Skocz do zawartości

moment obrotowy


Rekomendowane odpowiedzi

Wiec jesli chodzi o moment obrotowy to jest on potrzebny do ruszenie. A jak juz auto, czy moto jedzie wtedy moc przejmuje paleczke i dzieki mocy mozna naprzyklad smialo wyprzedzac.

 

Zarówno za przyspieszenie jak i prędkość maksymalną motocykla odpowiada moment obrotowy na kole napędowym. Można zmieniać jego wartość stosując różne przełożenia w układzie przeniesienia napędu (napęd pierwotny, skrzynka biegów, napęd wtórny, średnica koła napędowego). Moc maksymalna to tylko matematycznie wyrażona praca, jaką silnik może wykonać. Na hamowni, gdzie badamy moc silnika, fizycznie mierzymy tylko 2 wielkości: MOMENT OBROTOWY oraz PRĘDKOŚĆ OBROTOWĄ silnika. Na wykresie zestawiamy pomierzone wartości otrzymując przebieg momentu obrotowego silnika w zależności od prędkości obrotowej (jego charakterystykę). Z tych dwóch parametrów dopiero WYLICZAMY MOC silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze...

Pracowałem na hamowni kilka lat nic dodać nic ująć co do ostatniej wypowiedzi

Można tylko dodać (jako ciekawostkę dla tych co nie mieli z tym styczności), że do wyliczenia mocy są potrzebne jeszcze współczynniki temperatura zasysanego powietrza i ważna sprawa ciśnienie - barometr

Czy nie mieliliście takiego uczucia że jednego dnia auto czy moto samo jedzie innego jakoś opornie

to właśnie temp - ciśnienie -wilgotność powietrza sprawiają, że są takie odczucia.

Pozdr....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest urządzeniem produkującym moment obrotowy. Moc jest dodatkiem. Ja wymyślę "chyżość" albo "biegłość" silnika... Gdyby to się przyjęło w katalogach pojawi się nowa wartość, ale nie zmieni parametrów silnika, bo liczy się moment o. i przy jakich pojawia się obrotach. Moc jest powiązana z silnikeim w sumie tylko liczbowo, a moment fizycznie. Bardzo podobają mi się wyjaśnienia Zbyhoo'a i Kazmira który dorzuca (prawie) nieznane mi czynniki. To powinno chyba wystarczyć.

Przypomniało mi się teraz, że gdzieś czytałem o "mniejszej mocy" w górzystym terenie. Sprawa jest w sumie prosta - właśnie ciśnienie. Zawsze wcześniaj to przeaczałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec jesli chodzi o moment obrotowy to jest on potrzebny do ruszenie. A jak juz auto, czy moto jedzie wtedy moc przejmuje paleczke i dzieki mocy mozna naprzyklad smialo wyprzedzac.

 

Zarówno za przyspieszenie jak i prędkość maksymalną motocykla odpowiada moment obrotowy na kole napędowym. Można zmieniać jego wartość stosując różne przełożenia w układzie przeniesienia napędu (napęd pierwotny, skrzynka biegów, napęd wtórny, średnica koła napędowego). Moc maksymalna to tylko matematycznie wyrażona praca, jaką silnik może wykonać. Na hamowni, gdzie badamy moc silnika, fizycznie mierzymy tylko 2 wielkości: MOMENT OBROTOWY oraz PRĘDKOŚĆ OBROTOWĄ silnika. Na wykresie zestawiamy pomierzone wartości otrzymując przebieg momentu obrotowego silnika w zależności od prędkości obrotowej (jego charakterystykę). Z tych dwóch parametrów dopiero WYLICZAMY MOC silnika.

 

Oczywiscie, ale dwa silniki o dokladnie tej samej wartosci momentu obrotowego lecz przy innych obrotach beda mialy calkowicie inna moc. Im wieksze obroty silnika przy maxymalnym momencie obrotowym, tym wieksza moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...