Zbyhoo Opublikowano 15 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2004 Wiec jesli chodzi o moment obrotowy to jest on potrzebny do ruszenie. A jak juz auto, czy moto jedzie wtedy moc przejmuje paleczke i dzieki mocy mozna naprzyklad smialo wyprzedzac. Zarówno za przyspieszenie jak i prędkość maksymalną motocykla odpowiada moment obrotowy na kole napędowym. Można zmieniać jego wartość stosując różne przełożenia w układzie przeniesienia napędu (napęd pierwotny, skrzynka biegów, napęd wtórny, średnica koła napędowego). Moc maksymalna to tylko matematycznie wyrażona praca, jaką silnik może wykonać. Na hamowni, gdzie badamy moc silnika, fizycznie mierzymy tylko 2 wielkości: MOMENT OBROTOWY oraz PRĘDKOŚĆ OBROTOWĄ silnika. Na wykresie zestawiamy pomierzone wartości otrzymując przebieg momentu obrotowego silnika w zależności od prędkości obrotowej (jego charakterystykę). Z tych dwóch parametrów dopiero WYLICZAMY MOC silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazmir Opublikowano 16 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2004 Cze...Pracowałem na hamowni kilka lat nic dodać nic ująć co do ostatniej wypowiedziMożna tylko dodać (jako ciekawostkę dla tych co nie mieli z tym styczności), że do wyliczenia mocy są potrzebne jeszcze współczynniki temperatura zasysanego powietrza i ważna sprawa ciśnienie - barometrCzy nie mieliliście takiego uczucia że jednego dnia auto czy moto samo jedzie innego jakoś opornieto właśnie temp - ciśnienie -wilgotność powietrza sprawiają, że są takie odczucia. Pozdr.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sfinx Opublikowano 16 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2004 Ludzie, ale z wami sie ciezko gada! Macie: Hp = (Moment x RPM)/5252 Moment = (Hp x 5252)/RPM To powinno wystarczyc! Arek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
embe Opublikowano 19 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2004 Silnik jest urządzeniem produkującym moment obrotowy. Moc jest dodatkiem. Ja wymyślę "chyżość" albo "biegłość" silnika... Gdyby to się przyjęło w katalogach pojawi się nowa wartość, ale nie zmieni parametrów silnika, bo liczy się moment o. i przy jakich pojawia się obrotach. Moc jest powiązana z silnikeim w sumie tylko liczbowo, a moment fizycznie. Bardzo podobają mi się wyjaśnienia Zbyhoo'a i Kazmira który dorzuca (prawie) nieznane mi czynniki. To powinno chyba wystarczyć.Przypomniało mi się teraz, że gdzieś czytałem o "mniejszej mocy" w górzystym terenie. Sprawa jest w sumie prosta - właśnie ciśnienie. Zawsze wcześniaj to przeaczałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sfinx Opublikowano 19 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2004 Wiec jesli chodzi o moment obrotowy to jest on potrzebny do ruszenie. A jak juz auto, czy moto jedzie wtedy moc przejmuje paleczke i dzieki mocy mozna naprzyklad smialo wyprzedzac. Zarówno za przyspieszenie jak i prędkość maksymalną motocykla odpowiada moment obrotowy na kole napędowym. Można zmieniać jego wartość stosując różne przełożenia w układzie przeniesienia napędu (napęd pierwotny, skrzynka biegów, napęd wtórny, średnica koła napędowego). Moc maksymalna to tylko matematycznie wyrażona praca, jaką silnik może wykonać. Na hamowni, gdzie badamy moc silnika, fizycznie mierzymy tylko 2 wielkości: MOMENT OBROTOWY oraz PRĘDKOŚĆ OBROTOWĄ silnika. Na wykresie zestawiamy pomierzone wartości otrzymując przebieg momentu obrotowego silnika w zależności od prędkości obrotowej (jego charakterystykę). Z tych dwóch parametrów dopiero WYLICZAMY MOC silnika. Oczywiscie, ale dwa silniki o dokladnie tej samej wartosci momentu obrotowego lecz przy innych obrotach beda mialy calkowicie inna moc. Im wieksze obroty silnika przy maxymalnym momencie obrotowym, tym wieksza moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.