Skocz do zawartości

Jaki prąd ładowania ?


NefryT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Nie znalazlem przy pomocy "szukajki" wiec zakladam temacik.

 

Kupilem nowy akumulatorek, dokonalem pomiarow pradu zeby nowy akku zachowal swoja sprawnosc jak najdluzej :bigrazz: i chcialem sie zapytac jaki powinien byc prad ladowania ?

 

Pomiary :

 

- sam akku mial 12.6 V

- po podlaczeniu akku i zapaleniu moto bylo 14.3 - 14.8 V

- z zapalonymi swiatlami na akku bylo 14.9 - 15.3 V

 

Czy to sa dobre wartosci ? Jesli nie to prosze od razu o porade co i jak zrobic zeby bylo ok.

 

Z gory dzieki i pozdrawiam :notworthy:

Edytowane przez NefryT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz o prąd ładowania a piszesz o napięciu ładowania.

Wartość napięcia nie powinna przekraczać 14.5V.

Masz uszkodzony regulator napięcia.

 

Ale dobrze ze mnie zrozumieliscie :bigrazz:

Niestety nie jestem fachowcem i nie znam sie na tym dobrze ale wydaje mi sie ze dobrze pomierzylem napiecie miernikiem - wiec regulator do wymiany bo nie ma mozliwosci jego jakiejs regulacji/naprawy ?

Edytowane przez NefryT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tej części się nie naprawia, tylko wymienia - na szczęście nie jest droga. Ale najpierw upewnij się, że dobrze zmierzyłeś to napięcie ;) I tak jak pisałem do czasu wyjaśnienia sprawy lepiej nie śmigać na moto, bo zniszczysz aku, a jak będziesz miał niefarta to zjarasz alternator, albo popali ci się wiązka i dostaniesz po portfelu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz cos wymieniac to zrob kompletny pomiar.

Zaczales dobrze, ale nie dokonczyles.

Zapalasz moto wlaczasz swiatla i mierzysz napiecie na wolnych obrotach.

To zrobiles.

Teraz wkrecasz silnik do 5 tys obr i mierzysz napiecie na klemach aku, swiatla dalej zapalone.

Ile ci pokazal miernik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz o prąd ładowania a piszesz o napięciu ładowania.

Wartość napięcia nie powinna przekraczać 14.5V.

Masz uszkodzony regulator napięcia.

A to nie koniecznie. Jeżeli jest to regulator sześcioprzewodowy to możliwe jest także słabe połączenie między akumulatorem a resztą odbiorników. W takim przypadku regulator zadziała tak, aby na odbiornikach było normalne napięcie, a że przy okazji gotuje baterię to już inna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odswiezam temat bo dzis sie wzialem dopiero za moto :icon_mrgreen:

Wsadzilem nowy akku na klemach nie podlaczony mial 12.7V, po odpaleniu moto bylo na klemach 13.5V a po wlaczeniu swiatel, rozgrzaniu silnika (ok 10min) 14.8-15.1V, sprawdzilem tez czy grzeje sie regulator - nie byl goracy zeby nie mozna bylo sie dotknac ale zimny tez nie :bigrazz:

Wiec co szukac reulatora ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odbywałem praktyki w autoryzowanym serwisie Hondy i Suzuki i w nowych, salonowych motocyklach napiecie ladowania wynosilo nieraz i 17V. na ogol nie znalazlem motocykla(a nowych odpalilem okolo 20) w ktorym napiecie na zaciskach wynosiloby mniej niz 15V. zrobilem wielkiego karpia, jednak mechanicy mowili ze to normalne zjawisko i tak ma byc...

 

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak "mobilki" szukac nowego regulatora skoro ten daje napiecie 15V i grzeje sie ?

Od razu pytanko (jesli odpiszecie ze mam kupowac :) czy jest sens nabyc jakis uzywany czy od razu nowy bo z tymi uzywkami to roznie bywa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, w mojej opinii masz dobrze dzialajacy regulator ( na podstawie tego co napisales ) wiec co tu chcesz wymieniac.

Jak walnal regler w moim Suzuki ( to znaczy ogranicznik napiecia w tum reglerze ) to podczas jazdy napiecie wzrastalo do ponad 20V i aku to spokojnie wytrzymal. Po kilku dniach jak sie za to wzialem i dosztukowalem zerwany kabelek wszystko wrocilo do normy i aku dalej chodzil.

Z napieciem 15V nie masz sie czego bac, + regler zawsze sie grzeje i wlasnie dlatego w wiekszosci przypadkow ma chlodniczke alu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale skoro z salonu wyjezdza moto z napieciem ladowania na poziomie 17V i takie oto napiecie towarzyszy akumulatorowi przez najblizsze 2 czy 3 lata, a klient wymienia go nie dlatego ze jest zly i slabo kreci ale z czystej profilaktyki, to w czym problem?

 

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...