Skocz do zawartości

Pozycja na moto podczas hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wiem ze temat sie juz przewijal ale chcial bym uzyskac jeszcze jakies dodatkowe informacje ktorych moze wczesniej nie doczytalem. Pytam bo ostatnio probowalem uczyc sie hamowania awaryjnego przednim hamulcem i niestety zaliczylem glebe gdyz zrobilem niekontrolowane jazde na przednim kole a w zasadzie zatrzymanie na samym przodzie z tylem uniesionym do gory i nie utrzymalem równowagi. JAk sie pozniej zastanawialem to chyba zla pozycje na moto obralem. Nie obciązylem podnozkow i chyba za bardzo na przodzie siedzialem.

Pozdrawiam i z góry dziekuje za cenne informacje, ktore mam nadzieje pomoga mi uniknac wiecej takich glupich błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymalna pozycja to chyba pozycja srającego psa ... tylko przednie łapy wyciągnięte do przodu.

Cała reszta jak na początku. Tyłek przesunięty do tyłu, tylne łapy ... znaczy się chciałem powiedzieć nogi wczepione w grunt czyli w podnóżki, przednie kontrolują manetkę, heble i podpierają cała konstrukcję.

I tyle :icon_mrgreen: :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blad. Rece luzne. Cala sila (masa ciala) ma isc w podnozki.

 

Nnooo ... jaki błąd :icon_eek: napisałem tylne łapy wczepione w grunt czyli podnóżki a przednie służą do kontroli :wink: Poza tym niech będzie na twoje :flesje:

A Yuby jak zwykle sobie robi jaja ... Przód, moto, gleba ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo ostatnio probowalem uczyc sie hamowania awaryjnego przednim hamulcem i niestety zaliczylem glebe gdyz zrobilem niekontrolowane jazde na przednim kole a w zasadzie zatrzymanie na samym przodzie z tylem uniesionym do gory i nie utrzymalem równowagi.

 

Nie zauwazyles ze Ci sie dupa unosi?

Bo tak sobie mysle, ze niecelowe stoppie, im wieksza predkosc tym trudniej mi zrobic. Nawet kiedy naprawde cisne klamke.

Edytowane przez PiotrekRR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie - ręce w miarę luźno bo potrzebujesz ich do kontroli steru a tyłek przesuwasz do tyłu lub odchylasz się do tyłu w miarę możliwości. Ster trzymaj idealnie prosto i zdecydowanie to w razie uślizgu zdążysz opanować przednie koło. Bądź gotów na to że koło ucieknie i możesz skontrować. Opierając się na kierownicy gdy koło złapie lekki uślizg wtedy masą ciała naprzesz na ster i popchniesz go do końca, kiepa gwarantowana. Wrażenia - bezcenne. :biggrin: A jak już lecisz na glebę to nie podpieraj się ręką czy łokciem bo się połamiesz przy uderzeniu.

 

Uślizg tylnego koła to czysta zabawa, uślizg przedniego koła to nieszczęście. :biggrin: :buttrock:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czasem trzeba, jeżeli mam być poważny, to ręce luźne aby przy hamowaniu nie napinać bicepsa.

Pozycja srającego kota i docisk w sety.

 

 

Pozycja srającego kota to standard na plastikach. :biggrin: Przy hamowaniu przeistacza się w wystraszonego kota. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uślizg tylnego koła to czysta zabawa, uślizg przedniego koła to nieszczęście. :biggrin: :buttrock:

 

PODOBNO poza torem. Bo na torze - uślizg tyłu to gleba i moto leci za tobą, a uślizg przodu - Ty za moto. Czyli lepiej jak się przód ślizga.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolana w bak + stopy w podnóżki + grzbiet odciąża ręce + separacja mięśni: czyli oddzielanie mięśni odpowiedzialnych za dłoń która hamuje, czyli mięśni między łokciem a nadgarstkiem, od mięśni odpowiedzialnych za łokieć, czyli biceps i triceps.

Chodzi o to, żeby hamując dłonią nie usztywniać łokcia i barku.

Ćwiczenie ogólnorozwojowe: siedząc za stołem/biurkiem położyć rękę na stole tak, aby leżała na blacie od łokcia do dłoni. Ścisnąć jakiś przedmiot w dłoni (piłeczka, jabłko) możliwie mocno i sprawdzić drugą ręką czy nie napiął się biceps z tricepsem. Jeżeli ściskając coś dłonią napinamy mięśnie powyżej łokcia, to będzie nam trudniej opanować maszynę podczas silnego hamowania. blokada jest w głowie, więc wystarczy kilka prób aby umieć mięśnie odseparować. Inna sprawa, czy po odejściu od stołu będziemy separować na motocyklu...

Pozodzenia i dobrej pogody życzę :-)

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie za wszelkie informacje napewno sie przydadza:) JEszcze co do rak mam pytanie maja byc luzne to wiem ale czy wyprostowane czy zgiete, bo w czasie jazdy to wiadomo ze zgiete, ale jak jest z czasie hamowania?? Cos mi sie wydaje ze pewnie lekko zgiete ale pewny nie jestem wiec pytam:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ręce ugięte tak jak zwykle w czasie jazdy na moto. Jak je wyprostujesz w łokciach (a myślę, że o to Ci chodzi) to raz, że nie masz kontroli nad kierą a poza tym nawet jak nie napniesz mięśni ramion to i tak przy wyprostowanych rękach efekt będzie podobny :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

wiem ze temat sie juz przewijal ale chcial bym uzyskac jeszcze jakies dodatkowe informacje ktorych moze wczesniej nie doczytalem. Pytam bo ostatnio probowalem uczyc sie hamowania awaryjnego przednim hamulcem i niestety zaliczylem glebe gdyz zrobilem niekontrolowane jazde na przednim kole a w zasadzie zatrzymanie na samym przodzie z tylem uniesionym do gory i nie utrzymalem równowagi. JAk sie pozniej zastanawialem to chyba zla pozycje na moto obralem. Nie obciązylem podnozkow i chyba za bardzo na przodzie siedzialem.

Pozdrawiam i z góry dziekuje za cenne informacje, ktore mam nadzieje pomoga mi uniknac wiecej takich glupich błędów

 

 

Mam pytanie, przy jakiej prędkości ćwiczyłeś to awaryjne hamowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przednie kontrolują manetkę, heble i [/indent]podpierają cała konstrukcję

I tyle :icon_mrgreen: :icon_razz:

 

 

Zdefiniuj "podpieraja". Ja to rozumiem, ze utrzymuja mase ciala praca do przodu czyli nie sa luzne czyli blad :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...