Wioslarz Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Witam! Wiem zaraz wszyscy mnie obrzucą błotem ze sprawy skuterów nie tutaj ale w dziale z chińskim badziewiem nikt nie wie jak mi pomóc. Mam następujący problem skuter nie chce odpalić nie ma iskry i nie wiem jak to posprawdzać. Układ zapłonu jest tu prosty jak drut ale z elektryki jestem ciemny wiec proszę o pomoc. Podejrzewam że może być niesprawny impulsator bądź moduł zapłonowy a ostatnią podejrzewam cewkę. Dodam jeszcze że skuter jesienią jeszcze odpalił raz a potem znowu cisza była i aż do teraz nie udało mi sie tego usunąć. Pozdrawiam i dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Mysle ze mowiac o module myslisz o ukladzie CDI. Najbardziej prawdopodobne ze kondensator tego ukladu sie skichal i wzwiazku z tym czeka cie wymiana "modulu". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wioslarz Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Właśnie nie mam modułu cdi mam moduł inny nie wiem jak okreslic jego typ ale jest to moduł inny niż wszystkie CDI!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 No to musisz do wueski uderzac, on chyba pracuje z chinczykami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Sprawdzenie cewek - pomiar cewek omomierzem, typowe wartości to maksymalnie do ok. 500 - 700 omów cewka zasilająca, 100 - 300 omów impulsator. Napięcie na cewce zasilającej do 50V przy kopnięciu. Sprawdzenie impulsatora - sprawdzenie na tescie diody (buzzer), powinien krótko piszczeć w punkcie zapłonu przy wolnym kręceniu wałem korbowym. Mając podłączony moduł sprawdź napięcie zasilania przy kopnięciu - nie może być mniejsze niż 10 - 15V. Niewielkie napięcie oznacza zwarcie międzyzwojowe, brak napięcia - zwarcie w module lub na "gaszeniu". Najlepiej wyjąć przewód od gaszenia przy sprawdzaniu zapłonu, mogą wystąpić przebicia na czujniku stopki bocznej, stacyjki, wyłączniku zapłonu (jeśli taki posiada). Za modułem można sprawdzić iskrę odłączając przewód od cewki WN i przytknięcia do masy, jeśli moduł sprawny - to powinno wystąpić iskrzenie. Iskrę sprawdzaj po odkręceniu fajki z przewodu WN. Może też być również uszkodzona fajka. Jeśli posiadasz oryginalną chińską fajkę z metalowym ekranem przeciwzakłóceniowym - to wywal z niej tą blachę, często przez nią ma przebicia. Adam M., ja też pracuje z czajnabajkami... Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Adam M., ja też pracuje z czajnabajkami... No widać:) A ja myślałem że to się naprawia tylko przez wymianę. W którym miejscu sprawdza się napięcie na cewce zasilającej? Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wioslarz Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Dzięki za odpowiedz BANANvanDYK ale jeśli mógłbym prosić tak łopatologicznie, bo z elektryka to nie jestem obeznany tak dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Musiałbym założyć portal www.jak-naprawic-zaplon-cdi.pl i do niego kierować wszystkie tematy z problemem braku iskry. Tłumaczyć co chwilę łopatologicznie nie ma sensu. Podałem podstawowe dane dotyczące sprawdzenia zapłonu. Jeśli nie znasz się na elektronice to lepiej poproś o sprawdzenie kogoś który się lepiej na tym zna? Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wioslarz Opublikowano 1 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Ok dzisiaj będę miał trochę czasu to posprawdzam te wartości o których piszesz ale teraz pytanie?? Cewka ma 3 przewody to na których mierzyć?? analogicznie impulsator za to ma jeden przewód. napięcie na cewce też w którym miejscu mierzyć i co dla ciebie oznacza kopniecie mam z kopa odpalać czy kręcić rozrusznikiem?? no i ta dioda jak ja wpiąc w układ ą żeby świeciła??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wioslarz Opublikowano 6 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Ok odnawiam temat! Choć elektrykiem nie jestem byłem w piwnicy i sprawdziłem na tyle na ile pozwalały mi moje kompetencje wartości podane przez kolegę. Wiec cewka zasilająca posiada opór elektryczny o wartości 380 ohm, impulsator 160 ohm i zmienia sie ta wartość podczas kręcenia wałem, testu diody nie potrafię wykonać wiec nie wiem. Co do modułu to już nie wiem jak tam to posprawdzać, mierzyłem i napięcie jest jednak przy kręceniu ono nie wzrasta choć może źle coś mierze. czujniki połączyłem na krótko i nic. Na cewce nie ma iskry w dalszym ciągu. Znalazłem już moduł nowy do niego jednak najgorsze jest to e takiej części nie da sie zwrócić jeśli to nie to!!! dlatego chciałbym mieć pewność że to on nawalił. Może ktoś ma jakaś rade??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.