Hipolit Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 WItam wszystkich. W mim sprzęcie jest iskra(bardzo dobra), kompresja jest bez zarzutów, zawór membranowy sprawny, simeringi na wale ok, świeca ok, gaźnik też. Motocykl nie chce gadać, nic, czy z kopa czy z popychu bez zmian. Teraz jest u znajomego mechanika i z tego co wybadał prze ostatni tydzień jest problem z zabardzo przyśieszonym lub opuźnionym zapłonem. W tym silniku nie ma możliwość manewracji impulsatorem więc tu nic nie zdziałam... I właśnie teraz moge zadać pytanie na które odpowiedź bardzo mi pomoże; co może powodować zbytnie opuźnienie lub przyśpieszenie zapłonu? czy może to być tylko wina uszkodzonego modółu (który daje bardzo dobrą iskrę i człowiek który mi go sprzedał zapewniał mnie że identyczny silnik pracował na nim bez zarzutów) czy możę to być jednak wina jakiegoś innego elementu elektryki?? Prosze was o jakieś podpowiedzi w tej sprawie bo jak nic nie uda mi się zdziałać na tym co mam to będę mysiał jechać sto kilometrów od domu z motorem do faceta który ma do sprzedania modół i tam sprawdzić moto... A szczerze mówiąc nie widzi mi się to zabardzo... :/ Pozdrawiam i czekam na waszą pomoc. P.S kiedyś jak próbowałem odpalić go na samo-starcie silnik zgadał mi na ok 5 sekund na wyższych obrotach i sam zgasł, tyle wszystkiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simson 56cm Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Dowiedz sie dokładnie w jakich momentach ta iskra skacze, czy jest rozrzut czy wystepuje cały czas w jednym punkcie. Z Twojego opisu wynika że iskra występuje w różnych punktach przy stałym ustawieniu statora, co sugerowałoby uszkodzenie impulsatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek09 Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 może masz nieoryginalny moduł i daje Ci iskrę albo o wiele za wcześnie albo dopiero jak tłok idzie do dołu, miałem taki przypadek w swojej nsr, jak jest u mechanika to niech podłączy lampę stroboskopową, kopnie kopniakiem i bez odpalania widać po znakach czy iskra jest w dobrym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 30 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 (edytowane) Iskra jest w jednym momencie tylko że nie w tym co trzeba... Tak jak mówiłem, poprzedni właściciel powiedział że na module taki sam silnik pracował i niewiem czy robił mnie w ... czy to możę być wina czegoś innego. Impulsator jest sprawny. Już mniej więcej wiem jak działa taka lampa, tylko co to jest przewód "VN" albo "WN"? różnie pisało? I co myślicie o tej lampie http://allegro.pl/show_item.php?item=645581782 bo może ją zakupie jeśli ma mi pomóc. Edytowane 30 Maja 2009 przez Hipolit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Jak dla mnie to wyglada na zwykla diode z opornikami zeby jej nie spalilo... koszt max 2zl. Nie napisales jaki to motocykl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 30 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 (edytowane) Jak dla mnie to ja nie potrafiłbym tego zmontować... Nie napisales jaki to motocykl. : Popatrz jeszcze raz na pierwszy post :banghead: :clap: Edytowane 30 Maja 2009 przez Hipolit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek09 Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 (edytowane) Iskra jest w jednym momencie tylko że nie w tym co trzeba... Tak jak mówiłem, poprzedni właściciel powiedział że na module taki sam silnik pracował i niewiem czy robił mnie w ... czy to możę być wina czegoś innego. Impulsator jest sprawny. Już mniej więcej wiem jak działa taka lampa, tylko co to jest przewód "VN" albo "WN"? różnie pisało? I co myślicie o tej lampie http://allegro.pl/show_item.php?item=645581782 bo może ją zakupie jeśli ma mi pomóc. przewód WN to przewód który idzie na świecę, jakby działała za taką cenę dobrze to wykluczyłbyś winę modułu. jimi11 poczytaj z czego zbudowana jest taka lampa to napewno nie zamknie Ci się koszt w 2zl ;]a i po zmontowaniu nie wiadomo czy zadziała Edytowane 30 Maja 2009 przez jasiek09 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 A sorry, nie doczytalem uwaznie. Moja wielka wina ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 2 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 USTERKA ZLOKALIZOWANA, chyba... Dorwałem wczoraj lampę stroboskopową i sprawdziłem jak bardzo jest przestawiony zapłon. Okazało się że zapłon jest opóźniony, lampa błyskała w momencie gdy punkt na kole zamachowym mija impulsator jakiś centymetr,półtora. Teraz pytanie czy zapłon jest opóźniony z winy uszkodzonego modułu czy jeszcze coś może spowalniać wyzwalanie iskry ?? Dodam jeszcze że teraz jak tak wszystko sobie przypominałem to gdy kupiłem moto nie miałem problemów z lewymi obrotami lecz z czasem zdarzało się to coraz częściej, po remoncie nawet nie mogłem wyjechać z garaży bo wskakiwał mi wsteczny... jak wiozłem motor do mechanika to iskra była dobra, jasna i niebieska teraz jest już słabsza i bardziej fioletowa a nie niebieska. I nie wiem czy to może być prawda ale ktoś mi kiedyś wspominał że uszkodzona albo zużyta cewka zapłonowa(zewnętrzna) to może ona opóźniać zapłon. Jak myślicie czy to może być też wina cewki ?? Co o tym myślicie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pypek9 Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 jak ci "wskakiwał wsteczny" to może być problem z wałem, a ta usterka może być spowodowana przestawieniem sie czopu, tak mi przyszło na myśl chociaż jest to mało prawdopodobne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 2 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Normalnie,,, wcześniej miałem wsadzony moduł od MTX 80 i łapał mi lewe obroty. Wymieniłem go na taki jak oryginalny i z przyśpieszonego zapłony zrobił się opóźniony i nie wiem w czym do końca jest przyczyna... Niby wszystko wskazuje na moduł ale czy to na pewno to ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simson 56cm Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Nie sugerowałbym sie tym ze iskra wystepuje juz po minięciu impulsatora przez "punkt na magnecie" jak to nazwałeś. Złap jeszcze raz ten stroboskop, wykreć swiece, ustaw tłok jakies 2mm przed gmp (nie znam dokładnego dla tego modelu ale 2mm juz da jakies odniesienie), zaznacz sobie białym markerem przedłużające sie kreski na magnecie i karterze/statorze jak wygodniej i dopiero odpal moto i powiedz co widzisz w świetle stroboskopu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 4 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 Nie rozumiem po co miałbym tak robić. Znajomy na początku sprawdził sprawdził zbieżność koła GMP tłoka z momentem gdy impulsator i przy czujniku na kole i wszystko się zgadza, tylko iskra jest wyzwalana za wolno. Na samostarcie mi załapywał na kilka sekund ale to co innego. Najlepiej by było jak bym znalazł kogoś z takim samym MTXem i do niego przełożył swój moduł i cewkę, albo odwrotnie. Zadałem do pytanie w dziale 'Honda' ale nie ma odzewu... a potrafiłbym się odwdzięczyć za pomoc ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 6 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Witam wszystkich motocykl naprawiony :D:D:D Winą całej usterki nie był moduł, impulsator, cewka czy jakaś inna część elektryki tylko BENZYNA !!! Wlałem nową benzyny i jak ręką odją!, po chwili padła świeca wsadziłem NGK trzy elektrodową i silnik pracuje bez problemu. Nie wiem dlaczego tak czule reagował na benzyne ale wszystko jest już <ok> ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.