Skocz do zawartości

Co w tym siedzi ?? (Yamaha XT 125)


Rekomendowane odpowiedzi

Zaczynam przygode z motocyklami, mam 16 lat i zdałem prawko a1 ... szukam pierwszego swojego motoru... głownie pod lupe biore tylko 4T, ponieważ że kupuje używany motor i wygodniejszy jest czterosow (wlewasz i jedziesz) , ważne tez spalanie i dziwek ^^... ale dobra narazie moj wybor padl na Yamaha XT 125, z wygladu mi sie bardzo podoba takie endurko :) głownie mysle ze bede jezdzil po drodze (nie w duzym terenie, moze po jakis bezdrozach ;)), czasami moze sie zdarzyc, ze pojade we dwie osoby (to tez jest ważne dla mnie) i co njwarzniejsze nie chce byc "zawalidorga" chce jechac 100 km/h bez zadnych problemow i nie na wykonczeniu silnika :D

 

Ostatnie pytanie ile ten motocykl ma KM ?? czasami podaja ze 10 a czasami ze 12.5 ... a ile ma wersja odblokowana??

 

Zastanawiam sie takze nad Honda CBR 125 ( ktora moze byc lepsza to tego co napisalem ) :banghead:

 

Prosze o szczere odpowiedzi i najlepiej od kogos kto mial stycznasc z tym motorem lub jest włascicielem :)

Edytowane przez kamil636
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zapomnij o tym że XT125 będziesz w stanie osiągnąć 100km/h w dwie osoby (no chyba że z dużej góry :icon_mrgreen: ), w pojedynkę jak się położysz na zbiorniku i do tego będziesz mocno odpychał nogami to może się uda osiągnąć stówę :icon_mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś DR125, motorek o bardzo podobnych osiągach i szlak mnie trafiał bo ni cholery to nie chciało jechać a po dwóch tygodniach zasypiałem na nim z nudów :icon_mrgreen: . Taka maszyna nadaje się świetnie do dojazdów do pracy czy szkoły, pali mało 3-3,5L/100km poleci 70-80km/h, to taki wyrobnik żadnych emocji się po nim nie spodziewaj, a jazda w dwie osoby na pokładzie XT125 to męczarnia i dla podróżnych i dla silnika małego XTka, no chyba że kierowca z pasażerem ważą z 50kg :biggrin: . Maszyna do jazdy w dwie osoby i bez problemu osiągająca 100km/h musi mieć >25KM i niestety 4T 125 z taką mocą raczej nie znajdziesz, właściwie jedynym rozwiązaniem dla Ciebie jest 125 w 2T np. DT125,KMX125 itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xt125 to 80 w 2t ( zbliżona moc może z 1 KM na korzyść xt) z tym że xt oddaje równomiernie moc więc mniej funu ale mniejsze spalanie :D

 

ogólnie ghollum chyba wszystko napisał z tym że dt 125 i kmx 125 lubią sobie pochlać liczyłbym na 6-7/100km czyli 2x tyle co 125 w 4t ale 100km/h spokojnie przelotowa nawet z 2 osobami i jaka dynamika

 

w 4t musisz wymieniąc olej w 2t wlewać do dozownika w zasadzie na jedno wychodzi tylko w 2t trzeba wlewać częsciej

 

cbr125 to silnik o mocy wsk zabudowany w plastik osiągi kosmiczne ( chyba 110 km/h :D ) unikać jak już to nsr 125 :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michoa wiec twierdzisz ze XT poleci 100 km/h pozatym mysle ze to prawda jest (choc nie jezdzilem) bo widac na roznych filmikach na youtube pozatym dajmy te 11 KM to moze na pierwszy rzut oka malo jest ale rozpedzi to do moze 110 km/h

 

najlepiej by bylo gdyby ktos kto mial lub ma XT napisal tutaj bylbym wdzieczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Michoa wiec twierdzisz ze XT poleci 100 km/h"

 

Masz chyba problemy z czytaniem ze zrozumieniem :bigrazz: , nie twierdzę że osiągnięcie 100km/h na XT125 jest nie możliwe, jest ale tylko w pojedynkę i jest to kres możliwości tego motorka a każda górka wyklucza utrzymanie takiej prędkości, inna sprawa że rozpędzenie się do takiej prędkości zajmie sporo czasu a z silnika trzeba wyciskać ostatnie poty. Na drodze dynamika maszyny ma duże znaczenie zwłaszcza w czasie wyprzedzania i żeby spokojnie podróżować i nie trzęś gaciami przy każdym wyprzedzaniu maszyna musi mieć zapas mocy. Jeśli do tego zapakujesz pasażera i jakieś toboły to prędkość max. i dynamika będzie denna i wyprzedzenie każdego TIRa będzie wyzwaniem i wielkim ryzykiem, nawet w pojedynkę.

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mz 251 majac 21 koni leciala 130 w 2 osoby , ale jak jechalem pod wiatr i to sam to czesto ledwie 100 wycisla

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak z 20 to bedzie miała lekko... (ironizuje)

 

XT to sprzęt dobry dla emeryta na rybki, a nie dla młodego motocyklisty. Dobrze Ci chłopaki piszą że to taka DT 80 w wersji 4T i do tego muł... Ja wiem że ilość spalanego paliwka sie liczy, ale niestety na XT nie zaznasz emocji i tego rwania od 6 tys obrotów :)

 

Na A1 moto może mieć chyba 15KM, ale każda DT ma wpisane w dowodzie moc która wystarcza na A1 (blokady)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje Panowie ;)

 

postanowilem, że zrezygnuje z XT i zapomne o nim ... a ostatnio spodobala mi się Honda NSR 125 ... i mam dwa pytania dotyczace jej (pisze tu bo szkoda zasmiecac forum nowymi tematami)

 

1) ile kosztuje remont silnika w NSR i co sie wymienia ??

 

2) mam 172 cm wzrostu czy NSR bedzie dobra dla mnie (nie mialem okazji jej zobaczy jeszcze )

 

z góry dziekuje za odpowiedzi

Edytowane przez kamil636
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1. To zależy... Taki najtańszy remont wynosi jakieś 500zł (tłok, szlif, uszczelki). Taki droższy no to zależy od kalibru, czy zmieniasz korbowód, łożyska, simmeringi, dajesz wał do wyważenia... Generalka się powinna w 1000 zamknąć, ale to wszystko zależy od stanu.

 

Ad.2 Spokojnie dasz radę :)

 

Ogólnie NSR to jedna z słabszych 125 w 2T, za to nie do pokonania pod względem trwałości silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Posiadam Yamahe Xt 125 waże 65 kg prędkość maksymalna wynosi koło 115 km/h miałem dokładnie taki sam dylemat jak ty zrezygnowałem z NSR z powodu iż ścig z pierdzoncym dźwiękiem 2 t i kolami cienkimi jak w romecie nie przypadł mi do gustu do tego spore spalanie i mała uniwersalność (w teren nie wjedziesz ścigiem) wybrałem Xt i nie żałuję trzymam go już 3 rok nie miałem żadnej awari pali koło 3 l /100 na miasto jest idealny polecam jeśli szukasz ekonomicznego bezawaryjnego motorka .

 

Ps. Jeśli ścig to tylko 600ccm + bo 125 to jest jakieś nieporozumienie

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...