wr250artur77 Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Witam. Jestem posiadaczem Husqvarny WR250 94r. 2T, temat ten zamieszczam tutaj ponieważ mam problem ze skrzynia biegów lub sprzęgłem. Problem polega na zmianie biegów na wyższy, 1,2 wchodzi ładnie a wyższe nie chcą wskoczyć jeśli silnik pracuje na wysokich obrotach. Jeżeli jadę wolno biegi wchodzą bez większych problemów. Myślałem że to sprzęgło, po podciągnięcu nieco się poprawiło 1,2,3 bez problemu dalej wciąż ciężko. Jeżeli dalej sie podciąga linkę, to sprzęgło zaczyna się ślizgać i wiadomo czym to grozi. Doradzono mi wlać fulsyntetyk, nie pomogło. Nie znam się za bardzo ale czy to może być wina zużytych tarcz sprzęgłowych ??? Gość powiedział mi że jeżeli są bardzo zużyte to mimo wysprzęglenia powstaje efekt "sklejania" tarcz z zabierakami i napęd nie do końca jest rozłączony dlatego tryby nie chcą się zazembić. Czy to może być przwda że to tarcze czy coś poważniejszego ??? Dziwi mnie że jak silnik ma niskie obroty biegi wchodzą, a przy wysokich nie. Czy w takiej skrzyni występuje jakiś synchronizator jak w samochodzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 A jak bez sprzęgła ?? znajomy jeżdzi na crosach i nie używa sprzęgła (strata czasu i biegi lepiej wchodzą ) ja z reszta w hondzie nie używam sprzęgła do zmiany w górę , tylko do ruszania . Co to znaczy że przy wysokich nie wchodzą ??? przecież przed zmianą biegu na wyższy i tak zchodzisz z obrotów zmieniasz bieg i dajesz gazu . chyba nie zmieniasz biegów przy 3000tyś obrotów np z 3 na 4 bieg . Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wr250artur77 Opublikowano 28 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Oczywiście że nie zmieniam biegów na wysokich obrotach, ale po ujęciu gazu trzeba poczekać że obroty spadną prawie na "jałowe" inaczej biegu nie mogę wrzucić . Co do zmiany bez sprzęgła to z tego co wiem to jest to możliwe ale w nowszych maszynach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 widocznie nie umiesz zmieniać biegów. Robi sie toto nastepujco: lecisz na otwartym gazie, zaczynasz lekko ciągnąć za dźwignię do góry. Kiedy zrobisz tzw. "cofkę" - czyli na ułamek sekundy zamkniesz gaz - bieg sam wskoczy. Ot, cała filozofia... ps. im wyższe obroty, tym łatwiej wchodzi... Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 eeeee..... w każdym sprzęcie z skrzynią kłową można bez sprzęgła (w junaku też można a nowy sprzęt toto nie jest przecież) Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wr250artur77 Opublikowano 29 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Dziękuję za życzliwe odpowiedzi, ale nie jest to mój pierwszy motor i zmiana biegów nie jest dla mnie większym problemem. Jeżeli zmieniam biegi ze sprzęgłem to myślę że to w niczym nie szkodzi, nie powinno to przeszkadzać w ich zmianie, (bynajmniej trybom jest trochę lżej) :). Jeśli chodzi o sformułowanie "na wysokich obrotach" to nie chodziło mi na maksymalnych ale już w połowie otwartej przepustnicy są problemy. Pozatym mam ten motor od zeszłego roku i na początku było wszystko ok. a teraz są problemy :( Także miałbym prośbę: Czy mógłby się ktoś wypowiedzieć, kto kmini temat od strony mechanicznej bez dywagacji "nie umiesz zmieniać biegów". Za ewentualne odpowiedzi będę bardzo wdzięczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Zmiana biegow ze sprzeglem na wyzszych obrotach owszem szkodzi bo jest za dluga dla wiekszosci skrzyn. Najlepszym wtedy wyjsciem jest zmiana opisana powyzej z jednoczesnym lekkim wcisnieciem sprzegla, wszystkie czynnosci czyli wcisniecie sprzegla i odpuszczenie gazu oraz delikatny ruch noga pomagajacy dzwigni wlozyc bieg robione jednoczesnie na tempo "raz". Od strony mechanicznej problem wyglada mi na wyrobienie / podgiecie wodzikow. Trzeba by je wyjac, zmierzyc luz jaki maja w przesuwnym kole i porownac z serwisowka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wr250artur77 Opublikowano 30 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 :notworthy: Od strony mechanicznej problem wyglada mi na wyrobienie / podgiecie wodzikow. Trzeba by je wyjac, zmierzyc luz jaki maja w przesuwnym kole i porownac z serwisowka. :notworthy: Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło. Dziś testowałem jazdę ze zmianami biegów bez użycia sprzęgła, i jest tak samo, nawet po zupełnym cofnięciu manetki trzeba poczekać aż silnik spadnie z obrotów dość znacznie ( prawie na jałowe) i dopiero biegi zaczynają wchodzić. :banghead: Przyszły tydzień pokaże jestem umówiony z mechnikiem. Dziękuję wszystkim przy okazji wyszło że powinienem zmienić technikę jazdy, no cóż na naukę nigdy ponoć nie jest za późno :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.