Skocz do zawartości

Problem z gaźnikiem w endurasku...


KaRaKaN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

dzięki za to info :))))

jutro zabieram się za robieranie gaźnika.

 

wysłałem Ci tego maila z serwisówką do mojego moto.

jeśli mozesz to odezwij się do mnie na gadu : 7646950

 

 

a odnośnie linka to jest to wszystko na stronie www.zychoffroad.pl tam w zakładce dokumentacje i huśka wr/cr 125 rocznik 2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś rozbierałem gaźnik i nic nic nic... lipa

nawet syfu nie było, a odnośnie tej regulacji to nawet nie widać jak tam się co reguluje ;/ tzn chodzi mi o to że to ma tak skąplikowaną budowe że boje się dotykać i zostawiłem jak jest :)

a co do tego zaworka to wszystko jest z nim ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz pokazane jak zdemontowac wszystko. Zmierzyles poziom paliwa jaki teraz jest?

 

Poziom paliwa reguluje sie wyginajac ta blaszke co jest przy plywaku - ktora dociska iglice.

Zmierz poziom paliwa jaki jest teraz, to bedziesz mogl potem wrocic do poczatkowaych ustawien. W gazniku na srubke to regulowany jest tylko sklad mieszanki wolnych obrotow, otwarcie przepustnicy na wolnych obrotach i jak masz ponad 1 gaznik sruba do synchronizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie tak sobie czytam ten temat i też za bardzo nie wiem jak to zmierzyć. Czy to trzeba spuścić paliwo z komory pływakowej i zmierzyć jego objętość czy wysokość w rurce czy jak??

 

i jeszcze jedno pytanie które myśle że troche rozjaśni ten problem z poziomem paliwa:

o co chodzi z tym poziomem paliwa w komorze pływakowej i co to ma wspólnego z ilością paliwa docierającego do cylindra, czy jak obniżymy tan poziom to jakoś paliwo nie nadąży napływać do komory pływakowej i będzie mniej paliwa docierało do cylindra czy jak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najnizszym punkcie gaznika jest miejsce na podlaczenie rurki i obok tego sruba. Podlaczasz rurke i przykladasz ja do korpusu gaznika. Odkrecasz srube, paliwo wypelnia rurke. Poziom paliwa w rurce = poziom paliwa w komorze.

 

W mikuni nie wiem jak tam sie reguluje. Glowna zasada jest taka ze plywak dociska zaworek iglicowy, ktory zamyka doplyw paliwa. U mnie sa blaszki ktore mozna wyginac i to one reguluja poziom paliwa. Mozliwe ze tam jest podobnie. Chyba ze tam nie przewidziano regulacji. Wtedy problem by lezal w plywakach - moze ktorys pekniety i sie topi...

 

A po co jest poziom: Regulacja gaznika polega na ustawieniu poziomu paliwa: jesli jest za wysoki poziom - mieszanka jest za bogata. Jesli za niski - uboga.

 

Polecam lekture o gaznikach Dmowskiego. Aczkolwiek Adam M mowi ze ma pewne niescislosci.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat:

"W najnizszym punkcie gaznika jest miejsce na podlaczenie rurki i obok tego sruba. Podlaczasz rurke i przykladasz ja do korpusu gaznika. Odkrecasz srube, paliwo wypelnia rurke. Poziom paliwa w rurce = poziom paliwa w komorze."

 

ale jak wysokość tego paliwa mierze normalnie zwykłym centymetrem mierze długość rurki wypełnionej paliwem od od spustu do miejsca gdzie paliwo ma maksymalną wysokość?? o jakim ma być ona przekroju??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bbburma.net/FloatHeight.htm Zobacz na fotki. Wiele Ci wyjasnia. Przekroj rurki jest bez znaczenia. Moze byc 4mm, albo 5mm.

 

Co do tego jak mierzyc poziom paliwa - to powinno to byc podane w serwisowce - czasami na gaznikach sa zaznaczone linie na korpusie jako odniesienie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włos na zadku się jerzy jak czytam ten temat... jimi11 - wszystko elegancko tłumaczy co i jak a wy nadal nie rozumiecie :icon_rolleyes:

 

Ja mam Mikuni i na dole gaźnika na pewno jest króciec spustowy a śmiem nawet twierdzić, że fabryczna rurka lecąca na dół motocykla żeby paliwo kapało zapobiegając przelaniu gaźnika (dlatego Ci kapie po przechyleniu).

I teraz odrobina wyobraźni. Postaw moto tak prosto jak tylko masz możliwości, złap tą rurkę i wykrzyw do góry, puść paliwo odkręcając śrubkę na samym dole dekla pływaka (najniższa śrubka w całym gaźniku).

 

Z fizyki wiadomo, że waha która napłynie do rurki zatrzyma się na dokładnie takim samym poziomie (lub jak kto woli wysokości) na jakiej znajduje się waha w gaźniku.

 

Stary jak tego nie zrozumiesz to już nie wiem jak Ci to wyjaśnić. Link podany przez jimi11 wyjaśni wszystko obrazkowo.

Edytowane przez shiningami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...