FuriatTL Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Przyjechalem normalnie motorem, zaparkowalem. Nastepnego dnia naciskam starter, cos zaterkotalo, kontrolki zgasly. Przeczyscilem wszystkie wtyczki, podlaczylem akumulator od auta, kontrolki sie swieca, naciskam starter, przekrecil moze 1 obrot i koniec. Auto startuje od razu z tego aku. W motorze zreszta aku nie ma nawet roku. Czemu nie chce krecic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 (edytowane) Jeśli akumulator jest dobry a mimo to nie chce kręcić to albo rozrusznik się rozleciał albo przekaźnik rozrusznika odmawia posłuszeństwa. Spróbuj odpalić rozrusznik na krótko tzn. z pominięciem przekaźnika. Edytowane 29 Maja 2009 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FuriatTL Opublikowano 29 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Jak to sprawdzic zeby wyeliminowac winowajce? Mysle ze silnik wporzo, moge go na pych sprobowac. Jak moze sie rozrusznik rozleciec? Troche zakrecil. Czuje w moczu ze to elektryczna sprawa jakas... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 (edytowane) Z tego co napisałeś wynika że rozrusznik ma zwarcie, można to sprawdzić mierząc specjalnym amperomierzem wartość prądu jaki wymusza rozrusznik (jeśli wartość prądu jest większa niż znamionowy amperaż rozrusznika to znaczy że jest uszkodzony). Jeśli nie posiadasz takiego amperomierza można poradzić sobie inaczej; podczas "kręcenia" zmierzyć napięcie na zaciskach akumulatora - jeśli (przy dobrym akumulatorze) napięcie bardzo mocno spada np.z 13,2V do 9V to znaczy że rozrusznik powoduje zwarcie w układzie elektrycznym. Jak to sprawdzic zeby wyeliminowac winowajce? Mysle ze silnik wporzo, moge go na pych sprobowac. Jak moze sie rozrusznik rozleciec? Troche zakrecil. Czuje w moczu ze to elektryczna sprawa jakas... Tylko nie z popychu... szkoda motocykla Edytowane 29 Maja 2009 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FuriatTL Opublikowano 29 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Ten moj przekaznik wyglada dokladnie tak http://moto.allegro.pl/item625028448_suzuk...ozrusznika.html Jak mam sprawdzic czy to moj winowajca? Mozna cos zewrzec w tej wtyczce zeby wystartowac rozrusznik? Dochodzi + i - z akumulatora (te ze srubami) i wychodzi wtyczka z 4ma kablami. Do czego one sa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 (edytowane) Jeśli podczas "kręcenia" gasną kontrolki to nie jest przekaźnik ale raczej to co pisałem post wcześniej. Na początku pisałem że przyczyną może być przekaźnik ale przeoczyłem twoją wypowiedź o gasnących kontrolkach. Sprawdź napięcie akumulatora podczas "kręcenia" i wszystko będzie jasne. Edytowane 29 Maja 2009 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 a z auta ciężko odpalić, bo trudno dzisiaj kupić porządne kable rozuchowe. Te z supermarketów i stacji benzynowych nadają się co najwyżej do zasilania choinki na swięta.. Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Jezeli nie zapala, a przy okazji gasna kontrolki to pierwszym winowajca jest kiepski kontakt na klemach aku. Sprawdz czy sruby nie sa luzne / zasniedziale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 podladuj aku prostownikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GANER Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Jezeli nie zapala, a przy okazji gasna kontrolki to pierwszym winowajca jest kiepski kontakt na klemach aku. Sprawdz czy sruby nie sa luzne / zasniedziale. OK A jesli sie to dzieje tylko jak moto jest gorące? Na zimnym kreci jak wsciekły. Aku nowe, klemy wyczyszczone ,masa na silnik również. Poza tym : aku bez obciązenia 12.55V z obciązeniem (swiatła) 12.30V Ładowanie przy 5000 (swiatła włączone) 14.30V W momencie rozruchu napiecie spada do prawie 9V. Ciekawa rzecz wystarczy 5 minut postoju a wszystko wraca do normalnego stanu. Pozdrawiam Grzegorz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.