Skocz do zawartości

problem z regulatorem napięcia???


kiki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem a raczej zagwostke. Sprawa dotyczy ładowanie w VFR 800 ’98. Mam motka od ponad roku i nie miałem z nim żadnych problemów. W sumie to i nadal nie mam, ale jest jeden mały szkopuł. Mianowicie- ostatnimi dniami zamontowałem miernik napięcia ładowania – taki mały ale przydatny gadżet- mierzy napięcie ładowania w zakresie 12- 15V. Ogólnie z prądami w moim moto nie mam problemu- aku trzyma, moto nie gasnie itp.

Ładowanie na wolnych na światłach wynosi ok. 13,9 (wolne obroty) a przy 5000 obr wynosi 13,3V. Trochę słabe, ale tak jak mówiłem- problemów z prądami nie mam i nie miałem jako takich.

Dobra teraz do sedna sprawy – jak jadę na motku i obroty wzrastają powyżej 6 tys obr to i na moim mierniczku widać jak ładowanie wzrasta do około 14,5-15V. Najlepsze jest to iż na postoju nawet trzymając stałe -6-8 tys obrotów to ładowanie wynosi tyle co przy 5 tys obr- tj ok13,3 V, dopiero podczas jazdy napięcie ładowanie jest większe… Ktoś wie o co biega?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy jaka metoda pomiaru... (rodzaj miernika)

jesli mierzysz na akumulatorze to ok -- istnieje cos takiego jak pole magnetyczne przykladowo-jesli uzywasz miernika laboratoryjnego ultra wyczynowy :) ) ma on ogromną rezystancje wewnetrzną i kladac przewody na platformie pomiarowej wiszac luzno miernik pokazuje napiecie -- to przyklad tylko .. teraz pytanie : dla czego ... odpowiedz prosta -pole elektro-magnetyczne dziala podobnie jak fale radiowe energia jest w powietrzu wytwarza ja nawet zaplon w motocyklu czasami w radio mozna uslyszec stary motorower :) nowoczesne juz nie emituja tak wiele zaklucen(pola elektro magnetycznego)

podobnie jest u Ciebie Twoje ustrojstwo do pomiaru prawdopodobnie zbiera smieci z eteru...( mozliewe tez ze ladunki elektro statyczne w czasie jazdy) =jak temu zaradzic????? prosta metoda ... przewód ekranowany podobny jak koncentryk antenowy tylko cienki i miekki -- natychmiast miernik pokaze wartosci realne!!---

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Panowie za rady :),

Btw w najbliższych dniach planuje zakup takiego reglerka :

http://moto.allegro.pl/item645793431_uniwe...ar_12_m_cy.html

 

Czytałem o nim pozytywne opinie a i rok gwarancji też jest powodem :).

Planuje go wozic w schowku (jako zapasowy) z jednego powodu- motka uzywam w celach dalszej turystyki a nagłe awarie regulatorka mogą napsuć krwi i nerwów (o zniszczonym wyjeździe nie wspomne).

Kilka dni temu kolega z VFR-oc zagotował za Poznaniem aku i moto do Warszawy wróciło już na przyczepce :icon_rolleyes: - więc myśle że warto dmuchać na zimne :)

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez kiki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:):):)

zaden inzynier nie zrobi tak lamerskiego opisu ...

nie podane zadne parametry typu moc maksymalna.. prąd.....

radiator z jakiego proukowany to konstrukcja z poczatku 70 lat jesli juz biorą taką kase to ;; mogli nowoczesny a to zwykla choinka bardzo niewygodna w zamocowaniu.... konstrukcja takiego regulatora jest prymitywna uklad prostowniczy tryrstor i doslownie na kilku lemementach uklad kontrolujacy napiecie (regulatory wszystkich popularnych firm są niemal identyczne honda...BMW...Aprilla)najwazniejsza sprawa to odprowadzenie ciepla !!! i dla motocyklisty ksztalt i rozmiar punkty mocowania a tu mamy przyklad prymitywizmu na poziomie szkoly podstawowej (jak to przymocowac ?? na opaski?? )radiator z odzysku prawdopodomnie juz nie produkowany (uzywalem takich na poczatku 80 lat)zastapiony nowoczesniejszumi kilka elementow zalanych zywica i kabelki koszt zrobienia 30 pln !

kolego pisze jako motocyklista - nie dajmy robic sie w bambuko! nie za 240 pln!! :):):)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz mieć dokładne dane co do napięcia to musisz użyć porządnego miernika, który zmierzy wartość skuteczną bez względu na różne "śmieci". Proste mierniki cyfrowe nierzadko głupieją jeśli tylko występują jakieś nagłe skoki, czy przepięcia. Niegłupim sposobem jest używanie miernika analogowego. On ma tę właściwość, że mierzy wartość średnią i robi to dość dobrze.

 

Regulator z aukcji nie wygląda źle. Radiator sam w sobie też jest dobry (w AVT kosztuje 8 zł). Tajemnicą pozostaje sposób montażu i parametry tego modułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie o tajemnicy montazu pisalem!! po za tym radiator jest przymały jak na cos co ma byc do wszystkiego czyli teoretycznie posiadac zapas mocy(mocy jaką mozna odprowadzic w postaci ciepła) -- wytrzymac wszystkie typowe obciążenia.... co do miernika cyfrowego jest tani i bardzo skuteczny!!!! nawet najtanszy model 830 jest rewelacyjnie dokładny jak na cene! natomiast jego zaleta ogromna czyli gigantyczna opornosc wejsciowa(nie obciąza mierzonych ukladów elektronicznych własną opornoscią) jest latwa do zlikwidowania!!:):):) rezystor okolo 10 kilko ohm i kondensator 0,1 mikro farada równolegle do koncowek pomiarowych idealnie zlikwiduja wszelkiego rodzaju smiecie pojawiajace sie przy pomiarach regulatorow napiec i innych spraw pradowych w motocyklu ....:):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiki, ja właśnie do mojej RC24 taki regulator kupiłem i się naciąłem. Po pierwsze gościu przysłał mi nie ten co trzeba, po drugie sam poprosił o jego odesłanie, bo odkrył jakiś błąd konstrukcyjny w nim. Nie mogę powiedzieć, gościu b. miły i dobry kontakt, ale jednak straciłem czas i pieniądze, bo wysyłał on regler do moich rodziców, a oni dopiero dalej za granicę (sprzedający nie oferował takiej możliwości). Kupiłem w końcu w porównywalnej cenie coś na brytyjskim Ebayu i jakość budowy była znaczna na korzyść brytyjskiego reglera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie o tajemnicy montazu pisalem!! po za tym radiator jest przymały jak na cos co ma byc do wszystkiego czyli teoretycznie posiadac zapas mocy(mocy jaką mozna odprowadzic w postaci ciepła) -- wytrzymac wszystkie typowe obciążenia.... co do miernika cyfrowego jest tani i bardzo skuteczny!!!! nawet najtanszy model 830 jest rewelacyjnie dokładny jak na cene! natomiast jego zaleta ogromna czyli gigantyczna opornosc wejsciowa(nie obciąza mierzonych ukladów elektronicznych własną opornoscią) jest latwa do zlikwidowania!!:):):) rezystor okolo 10 kilko ohm i kondensator 0,1 mikro farada równolegle do koncowek pomiarowych idealnie zlikwiduja wszelkiego rodzaju smiecie pojawiajace sie przy pomiarach regulatorow napiec i innych spraw pradowych w motocyklu ....:):)

 

Fabryczne radiatory wygladają gorzej, a działają. No ale jak wiadomo, nie wiadomo co i jak w tym jest zrobione. Nie ma co dyskutować bez badań.

 

Co do cyfrowego miernika - najchętniej to dałbym porządny układ całkujący (taki ze stałą czasową rzędu 0,5 s), i małą rezystancją wewnętrzną (czyli w sumie dzielnik z kondensatorem). W motocyklu nie zależy nam na niczym ponad dokładny pomiar i odporność na śmieci. Osobiście uwielbiam mierzyć napięcie oscyloskopem cyfrowym. W cudowny sposób wylicza matematycznie z przebiegu wartość skuteczną :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kilka dni temu kolega z VFR-oc zagotował za Poznaniem aku i moto do Warszawy wróciło już na przyczepce :icon_rolleyes: - więc myśle że warto dmuchać na zimne :)

 

Witam.

Pytanie mam takie co z tym moto dalej było, czy to regler się skopcił? bo prawdę mówiąc wczoraj zrobiłem to samo z moim kle (czyli też wrócił do bazy na przyczepce) :evil: A poza tym teraz to w ogóle nie mam prądu - wszystko zje..ło i mam niezłą zagwozdke w tym temacie, bo kompletnie nie wiem o co cho..., a i z dobym mechanikiem u mnie kiepsko. :banghead: Jedno co wiem, to na pewno przypalona cewka rozruchu (czyli coś takiego: http://www.allegro.pl/item638345315_kawasa...a_rozruchu.html )

Pomócie coś czeski film z moto. :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...