gradozx6 Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Panu Adamowi chodzilo chyba o to ze w ten sposob odpowietrzy sie pompa hamulcowa...;> klamka powinna wtedy byc twarda.. Panie Adamie rozumiem ze klamka ma byc wcisnieta na 'maksa'? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Na takiego maxa jaki ci wyjdzie po podpompowaniu przed zwiazaniem. Tak chodzi o samodzielne odpowietrzenie pompy. Po rozwiazaniu jeden ruch moze byc jeszcze "srednio twardy", potem juz powinno byc twardo. Jezeli uklad ma trojnik to tam rowniez moze byc powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacer Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 zrobilem dzis tak jak powiedziales zobaczymy co jutro z tego bedzie. chociaz wydaje mi sie ze raczej sie nic nie zmieni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacer Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 nierozumiem co Twoj post mial wniesc do tematu chyba jedynie nabicie przebiegu.. skoro dla ciebie sprawa jest taka prosta dlaczego nie napiszesz co zrobic tylko wolisz zeby ktoregos pieknego dnia ktos sie zatrzymal na tobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 (edytowane) Dokładnie tak jak Pan Adam mówi. Miałem ten sam problem jak wymieniałem klocki w ZR 550. Zadarza się, że samo odpowietrzenie zacisku to za mało. Niby płyn przez odpowietrznik zacisku wypływał, ale klamka się zapadała. Natomiast w pompce zamiast wypływać płyn przez zawór zwrotny wypływały pęcherzyki powietrza. Naciskałem klamke do skutku, aż zaczął wypływać płyn przez otwór zwrotny w klamce, jednak chwię to trwało. Jeśli bark wam cierpliwości, zróbcie tak jak Pan Adam pisał. Warto też lekko drewienkiem opukać przewody i trójniki, wówczas pęcherzyki powietrza szybciej wypłyną do góry, do pompki w klamce. Edytowane 7 Marca 2009 przez gandżo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Ja YUBEmu odpowietrzałem tak, że pompowałem klamką do momentu aż w wężyku przestały lecieć bąbelki powietrza, dolewając płynu oczywiście. Poza tym jeśli zbiorniczek jest pod kątem w dół, a pompa wyżej (VTR Yubego), to trzeba odkręcić zbiorniczek i umieścić go tak żeby był wyżej. Macie nie odpowietrzone hamulce. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacer Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 zrobilem dzis tak jak Pan Adam napisal, po zdjeciu kabla z klamki, dzialalo rewelacyjnie twarda jak nigdy, juz sie cieszylem ze wszystko w porzadku ale po jakims czasie moze z kilkanascie minut dzialo sie to samo co wczesniej tzn jesli delikatnie wciskam tloczek nie cofa sie, dopiero jak zrobie to mocniej cofnie sie bez problemow. dodam ze mam hamulce w oplocie zaciski przejrzalem wszystkie 8 tloczkow przeczyscilem uklad odpowietrzylem, jeszcze dla pewnosci odpowietrzylem jeszcze raz przy klamce bo jest tam taki podejrzany punkt wyzej, gdzie moglyby sie zatrzymac babelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 No to wyglada na to ze z jakiegos powodu sprezyna nie odbija tloka do konca. Trzeba spuscic plyn, rozebrac pompe i sprawdzic co jest przyczyna - ew wymienic sprezyna z tlokiem, ale boje sie ze koszt tego moze byc wyzszy niz cala uzywana pompa. Ja sie pitolilem z taka nie bardzo dzialajaca pompa przez pol roku, wreszcie wkurzylem sie i zamienilem na uzywke - pracuje 100%. Ale przedtem nim to zrobisz to powtorz probe - moze masz trojnik i tam jeszcze bylo powietrze. Warto sprawdzic zanim wezmiesz sie za powazniejsza robote. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Adamie przećwiczyłem to w samochodzie starszego. Przyczyna problemów był szlam nagromadzony w tłoczkach zacisków. Niewiem skad sie tam wzioł w kazdym razie skutecznie mnie zaskoczył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
satanic_masta Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Kacer na ile masz ustawioną klame 1,2,3 czy4?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gradozx6 Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 generalnie klame kazdy ustawia tak jak mu pasuje.. Zrobilem ten patent o ktorym mowil pan Adam, wczesniej dobrze odpowietrzajac hamulce po zmianie przewodow na oplot i musze powiedziec ze jest znaczna roznica... narazie tylko na postoju bo moto na podnosniku, ale klamka jest duzo twardsza i skok jej wynosi ok 2cm. Teraz czas sprawdzic jak sie sprawuje na drodze i ile sie utrzyma taki stan:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacer Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 teraz cos 2 lub 3 ale jak sciskalem ja na noc byla ustawiona tak aby znajdowala sie jak najdalej od kierownicy. chociaz ostatnio zauwazylem ze jednak klamka zachowuje sie lepiej tzn nie zacina sie tak mocno jak wczesniej ale to jeszcze nie to co ma byc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babyy Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Najczesciej jest to problem niepelnego odpowietrzenia pompy. Wszyscy ktorzy maja problem niech sobie zostawia motocykl na noc z klamka wcisnieta i zwiazana na trytytke, rano rozwiazac i sprawdzic hamulec. Aha klamka musi byc przed zwiazaniem podpompowana i twarda. potwierdzam skutecznosc tej metody i ja. Nie wiem jak to dziala ale jest skuteczne i to wystarczy. Polecam tylko po tym zabiegu mimo wszystko jeszcze raz odpowietrzyc w tradycyjny sposob bo u mnie jeszcze troche powietrza wylecialo. A swoja drogoa to juz nie raz odpowietrzalem hamulce i nigdy nie mialem problemu. Nie mam pojecia dlaczego teraz pojawily sie takie problemy. Ale wazne ze klamka wkoncu stala sie twarda tak jak byc powinna:) Dzieki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Wszystko sie starzeje, pompa hamulcowa tez. Dla mnie jest jeden sposob odpowietrzenia, szybki wygodny i w 100% skuteczny - pompa podcisnieniowa MityVac ze zbiornikiem na plyn. Podlaczasz do odpowietrznika i w ciagu 5 min wyciaga cale powietrze z ukladu, bez wzgledu na cokolwiek. Tyle ze koszt raczej predysponuje ja dla warsztatu a nie prywatnego uzytkownika. Greedo, radze kupic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babyy Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 (edytowane) No pompa to napewno byloby bezproblemowo ale tak jak napisales malo ekonomiczne w domowych warunkach. A co do starzenia sie to chyba nie to. Bo do tej pory nie robilem hamulcow w sprzetach mlodszych jak rok 99 i nie bylo nigdy problemu. Dopiero jak sobie teraz sprawilem RR z 07r to w niej po zmianie na oplot mialem takie problemy. A ma ona rowniez odpowietrzenie pompy wiec powinno byc jeszcze latwiej. Moze to dziwne ale wygladalo jakby powietrze wogole nie zbieralo sie w najwyzszych punktach bo uchodzace babelki przy odpowietrzaniu byly bardzo malutkie i raz poszly potem 2 -3 razt sam plyn i znow troszke powietrza. Jak dlamnie to strasznie dziwne bo pierwszy raz z czyms takim sie spotkalem. No ale czlowiek uczy sie cale zycie i jeszcze pewnie niejedna rzecz mnie zdziwi. Dzieki Panie Adamie za pomoc !! Edytowane 18 Marca 2009 przez babyy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.