Skocz do zawartości

Woda z rury wydechowej ? Pęknięta głowica ?


colo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Mam pytanko. Od niedawna jestem posiadaczem Cagivy Raptor 650. Jest tam taki sam silnik jak w Suzuki SV650 (V-twin). Zauważyłem, że po zgaszeniu motocykla z jednej rury (każdy cylinder ma osobną) unosi się biały dymek. Jest to para wodna. Pytanie więc, czemu tylko z jednej i czy jest to normalne ? Poza tym od wczoraj moto źle pali, gorzej wkręca się na obroty i strzela. Dodam że jest na wtrysku. Czy może to mieć związek z tym co opisałem wcześniej ?

Domyślam się że jakby była pęknięta np głowica to woda (płyn chłodniczy) pojawiła by się w oleju, a na razie nic takiego nie ma miejsca. Zastanawiam się też czy płyn chłodniczy skrapla się tak jak woda ?.

 

Jeżeli ktoś się spotkał z takimi objawami to proszę o pomoc i z góry dziękuję !

Edytowane przez colo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Mam pytanko. Od niedawna jestem posiadaczem Cagivy Raptor 650. Jest tam taki sam silnik jak w Suzuki SV650 (V-twin). Zauważyłem, że po zgaszeniu motocykla z jednej rury (każdy cylinder ma osobną) unosi się biały dymek. Jest to para wodna. Pytanie więc, czemu tylko z jednej i czy jest to normalne ? Poza tym od wczoraj moto źle pali, gorzej wkręca się na obroty i strzela. Dodam że jest na wtrysku. Czy może to mieć związek z tym co opisałem wcześniej ?

Domyślam się że jakby była pęknięta np głowica to woda (płyn chłodniczy) pojawiła by się w oleju, a na razie nic takiego nie ma miejsca. Zastanawiam się też czy płyn chłodniczy skrapla się tak jak woda ?.

 

Jeżeli ktoś się spotkał z takimi objawami to proszę o pomoc i z góry dziękuję !

 

Niekoniecznie, nieszczelność może być między płaszczem wodnym, a komorą spalania.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedz. Za dużo jeszcze nie jeździłem, postaram się zastosować do wskazówek.

Nieszczelność między głowicą a płaszczem chłodzącym (np. poprzez pękniętą uszczelkę pod głowicą) będzie objawiać się gwałtownym wzrostem ciśnienia w układzie chłodzenia, wyrzucaniem płynu przez odpływ awaryjny ze zbiorniczka chłodziwa, bulgotaniem chłodziwa w zbiorniczku i szybkim przegrzewaniem się silnika. Stawiam na konieczność wymiany świec, sprawdzenie i wyregulowanie (synchronizacja )przepustnic i wtryskiwaczy. Biały dymek może objawiać się zbyt bogatą mieszanką paliwową, która po zgaszeniu silnika ulatuje jako "dymek".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zorientuj sie czy to faktycznie płyn chłodniczy czy paliwo, chodz raczej bardziej prawdopodobne ze to płyn, sprobuj ten "dymek" skroplic , na kawałku blaszki albo szybki, i zobacz jak smakuje (dosłownie) :bigrazz: płyn chłodniczy ma specyficzny bardzo słodki smak, jezeli nie wyczujesz zadnego smaku, to zobacz do airboxa moze tam sie dostała woda , lub jeszcze sprobuj zatankowac paliwko na innej stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...