Skocz do zawartości

Obniżenie SUZI DL1000 VStrom


Rekomendowane odpowiedzi

Klika razy temat już się przewijał przez forum, ale nigdzie nie trafiłem na zadowalającą odpowiedź (szczególnie jeżeli chodzi o praktyków). Więc zebrałem dotychczas napotkane informacje.

 

Dodam, że mam 175 cm wzrostu i pozycja na moto (oczywiście jak dla mnie) jest trochę nie wygodna. Na światłach muszę przechylać się na jedną stronę żeby oprzeć cały ciężar moto na jednej stopie, stanie na palcach szczególnie z pełnymi kuframi i plecaczkiem :) nie należy do najprzyjemniejszych doznań.

 

W związku z tematem mam kilka pytań:

 

1. Czy w ogóle obniżać?

 

2. A jak tak to w jaki sposób:

 

a) dogbones

b) zmienić kanapę (na jaką i gdzie kupić)

c) obniżyć regulacją pod kanapą

d) inne sposoby...

 

PLUSY I MINUSY takich działań...

 

3. Ile macie chłopaki wzrostu żeby spokojnie oprzeć całe stopy na asfalcie... taki mały teścik :))))

 

 

Mam już jakieś przemyślenia, ale jednak są nadal w swerze teorii a jednak praktyka to praktyka :crossy:

 

Proszę o informacje od kolegów którzy "zmodyfikowali" swoje Sztormy celem obniżenia, ale co najważniesze nie obniżyli w ten sposób komfortu jazdy, trakcji etc...

 

Nie ukrywam że liczę na konstruktywną wymianę zdań...

 

P.S. A tak z ciekawości bo nie miałem okazji czy 650 jest niższa od 100-czki...?

 

Pozdro :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to głupie ale dlaczego przy "średnim " wzroście kupiłeś takiego "wysokiego kolosa" ???

odp na pytania

1 to tylko ty musisz wiedzieć . Sam wiesz ile masz siły , czy udaje ci się bez problemów go utrzymać (nawet w sytuacjach awaryjnych )

2

a) dogbones - nie odp bo ja mam 190 cm wzrostu i jeśli już to mogłoby mnie interesować podwyższenie :biggrin:

b) na samej kanapie da się obniżyć wyciągając gumki na których się opiera a samo siedzenie możesz dać do jakiegoś zdolnego tapicera i też ci przerobi a może nawet udałoby się zrobić je ciut węższe - wtedy łatwiej sięgać do ziemi (wyjdzie taniej )

c) :icon_eek: nie wiedziałem że tam jest regulacja ( ale szczerze mówiąc ni przyglądałem się pod tym kątem ) chyba że masz na myśli napięcie sprężyny

d) nie znam

3 jak już pisałem -190 cm i jest rewelacja - w końcu moto na mój wymiar :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim KLV 1000 ( to samo co DL 1000) obniżyłem sobie przód na półkach... ale tylko po to , żeby maszyna była ostrzejsza na winklach... zmieniło to troszkę geometrię przez co składanie się w winkiel było szybsze i łatwiejsze... tył pozostawiłem w najwyższym położeniu, no i sporo podniosłem podnóżki... dzięki tym modyfikacjom łatwiej było robić tak http://www.bikepics.com/pictures/1337775/ . Mam 180 wzrostu i nie miałem żadnych problemów nawet na statndardowych ustawieniach... obniżanie DLa spowoduje , że zmniejszy się i tak nikczemny (jak na turystyczne enduro ) prześwit, ale jeśli lata sie tylko po asfaltach to nie przeszkadza, ale na winklach podnóżki będą tarły przy byle pochyleniu...... zatem... opuścić przód na półkach, a tył... być może wystarczy pokrętła tylnego amortyzatora na max dokręcić na soft... ewentualnie zmienić dog bones...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to głupie ale dlaczego przy "średnim " wzroście kupiłeś takiego "wysokiego kolosa" ???

odp na pytania

 

Po pierwsze szukałem wygodnego motocykla turystycznego (dodam nowego i stosunkowo nie drogiego)dla mnie ale i dla mojego plecaczka (szerokość tylniej kanapy), dzisiejsze konstrukcje niestety tylną kanapą nie grzeszą... Po drugie sztormiak ma spore możliwości załadunkowe (mam trzy oryginalne kufry, są zaj...ste)

Ma jeszcze sporo innych zalet o których nie muszę pisać bo urzytkownicy je dobrze znają a które spowodowały że się na niego zdecydowałem.

 

Tak naprawdę tylko jego wysokość jest "małym problemem". Mówię małym bo nie jest to aż tak straszne, ale zawsze mogłoby być lepiej (stąd właśnie temat).

 

 

1 to tylko ty musisz wiedzieć . Sam wiesz ile masz siły , czy udaje ci się bez problemów go utrzymać (nawet w sytuacjach awaryjnych )

 

Z tym na szczęście nie ma problemu, siły mam dość żeby go utrzymać. Między innymi dlatego mogłem się na tysiączkę zdecydować.

 

b) na samej kanapie da się obniżyć ok 1 cm wyciągając gumki na których się opiera a samo siedzenie możesz dać do jakiegoś zdolnego tapicera i też ci przerobi a może nawet udałoby się zrobić je ciut węższe - wtedy łatwiej sięgać do ziemi (wyjdzie taniej )

 

O tym 1 cm słyszałem i zamierzam tak zrobić ale rodzą się pytania, czy przypadkiem siedzenie nie zacznie "jeździć", obijać się, podskakiwać (zrobi się luz na zamku) itp.

Pomysł z "odchudzeniem" na bokach nie przyszedł mi do głowy... Ale to jest dobra myśl... Jednak co forum to forum... Zawsze można się czegoś nowego dowiedzieć... Poszukam kogoś... Chyba że ktoś na forum zna dobrego tapicera to o tyle będzie mniej zachodu...

 

W każdym razie wlk dzięki za podpowiedź...

 

c) :icon_eek: nie wiedziałem że tam jest regulacja ( ale szczerze mówiąc ni przyglądałem się pod tym kątem ) chyba że masz na myśli napięcie sprężyny

 

 

tak o to mi dokładnie chodzi... to był skrót myślowy...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inne sposoby - po prostu przyzwyczaić się, nauczyć się jeździć bikiem takim jakim jest

jak troszkę polatasz to wysokość nie będzie dla Ciebie żadnym problemem

ja mam 172cm i latam Africą - jest ok

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim KLV 1000 ( to samo co DL 1000) obniżyłem sobie przód na półkach... ale tylko po to , żeby maszyna była ostrzejsza na winklach...

Nie jestem aż takim znawcą tematu więc od razu zapytam jak to zrobić....?

 

zmieniło to troszkę geometrię przez co składanie się w winkiel było szybsze i łatwiejsze...

Ale słyszałem że wtedy motocykl ma tendencję do odbijania.... i przy takim zabiegu zakłada się amor skrętu...

 

no i sporo podniosłem podnóżki...

to ciekawe... masz może zdjęcia...

 

dzięki tym modyfikacjom łatwiej było robić tak http://www.bikepics.com/pictures/1337775/ .

:notworthy: no to kolejny powód że warto mieć w stajni sztorma, to właśnie jest synonim uniwersalności motocykla...

 

... obniżanie DLa spowoduje , że zmniejszy się i tak nikczemny (jak na turystyczne enduro ) prześwit, ale jeśli lata sie tylko po asfaltach to nie przeszkadza,

nie do końca mi to przeszkadza, bo duży DL i tak nie bardzo w teren się nadaje, choć widziałem filmiki jak ludziaki dają nimi w terenie... ufff..

 

w kazdym bądź razie u mnie 90% to asfalt (a może i więcej)

ewentualnie zmienić dog bones...

no właśnie dog bones... a przy takim zmniejszeniu wysokości nie zaburza się charakterystyka sprzętu... w końcu jakisik skośnooki poobliczał wszytko dla takiej a nie innej wysokości motocykla...

 

takie głośne rozważania....

 

na razie jakoś modyfikacje kanapy do mnie najbardziej przemawiają... choć trzeba sobie zdać sprawę że może obniżyć się komfort podrużowania np. może zwiększyć się twardość siedzienie...

 

zobaczymy... może ktoś ma jeszcze jakisik pomysł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie jakoś modyfikacje kanapy do mnie najbardziej przemawiają... choć trzeba sobie zdać sprawę że może obniżyć się komfort podrużowania np. może zwiększyć się twardość siedzienie...

może nieznacznie, ale jednak zmieni się także trójkąt podnóżki/siedzisko/raczki kierownicy

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem aż takim znawcą tematu więc od razu zapytam jak to zrobić....?

luzujesz śruby w półkach które "obejmują" jagi i trochę i wsuwasz bardziej lagi (oczywiście obydwie równo :biggrin: ) po całym zbiegu warto te śruby dokręcić :biggrin: (w sumie 15 min roboty ) ale nigdy tego nie robiłem i nie mam pojecia jak to wpłynie na zachowanie i prowadzenie moto

no właśnie dog bones... a przy takim zmniejszeniu wysokości nie zaburza się charakterystyka sprzętu... w końcu jakisik skośnooki poobliczał wszytko dla takiej a nie innej wysokości motocykla...

tak z dwa lata temu moja dosyć niska znajoma kupowała w salonie yamahy HOMOLOGOWANY i uznawany na gwarancji zestaw do obniżenia R6 ( wszyscy byli zdziwieni ze ktoś chce obniżać R6 bo na miejscu mieli tylko zestawy do podwyższania :bigrazz: ale sprowadzili i zamontowali ) . szczerze mówiąc nie widziałem tego i nie bardzo wiem czy czymkolwiek różni się od takiego nie homologowanego ale może suzuki tez ma taki zestaw . W końcu jak go dopuszczają do swoich modeli to też jakiś skośnooki inżynier musiał wiedzieć co robi :biggrin:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GOLIAT,

1. Jeśli czujesz się niepewnie na motocyklu to oczywiście tak.

2.

a TAK

b TAK (wyjęcie gumek i/lub kupno akcesoryjnej lub zamówienie u tapicera)

c NIE do tego ona służy (do ustawienia SAG)

d dużo zależy od butów w których jeździsz - enduro mają grubą podeszwę a opierając się nawet jej kawałkiem można to zrobić pewnie.

Osobiście jeżdżę małym DL'em który jest lżejszy, więc domyślam się, że w Twoim wypadku podpierania się jedną stopą czy jej częścią może być uciążliwe. Mnie przy wzroście 185 cm 650-tką jeździ się świetnie. Co do samych pomysłów na obniżenie motocykla (i ogólnie do poczytanie) polecam anglojęzyczne forum http://www.stromtrooper.com a w tym wątku http://www.stromtrooper.com/showthread.php...highlight=lower masz informację, że 1/4 cala dłuższe dog bones powodują obniżenie tyłu o 3/4 cala. Modyfikacja tyłu i wyjęcie gumek w siedzeniu to żaden koszt a zyskujesz (tzn tracisz :) ) 3 cm - myślę, że to całkiem sporo.

 

pozdrawiam,

E"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dl650 ma siedzisko jakieś 2 cm niżej niż dl1000... Przy wzroście 180 cm mam problem tylko w jakimś "terenie" np. jak jest ścieżka wybrzuszona na środku (brukowane uliczki na starówkach tak czasem mają), albo polna droga gdzie da się jechać tylko środkowym garbem a po nokach straszę błotne koleiny itp. Na ulicy spokojnie stoję dwoma stopami na ziemi...

GOLIAT proszę... użytkownicy a nie "urzytkownicy"...

 

 

Edytowane przez MaG_1975
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam 176 cm i mam zamontowanego Ohlinsa z tyłu i mam pełną regulację, łącznie z wysokością - to może i będzie rozwiązanie dla Ciebie, jedyny problem, że u nas za taki amorek chcą 1/4 wartości motocykla.

Dużo tańszą modyfikacją będzie zakup kanapy od 650tki, pasuje i jest niższa 2 czy 3 cm. Ewentualnie, skorzystanie z wcześniej wspomnianego tapicera i opuszczenie przodu., co może być najtańszą opcją :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...