Skocz do zawartości

Suzuki TL1000 '98 nie kreci rozrusznik


Rekomendowane odpowiedzi

Przyjechalem normalnie motorem, zaparkowalem. Nastepnego dnia naciskam starter, cos zaterkotalo, kontrolki zgasly.

 

Przeczyscilem wszystkie wtyczki, podlaczylem akumulator od auta, kontrolki sie swieca, naciskam starter, przekrecil moze 1 obrot i koniec. Auto startuje od razu z tego aku. W motorze zreszta aku nie ma nawet roku.

 

Czemu nie chce krecic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli akumulator jest dobry a mimo to nie chce kręcić to albo rozrusznik się rozleciał albo przekaźnik rozrusznika odmawia posłuszeństwa. Spróbuj odpalić rozrusznik na krótko tzn. z pominięciem przekaźnika.

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co napisałeś wynika że rozrusznik ma zwarcie, można to sprawdzić mierząc specjalnym amperomierzem wartość prądu jaki wymusza rozrusznik (jeśli wartość prądu jest większa niż znamionowy amperaż rozrusznika to znaczy że jest uszkodzony). Jeśli nie posiadasz takiego amperomierza można poradzić sobie inaczej; podczas "kręcenia" zmierzyć napięcie na zaciskach akumulatora - jeśli (przy dobrym akumulatorze) napięcie bardzo mocno spada np.z 13,2V do 9V to znaczy że rozrusznik powoduje zwarcie w układzie elektrycznym.

 

Jak to sprawdzic zeby wyeliminowac winowajce?

Mysle ze silnik wporzo, moge go na pych sprobowac.

 

Jak moze sie rozrusznik rozleciec? Troche zakrecil. Czuje w moczu ze to elektryczna sprawa jakas...

 

Tylko nie z popychu... szkoda motocykla

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten moj przekaznik wyglada dokladnie tak

 

http://moto.allegro.pl/item625028448_suzuk...ozrusznika.html

 

Jak mam sprawdzic czy to moj winowajca?

Mozna cos zewrzec w tej wtyczce zeby wystartowac rozrusznik?

Dochodzi + i - z akumulatora (te ze srubami) i wychodzi wtyczka z 4ma kablami. Do czego one sa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podczas "kręcenia" gasną kontrolki to nie jest przekaźnik ale raczej to co pisałem post wcześniej. Na początku pisałem że przyczyną może być przekaźnik ale przeoczyłem twoją wypowiedź o gasnących kontrolkach. Sprawdź napięcie akumulatora podczas "kręcenia" i wszystko będzie jasne.

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z auta ciężko odpalić, bo trudno dzisiaj kupić porządne kable rozuchowe. Te z supermarketów i stacji benzynowych nadają się co najwyżej do zasilania choinki na swięta..

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jezeli nie zapala, a przy okazji gasna kontrolki to pierwszym winowajca jest kiepski kontakt na klemach aku.

Sprawdz czy sruby nie sa luzne / zasniedziale.

 

 

OK

A jesli sie to dzieje tylko jak moto jest gorące?

Na zimnym kreci jak wsciekły.

Aku nowe, klemy wyczyszczone ,masa na silnik również.

Poza tym :

aku bez obciązenia 12.55V

z obciązeniem (swiatła) 12.30V

Ładowanie przy 5000 (swiatła włączone) 14.30V

W momencie rozruchu napiecie spada do prawie 9V.

Ciekawa rzecz wystarczy 5 minut postoju a wszystko wraca do normalnego stanu.

Pozdrawiam Grzegorz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...