Skocz do zawartości

czerwone pole


bryla23
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jedno z pierwszych pytań jakie zadałem na kursie prawa jazdy kat. A gdy opisywano mi motocykl i doszliśmy do wyłącznika awaryjnego.

 

Mam gasić kluczykiem czy przełącznikiem?

Gaś czym chcesz - bez znaczenia, ale jak będziesz gasić przełącznikiem to gwarantuję Ci że któregoś razu zostawisz kluczyk w stacyjce.

 

Nie patrzyłem na schematy, nie znam się na mechanice, wierzę jednak że zostawienie kluczyka w moim przypadku jest możliwe, więc dla świętego spokoju używam stacyjki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaś czym chcesz - bez znaczenia, ale jak będziesz gasić przełącznikiem to gwarantuję Ci że któregoś razu zostawisz kluczyk w stacyjce.

Zdarzało mi się :)

 

To jest dobry argument na gaszenie z kluczyka:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten temat był już poruszany oj dawno dawno temu na tym forum był taki temat. Była także wytłymaczona różnica i ja zawsze garze kluczykiem i tak bede robił. Jak komuś sie chce to może odgrzac tego kotleta z szukajki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpowiadaj "na okretke" tylko ustosunkuj sie do faktow jakie przedstawilem albo przyznaj sie do blednej odpowiedzi kolego, wez w reke pierwszy z brzegu schemat lub zajrzyj do motocykla to zobaczysz jak jest polaczony wylacznik zaplonu, moge wkleic skan schematu jesli ci zalezy

 

masz racje święta racje...

 

bzdura że czerwony przycisk może coś zepsuć.....on jest szeregowo ze stacyjką...........jak komuś gaszenie czerwonym przyciskiem uszkadza moduł to ma skopaną instalacje i tyle innego wyjścia nie ma......

 

 

schemat instalacji mtx80c potwierdza moja teze...zobaczcie sami jak jest wpięty engine stop switch

 

także prosiłbym pana moderatora o niewprowadzanie w bład młodych użytkowników forum......

 

http://img145.imageshack.us/img145/8220/elektrykamtx.jpg

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam obojętność stosowania metody gaszenia także w Suzuki DR600 (akurat schemat tego motocykla miałem pod ręką). Jeśli ktoś znajdzie schemat gdzie oba przełączniki mają różne obwody to ja poproszę o zamieszczenie. Chętnie go przejrzę.

 

Mam też pytanie co do czerwonego pola. Czy jest możliwe, że jest ono zaznaczone nie tyle z powodu technicznych ograniczeń silnika, a po to, aby użytkownik nie miał niewygodnych pytań do producenta? Mam na myśli konkretnie Hondę CB50J, która w wersji zablokowanej teoretycznie nie ma prawa przekraczać 6500 rpm. Znalazłem informacje o tym, że wersja rozblokowana osiąga moc maksymalną przy 10500 rpm, co już bardziej zgadza się z logiką. Wydaje mi się, że pole na jej obrotomierzu jest tylko dla bajeru, w końcu to motorower, który w zasadzie nie powinien przekraczać 40 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie, czyli w zygzaku z 93 roku też "awaryjne gaszenie" odcina prąd zasilający cewki zapłonowe oraz zasilanie prądem moduł zapłonowy. kabel o czerwonym kolorze. Więc nic tam nie jest masowane za pomocą owego wyłącznika. więc do woli jak kto chce albo stacyjką albo "awaryjnym". dot. oczywiście zygzaków, za inne nie biorę odpowiedzialności :biggrin:

Co do czerwonego pola, studiując wszystkie posty w temacie wychodzi na to że lepiej sobie od czasu do czasu gumę przypalić ale nie kręcąc na maxa niż popałować piec obrotami np. stojąc na czerwonym świetle hehehe :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego typu gaszenie o jakim nasz szanowny Pan moderator mówi to ja i owszem widziałem, spotkałem się nie raz w KOSIARKACH. i to była jedyna możliwość wyłączenia takiego silnika poza zaduszeniem silnika na ssaniu. w taki też sposób wyłącza się silniki w motocyklach typu cross.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...