colo Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 (edytowane) Witam ! Mam pytanko. Od niedawna jestem posiadaczem Cagivy Raptor 650. Jest tam taki sam silnik jak w Suzuki SV650 (V-twin). Zauważyłem, że po zgaszeniu motocykla z jednej rury (każdy cylinder ma osobną) unosi się biały dymek. Jest to para wodna. Pytanie więc, czemu tylko z jednej i czy jest to normalne ? Poza tym od wczoraj moto źle pali, gorzej wkręca się na obroty i strzela. Dodam że jest na wtrysku. Czy może to mieć związek z tym co opisałem wcześniej ? Domyślam się że jakby była pęknięta np głowica to woda (płyn chłodniczy) pojawiła by się w oleju, a na razie nic takiego nie ma miejsca. Zastanawiam się też czy płyn chłodniczy skrapla się tak jak woda ?. Jeżeli ktoś się spotkał z takimi objawami to proszę o pomoc i z góry dziękuję ! Edytowane 15 Kwietnia 2009 przez colo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peterek Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Witam ! Mam pytanko. Od niedawna jestem posiadaczem Cagivy Raptor 650. Jest tam taki sam silnik jak w Suzuki SV650 (V-twin). Zauważyłem, że po zgaszeniu motocykla z jednej rury (każdy cylinder ma osobną) unosi się biały dymek. Jest to para wodna. Pytanie więc, czemu tylko z jednej i czy jest to normalne ? Poza tym od wczoraj moto źle pali, gorzej wkręca się na obroty i strzela. Dodam że jest na wtrysku. Czy może to mieć związek z tym co opisałem wcześniej ? Domyślam się że jakby była pęknięta np głowica to woda (płyn chłodniczy) pojawiła by się w oleju, a na razie nic takiego nie ma miejsca. Zastanawiam się też czy płyn chłodniczy skrapla się tak jak woda ?. Jeżeli ktoś się spotkał z takimi objawami to proszę o pomoc i z góry dziękuję ! Niekoniecznie, nieszczelność może być między płaszczem wodnym, a komorą spalania. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejM Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 A płynu ubywa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Woda jest produktem spalania, nie wspominam że jest też w paliwe. O odpalanie,nie wkręcanie i strzelanie obarczyłbym winą świece i od nich bym zaczął - pojeździł troszkę i obserwował poziom chłodziwa i stan oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colo Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 dzięki za odpowiedz. Za dużo jeszcze nie jeździłem, postaram się zastosować do wskazówek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 dzięki za odpowiedz. Za dużo jeszcze nie jeździłem, postaram się zastosować do wskazówek. Nieszczelność między głowicą a płaszczem chłodzącym (np. poprzez pękniętą uszczelkę pod głowicą) będzie objawiać się gwałtownym wzrostem ciśnienia w układzie chłodzenia, wyrzucaniem płynu przez odpływ awaryjny ze zbiorniczka chłodziwa, bulgotaniem chłodziwa w zbiorniczku i szybkim przegrzewaniem się silnika. Stawiam na konieczność wymiany świec, sprawdzenie i wyregulowanie (synchronizacja )przepustnic i wtryskiwaczy. Biały dymek może objawiać się zbyt bogatą mieszanką paliwową, która po zgaszeniu silnika ulatuje jako "dymek". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rider666 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Najpierw zorientuj sie czy to faktycznie płyn chłodniczy czy paliwo, chodz raczej bardziej prawdopodobne ze to płyn, sprobuj ten "dymek" skroplic , na kawałku blaszki albo szybki, i zobacz jak smakuje (dosłownie) :bigrazz: płyn chłodniczy ma specyficzny bardzo słodki smak, jezeli nie wyczujesz zadnego smaku, to zobacz do airboxa moze tam sie dostała woda , lub jeszcze sprobuj zatankowac paliwko na innej stacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colo Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Okazało się, że padła świeca., a biały dymek to chyba z niespalonej benzyny, która odparowywała w kolanku wylotowym. Moto chodzi jak nowe :biggrin: Dzięki za sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.