artur123 Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Witajcie. Mam problem w mojej mz nie ma ładowania. Wirnik nowy, stojan na 100% dobry, regulator napięcia nowy szczotki nowe,diody prostownicze dobre zmieniałem. Po rozłączeniu 3 faz na odpalonym silniku z alternatora nie wychodzi prąd.Zapłon jeszcze mam platynkowy help :banghead: Co może, być przyczyną braku ładowania. Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Wszystko dobrze masuje?(regulator).wszystko porządnie zmasuj .Jak podłączysz prąd to wirnik wytwarza pole elektromagnetyczne? (wirnik zachowuje się jak magnes , przyciąga metale żelazne) jeśli tak to regulator podaje napięcie na wirnik (wirnik i regel jest dobry) Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur123 Opublikowano 17 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Wszystko dobrze masuje?(regulator).wszystko porządnie zmasuj .Jak podłączysz prąd to wirnik wytwarza pole elektromagnetyczne? (wirnik zachowuje się jak magnes , przyciąga metale żelazne) jeśli tak to regulator podaje napięcie na wirnik (wirnik i regel jest dobry) Wirnik i regulator jest nowy. A można jakoś sprawdzić wyjście prądu z alternatora po odłączeniu kabli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Ok jak nowe to nowe , musi być jakaś inna przyczyna. Można sprawdzić , ze stojana wychodzą trzy kable . Miernik w łape i lecisz ustawiasz pręd zmienny (może być nawet żarówka np 55/65 ) jeden przewodów do masy a drugi do jednego z przewodów stojana. Chociaż to troche dziwna metoda ja bym lecial po kolei , bateria dobrze zmasowana z silnikiem, ramą (do regla dodatkowo osobny przewód ) regulator podłączony prawidłowo .... czyli do szczotki dochodzi napięcie next.. wirnik "magnesuje " no to super ,wyjście (trzy kabelki) ze stojana prąd jest dalej za diodami prostowniczymi. Najlepiej napisz na którym etapie prąd ginie i będzie już coś wiadomo . Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannex Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Wyjątkowo powszechną przyczyną braku ładowania jest przepalenie żarówki kontrolnej więc koniecznie to sprawdź. Jesli nie to sprawdzasz kolejno: czy uzwojenie wirnika ma przewodzenie i nie ma przebicia do rdzenia, czy poszczególne fazy mają przejście i czy nie mają przebicia. Następnie sprawdź połączenia kabli faz z stojanem. Jak sprawdzasz sobie miernikiem na fazach to normalne, że nie ma napięcia. Żeby to zadziałało to na wirnik musi dojść napięcie wzbudzenia. POdaj jednak koniecznie jaki dałeś regler (konkretny typ) bo bez tego dalej nie ruszymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur123 Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Znowu troszkę zrobiłem. Ładowanie już jest , ale ma bardzo duże obciążenie- silnik. Dałem dodatkowy kabel na masę a kable tak jak na schemacie i do tego przepaliłem regulator elektroniczny Gdzieś mam przebicie bo jak dotchnę miernikiem masę w akumulatorze i do ramy to mam napięcie i pewnie dlatego tak ciężko silnik pracuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 "Jedź" po kablach, może jakiś kabel jest odsłonięty i styka się z ramą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 (edytowane) Jeżeli dotykasz miernikiem masy ramy i minusowej klemy akumulatora i twierdzisz, że miernik wskazuje napięcie, to znaczy, że masz spalony bezpiecznik 16A na minusowym przewodzie akumulatora(o ile motocykl ma zachowaną oryginalną instalację elektryczną), lub przewód między klemą a masą motocykla nie ma przejścia. Obwód ładowania jest zabezpieczany właśnie tym bezpiecznikiem. Często bezpiecznik jest usuwany i minus aku łączony jest bezpośrednio z masą. Cały obwód ładowania w razie jakiegokolwiek przeciążenia czy zwarcia nie jest awaryjnie rozłączony. Napisałeś, że spaliłeś regulator co może być następstwem braku bezpiecznika w ciągu przewodu minusowego lub braku przejścia przewodu minusowego. Jeżeli masz napięcie pomiędzy klemą ,,-"a ramą, to znaczy, że alternator nie jest obciązony akumulatorem, na skutek czego wytwarza napięcie dochodzące do nawet 70V, co skutkuje zniszczeniem diód i regulatora elektronicznego. Regler mechaniczny jest w takich przypadkach bardziej odporny. Jeżeli alternator tak mocno obciąża Ci silnik to albo regler podaje Ci bardzo duży prąd na cewki wirnika(ale wtedy powinien spalić się bezpiecznik 2A zabezpieczający układ wzbudzenia alternatora, o ile znowu ktoś nie ,,poprawił" instalacji usuwając go i robiąc układ ,,na krótko"), albo masz przebitą poprzez poprzednią awarię regulatora którąś z diód prostowniczych prądowych(tych mocniejszych), lub przewód wychodzący ze styku 51 regulatora gdzieś dotyka Ci masy. Pozdrawiam Edytowane 24 Maja 2009 przez robik64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.