NefryT Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 (edytowane) Witam! Nie znalazlem przy pomocy "szukajki" wiec zakladam temacik. Kupilem nowy akumulatorek, dokonalem pomiarow pradu zeby nowy akku zachowal swoja sprawnosc jak najdluzej :bigrazz: i chcialem sie zapytac jaki powinien byc prad ladowania ? Pomiary : - sam akku mial 12.6 V - po podlaczeniu akku i zapaleniu moto bylo 14.3 - 14.8 V - z zapalonymi swiatlami na akku bylo 14.9 - 15.3 V Czy to sa dobre wartosci ? Jesli nie to prosze od razu o porade co i jak zrobic zeby bylo ok. Z gory dzieki i pozdrawiam :notworthy: Edytowane 24 Kwietnia 2009 przez NefryT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Pytasz o prąd ładowania a piszesz o napięciu ładowania. Wartość napięcia nie powinna przekraczać 14.5V. Masz uszkodzony regulator napięcia. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
typeR Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Jak wyżej - jeżeli na wolnych obrotach masz takie napięcie, to strach się bać jakie będzie na wyższych. Wymień regulator bo zajeździsz akumulator. Cytuj http://lolcats.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NefryT Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 (edytowane) Pytasz o prąd ładowania a piszesz o napięciu ładowania. Wartość napięcia nie powinna przekraczać 14.5V. Masz uszkodzony regulator napięcia. Ale dobrze ze mnie zrozumieliscie :bigrazz: Niestety nie jestem fachowcem i nie znam sie na tym dobrze ale wydaje mi sie ze dobrze pomierzylem napiecie miernikiem - wiec regulator do wymiany bo nie ma mozliwosci jego jakiejs regulacji/naprawy ? Edytowane 25 Kwietnia 2009 przez NefryT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
typeR Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Tej części się nie naprawia, tylko wymienia - na szczęście nie jest droga. Ale najpierw upewnij się, że dobrze zmierzyłeś to napięcie ;) I tak jak pisałem do czasu wyjaśnienia sprawy lepiej nie śmigać na moto, bo zniszczysz aku, a jak będziesz miał niefarta to zjarasz alternator, albo popali ci się wiązka i dostaniesz po portfelu ;) Cytuj http://lolcats.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Zanim zaczniesz cos wymieniac to zrob kompletny pomiar. Zaczales dobrze, ale nie dokonczyles. Zapalasz moto wlaczasz swiatla i mierzysz napiecie na wolnych obrotach. To zrobiles. Teraz wkrecasz silnik do 5 tys obr i mierzysz napiecie na klemach aku, swiatla dalej zapalone. Ile ci pokazal miernik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2009 Pytasz o prąd ładowania a piszesz o napięciu ładowania. Wartość napięcia nie powinna przekraczać 14.5V. Masz uszkodzony regulator napięcia. A to nie koniecznie. Jeżeli jest to regulator sześcioprzewodowy to możliwe jest także słabe połączenie między akumulatorem a resztą odbiorników. W takim przypadku regulator zadziała tak, aby na odbiornikach było normalne napięcie, a że przy okazji gotuje baterię to już inna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NefryT Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Odswiezam temat bo dzis sie wzialem dopiero za moto :icon_mrgreen: Wsadzilem nowy akku na klemach nie podlaczony mial 12.7V, po odpaleniu moto bylo na klemach 13.5V a po wlaczeniu swiatel, rozgrzaniu silnika (ok 10min) 14.8-15.1V, sprawdzilem tez czy grzeje sie regulator - nie byl goracy zeby nie mozna bylo sie dotknac ale zimny tez nie :bigrazz: Wiec co szukac reulatora ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 odbywałem praktyki w autoryzowanym serwisie Hondy i Suzuki i w nowych, salonowych motocyklach napiecie ladowania wynosilo nieraz i 17V. na ogol nie znalazlem motocykla(a nowych odpalilem okolo 20) w ktorym napiecie na zaciskach wynosiloby mniej niz 15V. zrobilem wielkiego karpia, jednak mechanicy mowili ze to normalne zjawisko i tak ma byc... pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Mechanikom to może i obojętne, ale pogadaj czasem z akumulatorami, a zobaczysz, że się gotują ze złości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NefryT Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 To jak "mobilki" szukac nowego regulatora skoro ten daje napiecie 15V i grzeje sie ? Od razu pytanko (jesli odpiszecie ze mam kupowac :) czy jest sens nabyc jakis uzywany czy od razu nowy bo z tymi uzywkami to roznie bywa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NefryT Opublikowano 26 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Nikt nie chce ostatecznie mi pomoc/doradzic ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Kolego, w mojej opinii masz dobrze dzialajacy regulator ( na podstawie tego co napisales ) wiec co tu chcesz wymieniac. Jak walnal regler w moim Suzuki ( to znaczy ogranicznik napiecia w tum reglerze ) to podczas jazdy napiecie wzrastalo do ponad 20V i aku to spokojnie wytrzymal. Po kilku dniach jak sie za to wzialem i dosztukowalem zerwany kabelek wszystko wrocilo do normy i aku dalej chodzil. Z napieciem 15V nie masz sie czego bac, + regler zawsze sie grzeje i wlasnie dlatego w wiekszosci przypadkow ma chlodniczke alu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Ale skoro z salonu wyjezdza moto z napieciem ladowania na poziomie 17V i takie oto napiecie towarzyszy akumulatorowi przez najblizsze 2 czy 3 lata, a klient wymienia go nie dlatego ze jest zly i slabo kreci ale z czystej profilaktyki, to w czym problem? pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 W akumulatorze. Te nowe bydlaki muszą być odporne na gotowanie :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.