matez Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Witam mam pytanie dotyczace zestawu napedowego ... ponieważ w najbliższym czasie mam zamiar go zmienić. Pytanie dotyczy tego jakie zębatki i jaki łańcuch najlepiej kupić ( motocykl bedzie smigal po polnych drogarch lasach ...czasami zwirownia) ile zębów na jakiej zębatkach polecilibyście tak żeby nie trzeba bylo meczyc sprzegła ... i jaki rodzaj lancucha ( bo widze ze są teraz jakies cuda : super hiper uzbrojony ze wzmocnieniem :icon_biggrin: :P) z gory wielkie dzięki za pomoc dzisiaj patrzylem w katalog ... teoretycznie standardowym zestawem jest zebatka 14 /44 (przod / tył) ale ... czy to bedzie sie spisywalo do takiej jazdy o jaka mi chodzi ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 (edytowane) siema co do przelozen to musisz juz sam dopasowac takie jak ci potrzeba , jesli obecne sa za dlugie to przednia zebatka mniejsza o zabek , tyl mozesz wieksza o 2 - 3 zabki , ale wtedy seryjny lancuch bedzie za dlugi , nie da sie na oko okreslic o ile za dlugi, to wyjdzie w "praniu". Co do lancucha to , zalezy od stylu jazdy i warunkow jego pracy , powiem ci tylko ze drogi lancuch super wzmocniony zanim sie rozciagnie i popekaja oringi , to wypadna rolki , dlatego jesli latasz po blocie i piachu nie laduj sie w drogie lancuchy , kup zwykly o-ringowy RK i jak duzo latasz to na 8 miesiecy wystarczy. I nie ma co sie bawic w super smary , co wyjazd zwilzyc olejem przekladniowym wystarczy. Edytowane 13 Maja 2009 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matez Opublikowano 17 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 (edytowane) teraz pytanie co do łancucha ... bo zębatki zadecydowalem ze będą w standardzie ... napisaleś wczesniej ze zwykly lancuch RK ... a ja mam na oku lancuch YBN 520 HO (oringowy)albo DID 520 NZ (bezoringowy ale podobno wzmacniany ;) ).. pytanie : ktory bedzie lepszy ?? Edytowane 17 Maja 2009 przez matez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 zaden ybn to qupa , a bezoringowy jest do crossow malo zywotny Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matez Opublikowano 17 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 dobra to zostane przy RK 520 SO ... ( moze byc? ) a znacie moze jakis przyjazny sklep internetowy w ktorym będą lepsze ceny niż w larssonie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 nie wiem co to SO , byle by mial oringi. RK masz zakute i takiego zakladasz , po zdjeciu dzwigni zawieszenia i wahacza Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Poszukaj na forum - jest kalkulator do zębatek i łańcuchów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matez Opublikowano 19 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Dobra decyzja co do zebatek juz zapadla ale ... teraz moje pytanie dotyczy dlugosci lancucha ... teoretycznie w standardowym przelozeniu czyli zebatki 15/44 lancuch powienien miec dlugosc 104 ogniw ... tak przynajmniej pisze na larssonie ... bo takie czesci sa proponowane wiec im wierze ,,, ale ja chce zebatke 14/44 i teraz pytanie jak kupie sobie lancuch np 108 to nie bede mial problemow czy czeka mnie zabawa z dlubaniem ogniw ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Zmiana o jeden ząb nie powinna spowodować zmiany długości łańcucha - myślę że standardowy 104 ogniwa będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 jesli to przednia zebatka zmienai sie o 1 zabek , to seryjny jaknajbardziej pasuje Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matez Opublikowano 20 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 (edytowane) jutro skladam zamowienie ale ... w sklepie KLASA znalazlem zebatke na tyl z 45 zebami ( czyli teraz mialbym 14/45 ... to samo pytanie co wczesniej 104 ogniwa wystarcza ?? czy lepiej kupic 14/44 ?? (standard 15/44) i jeszcze jedno ... trafilem na DID'a w x-ringach w cenie RK oringowego ... warto ?? Edytowane 20 Maja 2009 przez matez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 warto jesli to nie jakas podrobka :) , seryjny lancuch wystarczy na 14/45 Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Warprose Opublikowano 7 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2019 Siema, Mam loncina 125 i ciągle mi spadał łańcuch... Do dziś, bo naciągnąłem go (ok 3 cm może 2 luzu) i wkręcił się pomiędzy ramę wahacza a śrubę od zębatki i go wymiotło 😄 No to postanowiłem zmienić wszystkie zębatki no i ten łańcuch (i mam nadzieję, że nie będzie spadał przy okazji możecie odpowiedzieć czemu spadał 😕 ) i tak stworzyłem ten zestaw: Zębatka przednia tyle samo zębów: https://gmoto.pl/zebatka-przednia-f259-15-15z-rozmiar-428,14075.html Zębatka tylna mniej o 2 zęby (prawdopodobnie nie wiem ile ma stara 🙂) : https://gmoto.pl/zebatka-tylna-jt-r83835-35z-rozmiar-428-s,158090.html No i łańcuch wybrałem ten, bo tani i nie wiem jaki inny 😄 : https://gmoto.pl/lancuch-napedowy-did-428h-130-ogniw,77411.html Co myślicie o tym zestawie będą nadal problemy ze spadającym łańcuchem? A może ktoś złożyłby lepszy zestaw i go podlinkował (nieprzekraczający 150 zł) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 8 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2019 Żonglowanie zębami 125 4T jest dość ryzykowne. W takim układzie chcesz zyskać na prędkości ale To słaby silnik i może okazać się, że stracisz moc i nie osiągniesz w normalnym czasie większej prędkości. Tak długo jak bedziesz kupował tani łańcuch tak długo będzie Ci się szybko kończył. Spadał bo się zużył, ot i cała tajemnica. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Warprose Opublikowano 8 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2019 A co z tym zestawem? Jest zły? 4 godziny temu, jonaszko napisał: Tani łańcuch ale i cały napęd =problemy. Ot i cała tajemnica. Pytanie jeszcze, czy prawidłowo ustawione koło? Wysłane z mojego SM-A202F przy użyciu Tapatalka Co do koła to nie wiem bo jak wrócił od mechanika który miał wymienić skrzynie i napęd a się okazało (według mnie) że wymienił raczej tylko łańcuch i skrzynie i rozregulował gaźnik 😞 6 godzin temu, _Monter_ napisał: Żonglowanie zębami 125 4T jest dość ryzykowne. W takim układzie chcesz zyskać na prędkości ale To słaby silnik i może okazać się, że stracisz moc i nie osiągniesz w normalnym czasie większej prędkości. Tak długo jak bedziesz kupował tani łańcuch tak długo będzie Ci się szybko kończył. Spadał bo się zużył, ot i cała tajemnica. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk To może 1 ząb więcej niż było? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.