Stefan_H Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 (edytowane) Witam, mam do Was koledzy pytanie o mozliwy powod tego ze z mojego motocykla wydobywaja sie ciemne spaliny. Nie jestem zadnym specjalista jesli chodzi o mechanike motocykli dlatego chcialbym rozwiac swoje watpliwoscie przy Waszej pomocy liczac na Wasze doswiadczenie w tej kwestii. Slyszalem ze ciemne spaliny oznaczaja ze caly silnik jest juz w bardzo kiepskim stanie i trzeba sie rozgladac za nowa maszyna. Slyszalem ze powodem moze byc poprostu brudny filtr powietrza ktory wystarczy wymienic lub przeczyscic. Slyszalem ze to kwestia wymiany oleju. Co tak naprawede moze byc tego powodem? Czy prawda jest najgorszy scenariusz ze musze zaczac rozgladac sie za nowym silnikiem?? Powinienem chyba tez zaznaczyc ze ostatnio zauwazylem ze motocykl "bieze olej". Z gory dziekuje wszystkim za pomoc!! Pozdrawiam! Edytowane 4 Marca 2009 przez Stefan_H Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacer Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 skoro o tym slyszales zacznij wymieniac lub czyscic poszczegolne czesci aby wyeliminowac je jako przyczyne kopcenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan_H Opublikowano 4 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Oczywiscie jesli bede wiedzial co jest do zrobienia - zrobie to - jednak nie chcialbym tracic czasu i pieniedzy na cos co moze nie dac zadnego efektu. Dlatego zanim zaczne cos robic wole dopytac sie kogos bardziej doswiadczonego. Poza tym wydaje mi sie ze kopcenie to dosc powazna sprawa i wole dowiedziec sie czy jezdzac tak jak teraz jest nie zagrazam motorkowi jeszcze bardziej bo jednak wymiana calego silnika wiaze sie juz z duzo wiekszymi kosztami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gradozx6 Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Skoro napisales ze bierze ci olej i kopci to chyba oznacza jedno, glowica do remontu, albo wymiana silnika...;/ Kopcenie wystepuje przy wyzszych obrotach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyzdra1 Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Ciemne spaliny są rezultatem zbyt bogatej mieszanki. W pierwszej kolejności wymiana filtra powietrza a w drugiej regulacja gaźników. Przepalanie oleju objawia sie jasnym dymem. Cytuj :crossy:https://www.bikepics.com/pictures/2720853/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekRR Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 No tak, ale skoro ubywa oleju i dymi na czarno ja bym to polaczyl i postawil na uszczelniacze zaworowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Moze kolega najpierw dokladniej opisze co rozumie przez "ciemne spaliny " ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gradozx6 Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Od kiedy przy spalaniu oleju sa jasne spaliny? Gdyby byla zbyt bogata mieszanka to zobaczył by to na swiecach.. U siebie w sradzie mialem caly zaje**ny filtr powietrza i to nie wystepowalo wiec mysle ze mozna to wykluczyc! Ja rowniez stawiam na uszczelniacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Od zawsze. Ciemny dym z wydechu = za bogata mieszanka, Siwy = spalany olej, Jasny, prawie bialy = spalany plyn chlodzacy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 podstawowa sprawa- autor tematu powinien napisac dokladnie cos o swoim moto, czy ma sportowy wydech, w jakim stanie jest filtr powiterza itp. Nikt nie jest wróżką :) Pozdro Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacer Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 zgadzam sie z tym siwym, mozna to zauwazyc przy wymianie filtra kiedy wyleje nam sie troche oleju na kolektory, a pozniej trwa jego wypalanie. moze chociaz powiedz jaki przebieg masz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan_H Opublikowano 22 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Dziekuje wszystkim za wszystkie komentarze. Wrocilem na weekend do domu gdzie stoi motor i moglem w koncu sprawdzic rzeczy, o ktorych pisaliscie ze powinienem napisac. Tak wiec: Motor ma przejechane ok 80 000 km. Wydech jest firmy Micron. Filtr powietrza firmy K&N. Opisze wiec mniej wiecej co dzialo sie dzis po odpaleniu silnika. Powinienem zaczac chyba od tego ze zanim motor odpalil musialem kilka razy dopompowac paliwa wlaczajac i wylaczajac zaplon. Palilem oczywiscie na ssaniu. Kiedy juz silnik odpalil z rury wydechowej wydobywal sie jasny dym - ciezko mi okreslic czy byl to dym siwy czy bialy w kategorii jakiej uzyl Pan Adam. W kazdym badz razie byl on jasny i wydobywal sie przez ok pierwszych 2 minut. Po tym czasie przestal wydobywac sie widoczny dym i spaliny byly bezbarwne. Kiedy dodawalem gwaltownie gazu wydobywaly sie ciemne spaliny. Im mocniej i gwaltowniej odkrecalem manetke tym wiecej ciemnych spalin. Po kilku - kilkunastu minutach gdy silnik byl juz rozgrzany i wylaczylem ssanie spaliny byly bezbarwne nawet podczas gwaltownego dodawania gazu. Nie jestem specjalista jesli chodzi o mechanike motocykli dlatego tez zaciagam porady Was koledzy aby rozwiac swoje watpliwosci co do tego czy wszystko jest tak jak powinno. Nie chcialbym narazic sie na duze koszty przez zaniedbanie czegos co moze powinienem pilnie zrobic, a o czym mam nadzieje ze dowiem sie od Was. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 No i w ten sposób sam sobie odpowiedziałeś na pytania. Na początku leci ci lekko biały dym jak silnik jest zimny, potem ssanie (bogata mieszanka) i jak go pałujesz (a nie powinno się tego robić na ssaniu!!) leci czarny dym. Wyłączasz ssanie i silnik chodzi normalnie, nawet jak wstawiasz czyli wszystko wygląda okej. Gdyby palił olej dym leciał by raczej niebieski. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
88kamyczek Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Stefan H nigdy nie widziałeś w żadnym innym pojeździe jak przy pierwszych kilku minutach od odpalenia leci jasny dym? Przy zimnym silniku i niskiej temperaturze powietrza to rzecz normalna... Nie pałuj go na ssaniu bo zalejesz świece. Wspomniałeś o braniu oleju, wspomniałeś o przebiegu 80tyś...sporo, pewnie remoncik się kłania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gradozx6 Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 :D jestem pod wrazeniem ze tyle moze wytrzymac ten silnik, moj ma najechane 55 i boje sie ze zaraz odmowi posluszenstwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.