys miał 3 iskry to by ci ten silnik nie pracował w ogole, nie odpaliłbys goCzlowieku, jak bym o tym wiededzial to bym tematu nie zakladal... joserodo - dzieki - teraz juz wszystko wiem :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stepow Opublikowano 12 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2004 Wszystko jest ok.Jest na pewno tak, że iskra przypada raz na obrót wału i powinna przeskoczyć na moment zanim tłok osiągnie ZZ (zwrot zewnętrzny), w komarach/rometach było to 3 mm przed ZZ, nie wiem jak w charcie ale pewnie podobnie.Jeśli wykręcisz świecę i kopniesz w rozrusznik to zakręcisz wałem szybko i bez wiekszego oporu, bo wykręcona z głowicy świeca nie uszczelnia cylindra i nie ma spężania. Widać wtedy wiele iskier. Jako ciekawostkę mogę podać tę informacje że niektóre maluchy (znaczy fiaty 126 p) miały aparat zapłonowy bez palca rozdzielacza. Idea była taka żeby iskra występowała zawsze, gdy tłok jest w pobliżu ZZ, tak więc iskra raz była potrzebna (przed swuwem pracy) a kolejny nie, bo poruszający się w góre tłok wypychał spaliny i iskra szla na darmo. Uprościło to konstrukcje aparatu zapłonowego i zwiekszył niezawodoność, bo wyeliminowano palec rozdzialacza. Ale to tylko taka ciekawostka. pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qler Opublikowano 12 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2004 Jeśli wykręcisz świecę i kopniesz w rozrusznik to zakręcisz wałem szybko i bez wiekszego oporu, bo wykręcona z głowicy świeca nie uszczelnia cylindra i nie ma spężania. Widać wtedy wiele iskier.jesli swieca jest wkrecona w cylinder to przy silniku takim jak ma chart naprzyklad gdy przylozysz sam przewod wysokiego napiecia do glowicy i kopniesz to tez przeskoczy kilka iskier (sprawdzilem gdy wymienialem kapturek :buttrock: ) wynika to z malej pojemnosci i z niskiego stopnia sprezania, po prostu silnik jest latwo przezucic przez kompresje ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anarch Opublikowano 20 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2004 w punkcie gdzie paliwo est najbvardziej stloczone - gurny martwy punktnastepuje iskra - wybuch mieszanki tlok idzie do dolunie widze miejsca gdzie w tym procesie mozna w motorku wwalic wiecej iskier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.