Skocz do zawartości

Moje spostrzeżenie


Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawia mnie jedna rzecz,a mianowicie.

Przeglądam różne posty typu-Czy kopić ten,czy tamten.

Każdy podchodzi do sprawy typu moc,łady czy nie ,itd, a czy ktoś sugeruje się momentem obrotowym.

Dla mnie jest to podstawowa rzecz ile ma Nm i przy jakich obrotach.

Co z tego że ma 150 KM lub więcej ,ale jaki Nm przy jakich obrotach.

Ostatnio kolega zakupił R1 i jadąc za nim przy prędkości 60 ,on musiał redukować i bawić się biegami żeby mógł dobrze przyśpieszać.

Ja mając 91,7 Nm przy 6500 obr/min odkręcałem na ostatnim biegu i czułem że idzie.

Podejrzewam że zaraz zostanę zlinczowany,ale co mi tam. :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście że moment obrotowy jest wazny. moc max i tak żadko sie wykorzystuje. a dobry moment to podstawa w jezdzie po mieście czy krętych drogach. poczytaj w działach poświeconych sportowym vałkom.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment - jak najbardziej : proste porównanie (z autopsji) Honda Fireblade i ducati 996 - obie litówki, Ducati ma większy moment, blady ma większą moc. Jazda jest nieporównywalna - blady jest szybszy, ale przyspieszenie jest wyczuwalnie gorsze, z kolei Ducati ma straszny ogień od niskich obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, ze moment cieszy, ale nie zawsze wyzszy moment musi byc lepszy. Dla poczatkujacych, do ktorych sie zaliczam, lepszy jest nizszy i mniej dostepny moment obrotowy, taki jaki znajdujemy np w R4 o nizszych pojemnosciach.

 

Dlatego przegladajac dane motocykli, rowniez zwracam na Nm, ale szukam czegos o niezbyt wielkiej wartosci, ew. pojawiajacej sie w wysokim zakresie obrotow.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do moto z dużym momentem trzeba sie przyzwyczaić. po około 10 latach jeżdżenia R4 ucze sie na nowo jak jezdzić mocnym V2. 190kg. 120Nm. :buttrock:

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do moto z dużym momentem trzeba sie przyzwyczaić. po około 10 latach jeżdżenia R4 ucze sie na nowo jak jezdzić mocnym V2. 190kg. 120Nm. :buttrock:

Imponujący moment przy dość niskiej wadze.

Ostatnio przeglądałem różne oferty w necie i powiem szczerze ze nic nie znalazłem co by mi odpowiadało do 25,000 zł i dość małym roczniku od 2004r :banghead: .Dlatego pozostałem przy bandziorze. :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kolega zakupił R1 i jadąc za nim przy prędkości 60 ,on musiał redukować i bawić się biegami żeby mógł dobrze przyśpieszać.

Ten kolega chyba nie za bardzo umie jeździć. Obroty należy utrzymywać blisko max momentu, tak aby motocykl był cały czas "w gotowości", wtedy nie ma problemów z przyspieszaniem. To co on powinien był zrobić to zredukować na samym początku, jak zaczął zwalniać, wtedy nie dostałby batów od bandziora :).

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imponujący moment przy dość niskiej wadze.

Ostatnio przeglądałem różne oferty w necie i powiem szczerze ze nic nie znalazłem co by mi odpowiadało do 25,000 zł i dość małym roczniku od 2004r :banghead: .Dlatego pozostałem przy bandziorze. :crossy:

 

Kup Hayabuse,2 w jednym silnik R4 i momentu na pewno ci nie zabraknie ,a i w tej kasie sie zmiescisz chcac kupić moto o takich parametrach jak mówisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok busa ma może duzy moment ale z jakiej pojemności. a pozatym jaka masa. i R4 nie ma co porównywać do V pod względem oddawania momentu na koło. a przedewszystkim jak sie wsiada pierwszy raz na mocna vałke to zaskoczeniem jest moment hamujacy takiego silnika. można sie "przejechać" na niejednym ciasnym zakręcie czy rondzie zamykajac zbyt gwałtownie przepustnice. w trzednej rzedówce o podobnym momencie tego nie ma.

 

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porównajmy motocykle o mozliwie zblizonej pojemności. bo pomiędzy 1000 a 1300 to mamy 30% róznicy. a pozatym rzędowa czwórka ma mały zakres obrotów w których jest wartość momentu zblizona do max. dla przykładu wg. pomiarów na hamowni u mnie w V2 916ccm. 120 Nm przy 8100 obr/m. ale juz 113 przy 3700 obr/m. która litrowa R4 w takim zakresie obrotów oddaje moment. nie chodzi o to który jest szybszy, mocniejszy, lepszy itp. chodzi o subiektywne odczucia wynikajace z charakterystyki.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie ze moment ma duze znaczenie, tylko jak tu porównywać V do R :/ co do kolegi na R1 to musiał mieć za nisko obroty, a co do b12 to zdarza mi sie takiego czesto ujezdzac i wiem jak milo ciagnie od niskich obrotów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi o porównywanie. chodzi o to od czego sie zaczeło czyli sugerowanie sie przy ocenie motocykla jedynie mocą. może przy małych pojemnościach i słabych silnikach nie ma to takiego znaczenia ale jak widac wiele osób potwierdza że wartość momentu obrotowego ma olbrzymie znaczenie. i nie wiedzieć czemu wartość ta pozostaje mało zauważana przy wszelkich ocenach.

 

P.S. zależy też co rozumiemy tez jako mały silnik. bo doprężona 400 w singlu to niemało :icon_evil:

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kolega chyba nie za bardzo umie jeździć. Obroty należy utrzymywać blisko max momentu, tak aby motocykl był cały czas "w gotowości", wtedy nie ma problemów z przyspieszaniem. To co on powinien był zrobić to zredukować na samym początku, jak zaczął zwalniać, wtedy nie dostałby batów od bandziora :).

 

Może bał się kręcić więcej niż 3000RPM. :biggrin:

 

Dla mnie moment obr. jest bardzo ważny. Na moc patrzę jako ciekawostkę a Nm patrzę jako wyznacznik. Może dlatego w HD mam 1340ccm i tylko 40KM za to prawie ok. 94Nm przy 3500RPM. Ale i tak rzadko kręcę więcej niż 2000RPM na mieście a i tak dynamicznie się kula.

 

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok busa ma może duzy moment ale z jakiej pojemności. a pozatym jaka masa. .............................................................." moment hamujacy takiego silnika. można sie "przejechać" na niejednym ciasnym zakręcie czy rondzie zamykajac zbyt gwałtownie przepustnice. w trzednej rzedówce o podobnym momencie tego nie ma.

 

Taki gixer 1000 K5 , elastycznością na 6-stym biegu pobija chyba wszystko , nawet Hajka wymięka :wink: 60-100-140-180 km/h , odpowiednio 3,1- 2,7-2,9 s . Odkręcasz i jedziesz na szóstce !

Zbyt silne hamowanie silnikiem właściwie jest minusem , ale .

Ale , mam obecnie opony pirelli diablo corsa i mimo ze właściwie są gorsze ( moment prostujący , shimi , poręcznosc ) od poprzednich (M-1) , to potrafią dostarczyć więcej adrenaliny na szosie . Na pirellkach czujesz ze jedziesz , walczysz z każdym zakrętem , gdy na metzelerach bezstresowo połykasz kilometry . :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...