Skocz do zawartości

Problem po odkreceniu kolektora wydechowego - XJ600


sopel00
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ostatnio mialem kilka problemow z moja XJ600S i miedzy innymi musialem odkrecic miske olejowa, aby to zrobic musialem odkrecic kolektor wydechowy.

Niby juz wszystko ok, poskladane, moto smiga ale....

Po skreceniu wszystkiego czuc tak jak by wypalal sie olej (lub cos innego, ale co) na laczeniu kolektora wydechowego z silnikiem. Czy jest mozliwe aby to zle skrecic? Dodam, ze na poczatku sezonu byla wymieniana uszczelka pokrywy zaworow i wszystkie uszczelki byly sprawdzane - wyciekow nie stwierdzono.

 

Bede wdzieczny za jakies podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przed złożeniem wymieniłeś tą "uszczelkę" która jest pod kolektorem? Z tego co mi wiadomo jest ona jednorazowa, i nie można zakładać tej samej wielokrotnie, ale nie jestem mechanikiem, więc ktoś kto się na tym zna mógłby tę teorię obalić lub potwierdzić.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po skreceniu wszystkiego przejechalem okolo 50km i tam widac jak cos cieknie.

 

Tam czyli gdzie? - z misy olejowej?

Jeśli tak to źle założyłeś uszczelkę miski.

Olej sobie skapuje na wydech i się wypala – stąd smród

Z łączenia głowicy z kolektorem nie ma prawa nic cieknąć. Jeśli miedziane uszczelki będą zużyte to będzie cykać/strzelać/pierdzieć ;)

Edytowane przez Leon84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam czyli gdzie? - z misy olejowej?

Jeśli tak to źle założyłeś uszczelkę miski.

Olej sobie skapuje na wydech i się wypala – stąd smród

Z łączenia głowicy z kolektorem nie ma prawa nic cieknąć. Jeśli miedziane uszczelki będą zużyte to będzie cykać/strzelać/pierdzieć ;)

Tak jak pisalem wczesniej ewidetnie cieknie z laczenia miedzy kolektorem a glowica.

Miedziane uszczelki juz zamowione i jeszcze przed weekendem sprawdze i napisze czy pomoglo.

 

A jesli olej wali na wydech to moze silnik mowi "papa"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

|No jak cieknie w głowicy to uszczelniacze mogą być winne. :biggrin: Mam to u siebie w HD an tylnym cylindrze, kolektor nie jest całkiem dokręcony bo zgubiłem jedną calową nakrętkę no i są ślady oleju, niewielkie ale zaciek mam nawet na pokrywie skrzyni biegów która jest pod kolektorem. A niekoniecznie silnik musi mocno dymić w takim przypadku. Mój prosiak czasem dymi, czasem nie a wydechy mam fabryczne, przelotowe. Zależy jaki ma dzień. Kiedyś mocno dymił jak 2T a teraz lekko i rzadziej.

 

 

Zwróć też uwagę na ewentualnie wycieki spod pokrywy głowicy bo może stamtąd cieknąć na kolektor. No i sprawdź newralgiczny element XJ600 czyli chłodnicę oleju i jej połączenia. Tam lubi puszczać olej po montażu na starych podkładach lub od pęknięć elementu gdzie jest mocowany przewód do chłodnicy.

 

pozdro.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...